PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2016 | nr 255 | 145--155
Tytuł artykułu

Rola e-mail marketingu w komunikacji z interesariuszami szkoły wyższej

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
The Role of E-Mail Marketing in Communication with Stakeholders of Higher Education Institution
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Kompleksowa strategia marketingowa uczelni wyższej jest nieodzownym elementem efektywnych działań mających na celu kreowanie wizerunku, prezentację oferty edukacyjnej, rekrutację kandydatów na studia oraz dwukierunkową komunikację ze studentami i absolwentami. W dobie dynamicznie rozwijającego się internetu oraz otwarcia społeczeństwa na nowe technologie ważnym czynnikiem jest wykorzystanie narzędzi marketingu internetowego, tj. reklamy graficznej, e-mail marketingu, marketingu w wyszukiwarkach, marketingu mobilnego oraz social media marketingu. Celem publikacji jest przedstawienie najważniejszych elementów związanych z wykorzystaniem nowoczesnych narzędzi poczty elektronicznej w komunikacji marketingowej szkoły wyższej. W ramach opracowania zostały przeanalizowane najważniejsze narzędzia e-mail marketingu w kontekście poszczególnych grup interesariuszy wewnętrznych i zewnętrznych uczelni wyższej.(abstrakt oryginalny)
EN
A comprehensive marketing strategy of a higher education institution (HEI) is an indispensable element of effective actions aimed to create the image, to present the educational offer, to recruit candidates, as well as at two-way communication with students and graduates. In order to achieve synergy, in addition to traditional media such as television, radio, press, outdoor, a higher education institution has to use new technologies in its strategy. In an era of the rapidly expanding Internet and opening society to new technologies, an important factor is the use of Internet marketing tools, such as display advertising, e-mail marketing, search engine marketing, mobile marketing and social media marketing. The aim of the paper is to present the key elements related to using modern tools of e-mail in marketing communication of a higher education institution. The study analyses the most important tools of e-mail marketing in the context of particular groups of HEI's internal and external stakeholders.(original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
145--155
Opis fizyczny
Twórcy
autor
  • Wyższa Szkoła Biznesu w Dąbrowie Górniczej
  • Wyższa Szkoła Biznesu w Dąbrowie Górniczej
Bibliografia
  • Czarnecka D. (2015), Trendy w komunikacji e-mail marketingowej 2015, "Marketer +", nr 1(16).
  • Ellis-Chadwick F., Doherty N.F. (2012), Web Advertising: The Role of Email Marketing, "Journal of Business Research", 65(6).
  • Królewski J., Sala P., red. (2013), E-marketing - współczesne trendy. Pakiet startowy, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.
  • Maciorowski A. (2013), E-marketing w praktyce. Strategie skutecznej promocji online, Wydawnictwo Edgard, Warszawa.
  • Maciorowski A. (2014), Skuteczny e-mail marketing, Wydawnictwo Edgard, Warszawa.
  • Makowski D. (2013), Top 10 kreatywnych sposobów na budowanie bazy e-mailingowej - jak motywować do zostawienia danych adresowych? "Magazyn Online Marketing", nr 5.
  • Mullen J., Daniels D. (2010), Godzina dziennie z e-mail marketingiem, Wydawnictwo Helion, Gliwice.
  • Pavlov O.V., Melville N., Plice R.K. (2008), Toward a Sustainable E-mail Marketing Infrastructure, "Journal of Business Research", 61(11).
  • Szczepańska-Woszczyna K. (2013), Components of Brand of a Higher Education Institution, "Management: Science and Education", No. 2.
  • [www 1] Badanie "Bez poczty elektronicznej ani rusz - wyniki badania Interaktywnego Instytutu Badań Rynkowych dla Wirtualnej Polski" http://dlaprasy.wp.pl/Press Release.235674.po?changeLocale=PL (dostęp: 28.02.2015).
  • [www 2] Dobre praktyki e-mail marketingu, praca zbiorowa pod redakcją grupy roboczej "E-mail Marketing" Związku Pracodawców Branży Internetowej (IAB Polska), http://iab.org.pl/standardy-i-dobre-praktyki/dobre-praktyki-e-mail-marketingu/ (dostęp: 11.02.2015).
  • [www 3] Osowski M., Email marketing vs. marketing automation: Co jest najlepsze dla Twojej firmy? GetResponse, https://multimedia.getresponse.com/13/79013/documents/ 1139960.pdf. (dostęp: 28.02.2015).
  • [www 4] Raport The Webcertain Global Mobile Report 2013, http://internationaldigital hub.com/ (dostęp: 28.02.2014).
  • [www 5] Raport z 11 Badania wykorzystania poczty e-mail w Polsce, http://sare.pl/ pobierz-plik/34 (dostęp: 20.12.2014).
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171431456

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.