PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2016 | nr 258 | 187--198
Tytuł artykułu

Profesjonalne i eksperckie media społecznościowe a rynek pracy

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Professional and Specialized Social Media vs Labour Market
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W świetle raportów Global Employment Trends 2013. Recovering from Second Jobs Dip oraz The World at Work: Jobs, Pay ans Skills for 3.5 Billion People wydaje się, że szerszy dostęp do Internetu, mnogość platform i serwisów internetowych nakierowanych na poszukiwania pracy oraz poziom umiejętności związanych z użytkowaniem Internetu wciąż nie pozwalają młodym z łatwością znajdywać zatrudnienia. Media społecznościowe mogą stać się narzędziem wspierającym dążenia do zmniejszenia nierówności społecznych i zwiększenia szans np. osób bezrobotnych. Umożliwiają bowiem budowanie zawodowej tożsamości. Otwierają nowe możliwości rozwijania kariery zawodowej. Dzięki nim pracodawcy i pracobiorcy mogą się prezentować, tworzyć sieci kontaktów, zdobywać inspiracje do nowych projektów, rozszerzać wiedzę, poprawiać wyniki rekrutacji itp. Artykuł przedstawia i omawia najważniejsze profesjonalne i eksperckie media społecznościowe. Podstawę prowadzonych rozważań stanowią: krytyczny przegląd literatury, analiza wybranych mediów społecznościowych (GoldenLine i LinkedIn) oraz badanie ankietowe.(abstrakt oryginalny)
EN
In the light of the reports: Global Employment Trends 2013 Recovering from Second Jobs Dip and The World at Work: Jobs, Pay and Skills for 3.5 Billion People, it seems that even wider access to the Internet, a multitude of platforms and recruitment websites, as well as level of Internet skills do still not allow young people to find easily an employment. Social media can become a tool for supporting efforts to reduce social inequalities and increase the chances of, for example, unemployed people. They make it possible to build a professional identity. Social media, especially professional and specialized ones, open up new job opportunities. Thanks to them the employers and the employees may present themselves in the global web. They can create a network of contacts, gain inspiration for new projects, expand knowledge, improve recruitment results etc.(original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
187--198
Opis fizyczny
Twórcy
  • Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach
Bibliografia
  • Andrzejewska A. (2009), Świat wirtualny - kreatorem rzeczywistości dziecka [w:] J. Bednarek, A. Andrzejewska (red.), Cyberświat, możliwości i zagrożenia, Wydawnictwo Akademickie ŻAK, Warszawa.
  • Cygan O. (2012), Depresja marketera - praktyka działań marketingowych w social media [w:] K. Budek (red.), Social media w biznesie, Raport Internet Standard 2/2012, Warszawa.
  • Cygan O. (2012), Słowniczek pojęć social media [w:] K. Budek (red.), Social media w biznesie, Raport Internet Standard 2/2012, Warszawa.
  • Drożdż M. (2013), Wykorzystywanie mediów społecznościowych i narzędzi Web 2.0 w edukacji, Uniwersytet Rzeszowski, Rzeszów.
  • Dobbs R., Madgavkar A., Barton D., Manyika J., Roxburgh Ch., Labaye E., Lund S., Madhav S. (2012), The World at Work: Jobs, Pay, and Skills for 3.5 Billion People, McKinsey Global Institute.
  • Dzieduszycka-Jędrach J. (2012), Planowanie budżetów w mediach społecznościowych [w:] K. Budek (red.), Social media w biznesie, Raport Internet Standard 2/2012, Warszawa.
  • Frankowski P., Juneja A. (2009), Serwisy społecznościowe. Budowa, administracja i modernizacja, Helion, Gliwice.
  • Głowacki A. (2012), Od empatii do cyberprzestrzeni. O komunikacji wizualnej w przestrzeni publicznej, Konsorcjum Akademickie - Wydawnictwo WSE w Krakowie, WSIiZ w Rzeszowie i WSZiA w Zamościu, Rzeszów.
  • Grzywińska I. (2012), Kryzys w social media? Nie pytaj "czy", zapytaj "kiedy" [w:] K. Budek (red.), Social media w biznesie, Raport Internet Standard 2/2012, Warszawa.
  • International Labour Organization (2013), Global Employment Trends 2013. Recovering from Second Jobs Dip, International Labour Office, Geneva.
  • Krawiec P. (2012), ROI w mediach społecznościowych - poradnik praktyka [w:] K. Budek (red.), Social media w biznesie, Raport Internet Standard 2/2012, Warszawa.
  • Mac A. (2011), E-przyjaciele. Zobacz, co media społecznościowe mogą zrobić dla Twojej firmy, Helion, Gliwice.
  • Pacha D. (2012), Media społecznościowe w modelach biznesowych firm [w:] K. Budek (red.), Social media w biznesie, Raport Internet Standard 2/2012, Warszawa.
  • Pais I. (2012), La rete che lavora. Mestieri e professioni nell'era digitale, Egea, Milano.
  • Prokurat S. (2013), Work 2.0. Nowhere to Hide, University of Euroregional Economy, North Charleston.
  • Pytko K. (2011), Ucieczka od wolności, "Focus", nr 9(192).
  • [www 1] http://pl.wikipedia.org/wiki/Portal_internetowy (dostęp: 28.08.2013).
  • [www 2] http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/linkedin-z-milionem-polskich-internautowgoldenline- z-1-7-mln-jacy-to-uzytkownicy-analiza (dostęp: 20.08.2014).
  • [www 3] http://www.goldenline.pl/o-nas (dostęp: 23.08.2014).
  • [www 4] https://www.linkedin.com/static?key=what_is_linkedin&trk=hb_what (dostęp: 23.08.2014).
  • [www 5] http://www.socialbakers.com/linkedin-statistics/ (dostęp: 20.08.2014).
  • [www 6] http://media2.pl/badania/113210-Megapanel-maj-2014-kategorie-tematyczne/ 16.html (dostęp: 15.06.2014).
  • [www 7] http://www.goldenline.pl/regulamin (dostęp: 22.08.2014).
  • [www 8] Marynowicz G., Tak się robi e-biznes, czyli Goldenline.pl, http://mambiznes.pl/ wywiady/czytaj/id/2363 (dostęp: 20.08.2014).
  • [www 9] http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/linkedin-z-milionem-polskich-internautowgoldenline- z-1-7-mln-jacy-to-uzytkownicy-analiza/ (dostęp: 20.08.2014).
  • [www 10] Dostęp do Internetu i szerokopasmowe łącza internetowe w gospodarstwach domowych, UE-27, 2006-2011, http://epp.eurostat.ec.europa.eu/statistics_explained/ index.php/Information_society_statistics/pl (dostęp: 22.08.2014).
  • [www 11] Eurostat, Dostęp do Internetu i szerokopasmowe łącza internetowe w gospodarstwach domowych, Polska, 2004-2013, http://appsso.eurostat.ec.europa.eu/nui/ show.do?dataset=isoc_pibi_hiac&lang=en (dostęp: 22.08.2014).
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171431964

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.