PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2016 | t. 17, z. 4, cz. 1 Między teorią i praktyką zarządzania : dokonania, dylematy, inspiracje : nauka dla praktyki gospodarczej i samorządowej | 59--70
Tytuł artykułu

Kompetencje międzykulturowe a efektywność zarządzania opartego na przywództwie

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Cross-cultural Competences and The Efficiency of the Management Based on the Leadership
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Celem poznawczym niniejszego opracowania jest zaprezentowanie wpływu kompetencji międzykulturowych na skuteczność zarządzania w organizacji opartej na przywództwie. Celami szczegółowymi są: analiza pojęcia kompetencji, wyjaśnienie znaczenia przywództwa w biznesie oraz deskrypcja skuteczności zarządzania w środowisku międzykulturowym. Problemem badawczym są kompetencje międzykulturowe i ich wpływ na skuteczność zarządzania w przedsiębiorstwie opartym na przywództwie. (fragment tekstu)
EN
The article undertakes problems of cross-cultural competences and their influence on the efficiency of the management based on the leadership. One made the analysis of the concept and the meaning the competence and the management based on the leadership. One found that cross-cultural competences are very essential influencing on the process of the management. (original abstract)
Twórcy
  • Politechnika Koszalińska
  • Społeczna Akademia Nauk
Bibliografia
  • Białoszewski H. (1970), Funkcjonalny model struktury społecznej i jego krytyka, PWN, Warszawa.
  • Bielski M. (2004), Podstawy teorii organizacji i zarządzania, C.H. Beck, Warszawa.
  • Bloom H., Calori R., Woot P. (1995), Zarządzanie europejskie, Poltext, Warszawa.
  • Dubisz J. (red.) (2005), Słownik Języka Polskiego, PWN, Warszawa.
  • Furmanek W. (1997), Kompetencje. Próba określenia pojęcia, "Edukacja Ogólnotechniczna", 7.
  • Kompetencje kluczowe. Realizacja koncepcji na poziomie szkolnictwa obowiązkowego, Eurydice - sieć informacji o edukacji w Europie, Warszawa 2014.
  • Koźmiński A.K. (1999), Zarządzanie międzynarodowe. Konkurencja w klasie światowej, PWE, Warszawa.
  • Lichtarski J. (red.) (2005), Podstawy nauki o przedsiębiorstwie, AE, Wrocław.
  • Murdoch A. (1999), Współpraca z cudzoziemcami w firmie, Poltext, Warszawa.
  • Nogalski B. (1998), Kultura organizacyjna. Duch organizacji, TNOiK, Bydgoszcz.
  • Podgórska M. (2014), Przywództwo w kontekście skuteczności zarządzania projektami [w:] Zeszyty Naukowe Politechniki Śląskiej, Organizacja i Zarządzanie nr 70.
  • Sikorski Cz. (1998), Ludzie nowej organizacji. Wzory kultury organizacji wysokiej tolerancji niepewności, UŁ, Łódź.
  • Wajda A. (1999), Społeczne postawy organizacji i zarządzania, AON, Warszawa.
  • Zarządzanie firmą. Strategie, struktury, decyzje, tożsamość, Strategor (2001), PWE, Warszawa.
  • Zarządzanie. Teoria i praktyka, red. Koźmiński A.K., Piotrowski W. (1998), PWN, Warszawa.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171432464

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.