PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2016 | nr 424 Rachunek kosztów. Rachunkowość zarządcza. Controlling | 21--29
Tytuł artykułu

Zewnętrzne źródła informacji w rachunkowości zarządczej przedsiębiorstw branży motoryzacyjnej

Autorzy
Treść / Zawartość
Warianty tytułu
External Sources of Information for The Accounting Management of Automotive Sector Enterprises
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Artykuł jest poświęcony zagadnieniu zewnętrznych źródeł pozyskiwania informacji na potrzeby rachunkowości zarządczej przedsiębiorstw branży motoryzacyjnej. Źródła informacji są elementem niezbędnym do funkcjonowania rachunkowości zarządczej w przedsiębiorstwie. Wiarygodność źródła informacji decyduje o jakości przeprowadzanych na jego podstawie analiz. Wybór źródeł informacji ma znaczny wpływ na użyteczność pozyskiwanych informacji. Celem artykułu jest ukazanie potrzeby identyfikowania zewnętrznych źródeł informacji o branży motoryzacyjnej, które mogą zostać wykorzystane w systemie rachunkowości zarządczej. Obiektem badań są przedsiębiorstwa branży motoryzacyjnej. Właściwy dobór informacji pochodzących z zewnętrznego otoczenia przedsiębiorstwa w znacznym stopniu wpływa na skuteczność systemu rachunkowości zarządczej(abstrakt oryginalny)
EN
The article is devoted to the issue of external sources of information for management accounting of automotive industry enterprises. Sources of information are crucial for the functioning of management accounting in the company. The credibility of sources of information determines the quality carried out on the basis of this analysis. The selection of information source has a significant impact on the usefulness of collected information. The aim of the article is to show the need to identify external sources of information for the automotive industry, which can be used in the system of management accounting. The object of the study are enterprises from the automotive industry. A proper selection of information from the outside of enterprise environment has a significant impact on the effectiveness of management accounting system(original abstract)
Twórcy
autor
  • Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu
Bibliografia
  • Baran W., 2011, Warunki funkcjonowania systemu rachunkowości zarządczej w generowaniu informacji zarządczej, Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego nr 625, Wydawnictwo Uniwersytetu Szczecińskiego, Szczecin, s. 18.
  • Borowiecki R., Czaja J., Jaki A., 2001, Rola informacji w procesie pomiaru i oceny wartości przedsiębiorstwa, [w:] Zarządzanie zasobami informacji w przedsiębiorstwie. Ku przedsiębiorstwu przyszłości, red. Borowiecki R., Kwieciński M., Wydawnictwa Naukowo-Techniczne, Warszawa, s. 281.
  • Forlicz S., 2008, Informacja w biznesie, PWE, Warszawa, s. 53-54.
  • Jamal N.M., Mastor N.H., Saat M.M., Ahmad M.F., Earnest D.F.A., 2007, Cost & Management Accounting - An Introduction, Penerbit UTM, s. 4.
  • Jastrzębska U., 2014, Podstawy działalności gospodarczej w branży motoryzacyjnej, Wydawnictwa Komunikacji i Łączności, Warszawa, s. 14.
  • Jaworski J., 2012, Informacja finansowa w zarządzaniu małym przedsiębiorstwem. Potrzeby - źródła - wykorzystanie, Wydawnictwo CeDeWu, Warszawa, s. 173.
  • Lewin T., Newbury S., 2010, Samochody - najnowsze modele. Prezentacja najlepszych nowych samochodów koncepcyjnych i produkcyjnych świata, Wydawnictwo Olesiejuk, Ożarów Mazowiecki, s. 10.
  • Mroczko F., Stańkowska M., 2010, Informacja jako kluczowy zasób współczesnych organizacji, [w:] Zarządzanie zasobami informacyjnymi w warunkach nowej gospodarki, red. Borowiecki R., Czekaj J., Wydawnictwo Difin, Warszawa, s. 147.
  • Nowak E., 2003, Zaawansowana rachunkowość zarządcza, PWE, Warszawa, s. 11.
  • Oleński J., 2003, Ekonomika informacji. Metody, PWE, Warszawa, s. 49-55.
  • Stępniak C., 2010, Źródła i metody zbierania informacji, [w:] Procesy informacyjne w zarządzaniu, red. Nowicki A., Sitarska M., Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, Wrocław, s. 60.
  • Świderska G.K., 2003, Informacja zarządcza w procesie formułowania i realizacji strategii firmy - wyzwanie dla polskich przedsiębiorstw, Difin, Warszawa, s. 52-57.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171433026

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.