PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2016 | nr 2 (36) | 59--69
Tytuł artykułu

E-czytelnictwo w Polsce - wyzwania i problemy w obszarach nowych modeli biznesowych, polityk publicznych oraz prawa autorskiego

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
E-reading in Poland : Challenges and Problems in New Business Models, Public Policies and Copyright
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Celem niniejszego artykułu jest analiza ekonomicznych skutków popularyzacji książek w wersji elektronicznej, obserwowanych na szeroko rozumianym rynku książki. Tekst zawiera analizę pojawiających się w tym kontekście wyzwań i problemów w trzech zasadniczych obszarach: modeli biznesowych, polityk publicznych oraz prawa autorskiego. Na tej podstawie prezentowane są strategie, które mają minimalizować negatywne efekty przemian oraz pozwolić na jak najlepsze wykorzystanie pojawiających się szans. (abstrakt oryginalny)
EN
The aim of this paper is to analyze the economic impact of popularization of books in the electronic format. The text contains an analysis of challenges and problems in three key areas: business models, public policies, and copyright. On this basis, it is possible to establish strategies to minimize the negative effects of the recent developments and to make good use of new opportunities. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
59--69
Opis fizyczny
Twórcy
  • Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie
Bibliografia
  • Bełdowski, J., Metelska-Szaniawska, K. (2007). Law & Economics - geneza i charakterystyka ekonomicznej analizy prawa. Bank i Kredyt, 10, 51-69.
  • Biblioteka Analiz (2013). Badanie rynku książki w Polsce. Warszawa: Biblioteka Analiz.
  • Biga, B. (2013). Prawo autorskie w kontekście rewolucji technologicznej. W: J. Hausner, A. Karwińska, J. Purchla (red.), Kultura a rozwój. Warszawa: Narodowe Centrum Kultury.
  • Błaszczyk, M, Bednarczyk, M. (2014). Raport o rynku e-booków w Polsce w latach 2010-2014. Warszawa: Virtualo.
  • CBOS (2013). Kierunki i formy transformacji czytelnictwa w Polsce. Raport z badania założycielskiego. Warszawa.
  • Cooter, R., Ulen, T. (2009). Ekonomiczna analiza prawa (tłum. J. Bełdowski et al.). Warszawa: C.H. Beck.
  • Filiciak, M., Hofmokl, J., Tarkowski, A. (2012). Obiegi kultury. Społeczna cyrkulacja treści. Warszawa: Cyfrowe Centrum.
  • Geodecki T. (2008), Pomiar innowacyjności gospodarki przy użyciu pośrednich i bezpośrednich wskaźników innowacji, Zarządzanie Publiczne, 1 (5), s. 27-50.
  • Holmes, O.W. (1897). The path of the law. Harvard Law Review, 10, http://www.constitution.org/lrev/owh/path_law.htm
  • Kuniński, M. (2012). Wyjaśnienie powstawania norm. Zarządzanie Publiczne, 1 (19), s. 173-184.
  • Polska Izba Książki (2014). Raport Polskiej Izby Książki z projektu badawczego "Kierunki i formy transformacji czytelnictwa w Polsce". Warszawa.
  • Publio, Świat Czytników (2013). "Jak e-czytają Polacy?". Wyniki ankiety Publio i Świata Czytników, http://swiatczytnikow.pl/jak-e-czytaja-polacy-wyniki-ankiety-publio-i-swiata-czytnikow/ (dostęp: 14.06.2016.
  • PWC (2010). Turning the Page: The Future of eBooks, https://www.pwc.kz/en/publications/new_publication_assets/ebooks-trends-developments.pdf (dostęp: 14.06.2016).
  • Stelmach, J. (2007). Spór o ekonomiczną analizę prawa. W: J. Stelmach, M. Soniewicka (red.), Analiza ekonomiczna w zastosowaniach prawniczych. Warszawa: Wolters Kluwer.
  • Wilkin, J. (red.) (2005). Teoria wyboru publicznego. Wstęp do ekonomicznej analizy polityki i funkcjonowania sfery publicznej. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe Scholar.
  • Zygierewicz, A. (2013). E-book. Produkt, technologia rynek. Analizy, 9 (98), Biuro Analiz Sejmowych.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171432256

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.