PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2016 | t. 17, z. 3, cz. 2 Studia z zarządzania międzykulturowego | 59--75
Tytuł artykułu

Wybrane aspekty zarządzania międzykulturowego w międzynarodowych systemach hotelowych

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Chosen Aspects of Intercultural Management in the International Hotel Systems
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Celem niniejszego opracowania jest analiza wybranych aspektów zarządzania międzykulturowego w dwóch największych międzynarodowych systemach hotelowych, ze szczególnym uwzględnieniem specyfiki świadczenia usług i zarządzania strategicznego w kontekście działań o charakterze taktycznym. Jako metodę badawczą wykorzystano pogłębioną analizę przypadków. (fragment tekstu)
EN
The process of international integration and globalization of the economy contributed to the introduction of the significant changes in the business management system. One of the key factors in the process of the global management is the culture. Cultural and social differences are reflected in the hospitality industry. In particular, on this background distinguished international hotel systems. The paper presents an in-depth analysis of two international hotel systems with a detailed analysis of selected aspects of intercultural management. An abroad review of the literature concerns on the field of cultural issues in management and aspects related to intercultural management. (original abstract)
Twórcy
  • Szkoła Główna Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie
  • Szkoła Główna Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie
  • Szkoła Główna Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie
Bibliografia
  • Chung-Ming Lau (1996), One Country Many Cultures: Organizational Cultures of Firms of Different Country Origin, "International Business Review", 5.
  • Crosier M., Przedsiębiorstwo na podsłuchu. Jak uczyć się zarządzania postindustrialnego, PWE, Warszawa 1993.
  • Gesteland R. (2000), Różnice kulturowe a zachowania w biznesie, PWN, Warszawa. Global Hotel Ranking 2015.
  • Hofstede G.J. (2007), Kultury i organizacje, PWE, Warszawa.
  • Hyatt Annual Report 2014, United States Securities And Exchange Commission, Hyatt Hotels Corporation, http://investors.hyatt.com/investor-relations/financial-reporting/annual-reports/default.aspx.
  • Hyatt Corporate Responsibility Report2014-2015, http://thrive.hyatt.com/en/thrive/about-hyatt-thrive/reporting.html.
  • Jankowska-Mihułowicz M. (2011), Kształtowanie organizacji wielokulturowej - strategie behawioralne, "Problemy Zarządzania", t. 9, nr 4(34).
  • Koźmiński A.K. (1999), Zarządzanie międzynarodowe, PWE, Warszawa.
  • Koźmiński A.K. (2004), Zarządzanie w warunkach niepewności. Podręcznik dla zaawansowanych, PWN,Warszawa.
  • Mission & Culture, http://www.wyndhamworldwide.com/category/mission-culture.
  • Oudenhoven Jan Pieter van (2001), Do Organizations reflect national cultures?, "International Journal of Intercultural Relations", 25.
  • Our Brands Report, http://www.wyndhamworldwide.com/category/our-brands.
  • Pieńkowski G. (2014), The role of intercultural management model, "Przedsiębiorczość i Zarządzanie", t. XV, z. 3.
  • Schermerborn J.R. (1993), Management for Producitivity, John Wikley&Sons, Inc., New York.
  • Sułkowski Ł. (2007), Wstęp. Zarządzanie międzykulturowe w warunkach rewitalizacji [w:] Ł. Sułkowski (red.), Studia z zarządzania międzykulturowego, Społeczna Wyższa Szkoła Przedsiębiorczości i Zarządzania, Łodź.
  • Wyndham Worldwide Reports First Quarter 2015 Earnings, http://investor.wyndhamworldwide.com/phoenix.zhtml?c=200690&p=irol-newsArticle&ID=2040657.
  • Wyndham Worldwide Reports Fourth Quarter and Full Year 2014 Earnings, http://investor.wyndhamworldwide.com/phoenix.zhtml?c=200690&p=irol-newsArticle&ID=2015084.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171431032

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.