PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2016 | nr 261 | 32--40
Tytuł artykułu

Od konsumpcji do prosumpcji - zmiany w zachowaniach nabywców e-usług

Autorzy
Treść / Zawartość
Warianty tytułu
From Consumption to Prosumption - Changes in the Behavior of Purchasers of E-Services
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Rozwojowi rynku e-usług towarzyszy rozwój zjawiska prosumpcji. Możliwości techniczne, jakie obecnie daje sieć internetowa, sprzyja takim zachowaniom. Obecnie obserwujemy duże współuczestnictwo w tworzeniu e-usług i aktywne uczestnictwo w projektowaniu zindywidualizowanych e-usług. Celem artykułu jest próba egzemplifikacji zachowań prosumentów na tym rynku. W artykule zostaną przedstawione wyniki własnych badań jakościowych.(abstrakt oryginalny)
EN
The development of e-services market is accompanied by growth of the phenomenon prosumption. Technical capabilities that currently provides Internet network leads to such behavior. Currently we can already observe participation in the creation of e-services and active participation in designing customized e-services. The aim of the article is attempts to exemplify the behavior prosumers on the e-services market. The paper will be presented the results of own research.(original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
32--40
Opis fizyczny
Twórcy
autor
  • Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach
Bibliografia
  • Bywalec Cz., Rudnicki L. (2002), Konsumpcja, PWE, Warszawa.
  • Gach D. (2008), Pozyskiwanie i wykorzystywanie wiedzy klientów, "E-Mentor", nr 23.
  • Guido G., Peluso A.M. (2008), Preconditions for the diffusion of prosumption among firms: A case study approach, "Problems and Perspectives in Management", Vol. 6, Issue 4.
  • Jaciow M., Wolny R. (2011), Polski e-konsument. Typologia, zachowania, OnePress, Gliwice.
  • Jaciow M., Wolny R., Stolecka-Makowska A. (2013), E-consumer in Poland. Comparative analysys of behaviours, OnePress, Gliwice.
  • Rupik K. (2010), Prosument w procesie planowania marketingowego, Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego, nr 608.
  • Tapscott D., Williams A.D. (2008), Wikinomia. O globalnej współpracy, która wszystko zmienia, Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne, Warszawa.
  • Toffler A. (1985), Trzecia fala, PIW, Warszawa.
  • Wolny R. (2013), Rynek e-usług w Polsce - funkcjonowanie i kierunki rozwoju, UE, Katowice.
  • Xie Ch. (2008), Trying to prosume. Toward a perspective on prosumption, Norwegian School of Economics and Business Administration.
  • [www 1] www.pliki.gemius.pl/Raporty/2008/Prosument_raport_Gemius.pdf
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171432818

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.