PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2015 | Ekonomia menedżerska : problemy decyzyjne w studiach przypadków | 69--72
Tytuł artykułu

Szwedzkie "nie" dla brytyjskiego ale. Jak prawno-kulturowe czynniki zatrzymały szarżę kawalerii

Warianty tytułu
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Będący od 40 lat na scenie muzycznej heavymetalowy zespół Iron Maiden (IM) postanowił być jeszcze bardziej kreatywny i w 2013 r. rozpoczął produkcję własnego piwa z gatunku ale. Nosi ono nazwę "Trooper" ("Kawalerzysta") i jest warzone w brytyjskim browarze Robinson. "Trooper" został najlepiej sprzedającą się marką w 175-letniej historii firmy - zapotrzebowanie okazało się tak duże, iż w ciągu pierwszych ośmiu tygodni browar wyprodukował milion pint nowego piwa. Wynik ten osiągnięto pół roku przed planowanym terminem, już na początku budowy sieci dystrybucji. Takie tempo sprzedaży oznaczało, że codziennie wypijano 20 tys. pint trunku i wiązało się z koniecznością wydłużenia tygodnia roboczego w browarze z pięciu do sześciu dni. Nazwa piwa nawiązuje do utworu IM o tym samym tytule, którego tekst - podobnie jak wielu innych piosenek zespołu - został zainspirowany wydarzeniami historycznymi. Tutaj natchnieniem była krwawa w skutkach dla brytyjskiej strony szarża lekkiej kawalerii, jaka miała miejsce w czasach wojny krymskiej w bitwie pod Bałakławą w 1854 r., kiedy to w wyniku nieporozumienia w związku z rozkazem wydanym przez dowódcę zaledwie 600 Brytyjczyków zaatakowało artylerię rosyjską. Wydarzenie to zainspirowało także wygląd etykiety "Troopera". Zdobi ją maskotka zespołu, Eddie, który przyjmując rozmaite wcielenia pojawia się w teledyskach, na wszystkich okładkach płyt IM, koncertach i różnego rodzaju gadżetach. W omawianym przypadku widnieje on odziany w XIX-wieczny brytyjski mundur, dzierżąc w ręku Union Jack. To właśnie "inspirujący do walki" wizerunek Eddiego okazał się kontrowersyjny w niektórych krajach Europy. (fragment tekstu)
Twórcy
  • Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach
Bibliografia
  • http://www.brandsforfans.se/ (dostęp: wrzesień 2014).
  • http://www.ironinaidenbeer.com/ (dostęp: wrzesień 2014).
  • http://www.ironmaiden.com/ (dostęp: wrzesień 2014).
  • http://www.robinsonsbrewery.com/ (dostęp: wrzesień 2014).
  • http://www.systembolaget.se/English/ (dostęp: wrzesień 2014).
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171431320

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.