PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2008 | 4(19) | 135--144
Tytuł artykułu

Perspektywy rozwoju produktów tradycyjnych Podkarpacia w kontekście opinii mieszkańców

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Perspectives of the Development of Traditional Products in the Podkarpacie Region in the Context of the Inhabitants' Opinions
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Celem badań było określenie stanu i uwarunkowań rozwoju produktów tradycyjnych województwa podkarpackiego Analizę przeprowadzono z wykorzystaniem danych statystycznych GUS i danych z ankiety wśród mieszkańców Podkarpacia. Przedstawione wyniki potwierdzają zaawansowanie w rejestracji produktów tradycyjnych i zainteresowanie ich zakupem przez mieszkańców województwa. (abstrakt oryginalny)
EN
Aim of study was to determine the state and conditions for development of traditional Podkarpacie products. An analysis was realized by using GUS (Central Statistical Office) statistical data and data from a survey among Podkarpacie region inhabitants as first consumers and critics of traditional products. The results confirm an advancement in registration of traditional products and an interest in their purchase by inhabitants of the voivodeship. (original abstract)
Rocznik
Tom
Strony
135--144
Opis fizyczny
Twórcy
  • Uniwersytet Rolniczy im. H. Kołłątaja w Krakowie
Bibliografia
  • Alvensleben V.R. [2000]: Verbraucherpräferenzen für regionalne Produkte: Konsumtheoretishe Grundlagen. Dachverband Agrarforschung: Regionalne Vermarktungssysteme in der land-, Ernährungs- und Forstwirtschaft, t. 30.
  • Drożdż A. [2006]: Europejski system ochrony tradycyjnych produktów żywnościowych. Wieś i Doradztwo nr 3-4 (47-48), ss. 13-15.
  • Gutkowska K., Ozimek I. [2005]: Wybrane aspekty zachowań konsumentów na rynku żywności - kryteria zróżnicowania. Wyd. SGGW, Warszawa, ss.142.
  • Harasim A. [2006]: Wskaźniki stosowane do oceny regionalnego zróżnicowania rolnictwa. Wieś Jutra nr 6(95), ss. 24-25.
  • Jąder K. [2006]: Uwarunkowania konkurencyjności produktów regionalnych w ofercie artykułów spożywczych. [W:] Agrobiznes 2006. Konkurencja w agrobiznesie - jej uwarunkowania i następstwa. Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, nr 1118, ss. 341-342.
  • Kowalik I., Sikora T. [2005]: Marketing produktów regionalnych - cz.1. Marketing i rynek nr 9, ss. 15-17.
  • Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi. Wydział Oznaczeń Geograficznych. [2005]. Tryb dostępu: http://www.minrol.gov.pl/DesktopDefault.aspx?TabOrgId=1531 O produktach tradycyjnych i regionalnych.
  • Możliwości a polskie realia. [2005]. Gąsiorowski M. (red.). Wydawnictwo Fundacja Fundusz Współpracy, Warszawa.
  • Raczkowska M. [2007]: Znaczenie i ochrona tradycyjnej żywności w Unii Europejskiej i w Polsce. Roczniki Naukowe SERiA, tom IX, zeszyt 4, ss. 156-160.
  • Rzytki M. [2005]: Sprzedaż produkt tradycyjny. [W:] O produktach tradycyjnych i regionalnych. Możliwości a polskie realia. Gąsiorowski M. (red.). Wydawnictwo Fundacja Fundusz Współpracy, Warszawa.
  • Strategia rozwoju województwa podkarpackiego na lata 2007-2020. [2006]. Zarząd Województwa Podkarpackiego, Rzeszów.
  • Swulińska-Katulska A., Szuber M. [2006]: Świadomość konsumentów i producentów w ocenie jakości produktów regionalnych. Zagadnienia Doradztwa Rolniczego nr 2, ss. 30-31.
  • Szynecka A. [2005]: Włoski system ochrony produktów regionalnych i tradycyjnych. [W:] O produktach tradycyjnych i regionalnych. Możliwości a polskie realia. Gąsiorowski M. (red.). Wydawnictwo Fundacja Fundusz Współpracy, Warszawa.
  • Wierzbicka M. [2007]: Podkarpackie produkty na wagę złota. Biuletyn Informacyjno-Handlowy nr 7-8 (224), ss. 22.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171430732

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.