PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2016 | nr 255 | 18--27
Tytuł artykułu

Działania z zakresu marketingu doświadczeń w oczach polskich konsumentów - wyniki badań jakościowych

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Perception of the Use of the Experiential Marketing - Results of Qualitative Research
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Niniejszy artykuł przedstawia wyniki badań jakościowych (FGI i IDI) na temat postrzegania działań z zakresu marketingu doświadczeń przez polskich konsumentów oraz występowania elementów modułów doświadczeń w ulubionych sklepach. Artykuł składa się z dwóch części: pierwsza z nich zawiera przegląd literatury przedmiotu, natomiast w drugiej części zostały przedstawione wyniki badania własnego, które prowadzą do wniosku, że pomimo atrakcyjności doświadczalnych sytuacji zakupowych, polscy konsumenci na co dzień przejawiają raczej podejście utylitarne.(abstrakt oryginalny)
EN
The paper presents the results of a qualitative study (FGI and IDI) on the perception of experiential marketing activities by Polish consumers and the presence of experiential modules in their favorite shopping places. The paper consists of two parts: the first provides a review of current literature, while in the second part the results of the study are presented and discussed. It allows the conclusion that despite the perceived attractiveness of experiential shopping situations, Polish consumer manifest a rather utilitarian approach to shopping.(original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
18--27
Opis fizyczny
Twórcy
  • Uniwersytet Warszawski
  • Uniwersytet Warszawski
Bibliografia
  • Berry L.L., Carbone L.P. (2007), Build Loyalty Through Experience Management, "Quality Progress", 40, 9.
  • Brakus J., Schmitt B.H., Zarantonello L. (2009), Brand Experience: What is it? How is it Measures? Does it Affect Loyalty? "Journal of Marketing", 73.
  • Ferreira H., Teixeira A.A.C. (2013), 'Welcome to the Experience Economy': Assessing the Influence of Customer Experience Literature Through Bibliometric Analysis, "FEP Working Papers", Universidade do Porto, 481.
  • Gentile C., Spiller N., Noci G. (2007), How to Sustain Customer Experience: An Overview of Experience Components that Co-create Value with the Customer, "European Management Journal", 25, 5.
  • Holbrook M., Hirschman E. (1982), The Experiential Aspects of Consumption: Fantasies, Feelings, and Fun, "Journal of Macromarketing", 20, 2.
  • Ismail A.R., Melewar T.C., Lim L., Woodside A. (2011), Customer Experiences with Brands: Literature Review and Research Directions, "Marketing Review", 11, 3.
  • LaSalle D., Britton T.A. (2003), Priceless: Tuning Ordinary Products into Extraordinary Experience, Harvard Business School Press, Boston.
  • Meyer C., Schwager A. (2007), Understanding Customer Experience, "Harvard Business Review", 85, 2.
  • Otto E.J., Ritchie B.J. (1996), The Service Experience in Tourism, "Tourism Management", 17, 3.
  • Pine B.J., Gilmore J.H. (1999), The Experience Economy: Work is theatre and every business is a stage, Harvard Business School Press, Boston.
  • Pine B.J., Gilmore J.H. (2011), The Experience Economy, Harvard Business School Press, Boston.
  • Poulsson S.H., Kale H.S. (2004), The Experience Economy and Commercial Experiences, "Marketing Review", 4.
  • Prahalad C.K., Ramaswamy V. (2004), Co-creation Experiences: The Next Practice in Value Creation, "Journal of Interactive Marketing", 18, 3.
  • Schmitt B.H. (1999), Experiential Marketing, Free Press, New York.
  • Tynan C., McKechnie S. (2009), Experience Marketing: A Review and Reassessment, "Journal of Marketing Management", 25, 5-6.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171430938

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.