PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2015 | Ekonomia menedżerska : problemy decyzyjne w studiach przypadków | 60--63
Tytuł artykułu

Gra w rabaty - czyli decyzje cenowe sieci odzieżowych na przykładzie grupy Inditex

Warianty tytułu
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Inditex (właściciel marek Zara, Pull&Bear, Bershka, Stradivarius, Oysho, Zara Home, Massimo Dutti oraz Uterqüe) to jeden z największych na świecie detalistów na rynku odzieżowym. Firma powstała w 1963 r., pierwszy sklep (Zara) otwarła w 1975 r., a obecnie ma ponad 6460 sklepów swoich marek w 88 krajach. Na polskim îynku Inditex funkcjonuje od 1999 i jest obecnie drugim po LPP graczem pod względem udziałów w rynku (w 2013 r. było to 6% w ujęciu wartościowym). Podobnie jak w innych krajach, polski rynek odzieżowy jest rynkiem konkurencji niedoskonałej, cechującym się dużą liczbą heterogenicznych podmiotów produkujących różnorodną odzież (zróżnicowanie produktu odzwierciedla m.in. dążenie producentów do zmniejszenia elastyczności cenowej i krzyżowej popytu, pozwalające na osiąganie wyższych przychodów ze sprzedaży dzięki większej swobodzie ustalania cen). (fragment tekstu)
Twórcy
  • Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach
Bibliografia
  • http://www.inditex.com (dostęp 10.10.2014).
  • http://www.pb.pl/3741979,29687,pmr-rynek-odziezowy-wzrosl-w-2013-r.-biezacy-rok-bedzie-lepszy (dostęp 10.10.2014).
  • http://www.styl.pl/raport-stylowe-zakupy/ (dostęp 10.10.2014).
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171431306

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.