PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2016 | 67 nr 2 Komunikacja cyfrowa firm i marek | 95--108
Tytuł artykułu

Cyfrowy film modowy

Warianty tytułu
Digital Fashion Films
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Artykuł podejmuje mało zbadany na gruncie polskim temat cyfrowego filmu modowego. Pierwsza część przedstawia krótką historię rozwoju gatunku w XXI w., druga podejmuje próbę zdefiniowania jego istoty, znaczenia dla świata mody oraz wskazuje dalsze kierunki badań tej formy (re)prezentacji mody.(abstrakt oryginalny)
EN
The paper presents the issue of the digital fashion film, rarely studied in Poland. The first part of the text presents a brief history of the development of the genre in the twenty-first century. The second part tries to define its essence, relevance to the world of fashion, and suggests further research directions for this form of (re)presenting fashion.(original abstract)
Twórcy
  • Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
Bibliografia
  • Bruzzi S., 1997, Undressing Cinema: Clothing and identity in the movies: Clothes, Identities, Films, London: Routledge.
  • Chitrakorn K., 2014, Top 10 Fashion Films of the Season, Business of Fashion, 24.10.2014, www. tinyurl.com/p4pggtu [dostęp: 5.09.2015].
  • Crafton D., 2006, Pie and Chase: Gag, Spectacle, and Narrative in Slapstick Comedy, w: W. Strauven (red.), The Cinema of Attractions Reloaded, Amsterdam: Amsterdam University Press, 355-365.
  • Design Download: Yohji Yamamoto, 2002, www.goo.gl/jNDHD0 [dostęp: 6.09.2015].
  • Doane M.A., 2003, The Close-Ups: Scale and Detail in the Cinema, Differences, vol. 14, nr 3, 89-111.
  • Edwardes C., 2004, Nicole Kidman's Latest Hollywood Blockbuster (all 180 Seconds of It), Sunday Telegraph, 21.11.2004, www.tinyurl.com/op3zowj [dostęp: 3.09.2015].
  • Evans C., 2013a, The Mechanical Smile. Modernism and the First Fashion Shows in France and America, 1900-1929, New Heaven - London: Yale University Press.
  • Evans C., 2013b, Yesterday's Emblems and Tomorrow's Commodities: The Return of the Repressed in Fashion Imagery Today, w: S. Bruzzi, P. Church Gibson (red.), Fashion Cultures Revisited. Theories, Explorations and Analysis, New York: Routledge, 77-102.
  • Faires J., 2013, Dressing Dangerously: Dysfunctional Fashion in Film, New Haven, Connecticut: Yale University Press.
  • Finamore M.T., 2013, Hollywood Before Glamour: Fashion in American Silent Film, Hampshire: Palgrave Macmillan.
  • Fisher i in., 2013, Birds of Paradise: Costume as Cinematic Spectacle, London: Koenig Books.
  • Gauderault A., Gunning T., 2006, Early Cinema as a Challenge to Film History, w: W. Strauven (red.), The Cinema of Attractions Reloaded, Amsterdam: Amsterdam University Press, 365-380.
  • Gilligan S., 2016, Fashion and Film: Gender, Costume and Stardom in Contemporary Cinema, New York: Bloomsbury Academic.
  • Givhan R., 2006, Beware Red Ink on the Runway, Washington Post, 7.03.2006, www.tinyurl.com/ qaorvz9 [dostęp: 4.09.2015].
  • Gunning T., 2006, An Aesthetic of Astonishment: Early Film and the Early Film and the (In)Credulous Spectator, w: L. Braudy, M. Cohen (red.), Film Theory and Criticism: Introductory Readings, Oxford: Oxford University Press.
  • Hyland V., 2015, Nick Knight on SHOWstudio's Beginnings and the Early Days of Online Fashion, nymag.com, 22.04.205, www.tinyurl.com/ockhrqj [dostęp: 3.09.2015].
  • Jones S., 2014, Net-A-Porter hosts exclusive Temperley London shoppable video, Luxury Daily, 7.08.2014, www.tinyurl.com/ndfh4er [dostęp: 6.09.2015].
  • Kasprzyk M. (oprac.), 2014, Diane Pernet & Tomasz Ossoliński, Viva Moda, nr 2.
  • Khan N., 2012a, Cutting the Fashion Body: Why the Fashion Image is no Longer Still, Fashion Theory, vol. 16, nr 2, 235-250.
  • Khan N., 2012b, Stealing the moment: The non-narrative fashion films of Ruth Hogben and Gareth Pugh, Film, Fashion & Consumption, vol. 1, nr 3, 251-262.
  • Manovich L., 2001, The Language of The New Media, London: MIT Press.
  • Marks U., 2000, The Skin of the Film: Intercultural Cinema, Embodiment and the Senses, Durham: Duke University Press.
  • Martin P., 2009, SHOWstudio: A Revolution in the Making, w: SHOWstudio: Fashion Revolution at Somerset House, katalog wystawy, London: Somerset House, 54-59.
  • Menkes S., 1995, Fashion TV Frenzy, New York Times, 2.04.1995.
  • Mulvey L., 2009, Death 24x a Second, London: Reaktion Books.
  • Munich A., 2011, Fashion in Film, Bloomington: Indiana University Press.
  • Murczyńska J., 2015, 5 filmów, w których kostiumy grają główną rolę, I-D.com, www.tinyurl.com/ qzme6o3 [dostęp: 10.09.2015].
  • Mytych J., 2013, Diane Pernet, czarna eminencja świata mody, odwiedziła Polskę. Co sądzi o blogerach?, Na Temat, www.tinyurl.com/qa2qj6o [dostęp: 6.09.2015].
  • Needham G., 2013, The Digital Fashion Film, w: S. Bruzzi, P. Church Gibson (red.), Fashion Cultures Revisited. Theories, Explorations and Analysis, New York: Routledge, 103-111.
  • Okonkwo U., 2007, Luxury Fashion Branding. Trends, Tactics, Techniques, Hampshire - New York: Palgrave Macmillan.
  • Okonkwo U., 2010, Luxury Online. Styles, Systems, Strategies, New York: Palgrave Macmillan.
  • Pabiś-Orzeszyna M., 2013, Kino atrakcji: historia, krytyka, mapa i kartoteka, Kultura Popularna, nr 3(37), 18-44.
  • Mai Q., 2012, Are We Failing to Fulfill the Potential of Fashion Film?, Business of Fashion, 24.05.2012, www.tinyurl.com/oogb2v5 [dostęp: 5.09.2015].
  • Street S., 2001, Costume and Cinema: Dress Codes in Popular Film, London - New York: Wallflower Press.
  • Uhrilova M., 2013a, 100 Years of Fashion Film: Frameworks and Histories, Fashion Theory, vol. 17, nr 2, 137-158.
  • Uhrilova M., 2013b, The Fashion-Film Effect, w: J. Bartlett, S. Cole, A. Rocamora (red.), Fashion Media: Interrogating Words and Images, Oxford: Berg Publishers.
  • Wyckoff A., 2010, The Relationship Between Costume and Fashion Design, Costume Designers Guild, 2.08.2010, www.tinyurl.com/pw5vqxq [dostęp: 1.09.2015].
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171432506

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.