PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2016 | nr 255 | 102--112
Tytuł artykułu

Perspektywy rozwoju przedsiębiorstw gastronomicznych na polskim rynku

Autorzy
Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Catering Enterprises Development Prospects for the Polish Market
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Przedsiębiorstwa gastronomiczne intensywnie rozwijają się na polskim rynku. Ma na to wpływ wiele czynników, m.in. czynniki społeczno-ekonomiczne. Istotną determinantą rozwoju jest ogólna sytuacja ekonomiczna kraju, która oddziałuje na pozytywne nastroje konsumenckie. Ważnymi czynnikami dla rozwoju przedsiębiorstw gastronomicznych są również dochody gospodarstw domowych oraz krajowy i zagraniczny ruch turystyczny. Analiza danych wskazuje na dalszy rozwój ilościowy i jakościowy przedsiębiorstw gastronomicznych w najbliższych latach.(abstrakt oryginalny)
EN
Catering enterprises have developed intensively in the Polish market. They impact on many factors, inter alia, socio-economic factors. They are an important determinant of the development of the general economic situation of the country, which has a positive effect on consumer sentiment. Important factors for the development of catering enterprises are household income, and domestic and international tourism. Analysis of the data indicates a further development of quantitative and qualitative catering enterprises in the coming years.(original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
102--112
Opis fizyczny
Twórcy
  • Uniwersytet Łódzki
Bibliografia
  • Au N., Law R. (2002), Categorical Classification of Tourism Dining, "Annals of Tourism Research", No. 29.
  • Bartkowska M. (2014), Restauracje będą odbierać klientów fast foodom, "Nowości Gastronomiczne", nr 2.
  • Bombol M., Dąbrowska A. (2003), Czas wolny, Konsument Rynek Marketing, Liber, Warszawa.
  • Budżety Gospodarstw Domowych 2013, 2010, 2006, 2003, 2000, GUS, Warszawa.
  • Cacek S. (2014), Gastronomia na prostej - kierunki rozwoju, Food Business Forum, Warszawa.
  • Frontczak J. (2014), Gastronomia na prostej - gdzie jesteśmy, trendy, nastroje, Food Business Forum, Warszawa.
  • Gheribi E. (2013), Konsument i przedsiębiorstwo na rynku usług gastronomicznych, Black Unicorn, Jastrzębie Zdrój.
  • Główny Urząd Statystyczny w Rzeszowie (2014), Turystyka w 2013, "Informacje i Opracowania Statystyczne", Warszawa
  • Kowalczuk I. (2013), Specyfika zachowań turystów na rynku usług gastronomicznych, "PTiR", nr 3.
  • Kowrygo B. (2000), Studium wpływu gospodarki rynkowej na sferę żywności i żywienia w Polsce, "Rozprawy i Monografie", SGGW, Warszawa.
  • Olbryś I. (2014), Gastronomia na prostej - kierunki rozwoju, Food Business Forum, Warszawa.
  • Raport o franczyzie w Polsce 2014, 2013, 2010, Profit System.
  • Rocznik Statystyczny 2014, ,2010, 2005, 2000, GUS, Warszawa.
  • Rocznik Statystyczny Województw 2013, 2012, 2011, 2010, GUS, Warszawa
  • Sala J. (2004), Marketing w gastronomii, PWE, Warszawa.
  • Wilk D. (2014), Gastronomia 2014, Raport w www.franchising.pl.
  • Zimna M. (2008), W jakim kierunku podąża polska gastronomia - szanse i perspektywy, Food Business Forum, Warszawa.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171431440

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.