PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2016 | nr 2 | 95--108
Tytuł artykułu

CSR w firmach rodzinnych

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
CSR in Family Firms
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Artykuł omawia społeczną odpowiedzialność biznesu (CSR) ze szczególnym uwzględnieniem rozwiązań stosowanych w firmach rodzinnych. Przedstawia różnorodność definicyjną CSR oraz różne podejścia stosowane w CSR. Charakteryzuje także model społeczny przedsiębiorstwa rodzinnego, ilustrując przykładami dwóch firm rodzinnych. (abstrakt oryginalny)
EN
The article discusses corporate social responsibility (CSR) and in particular presents approaches that are implemented in family firms. The variety of CSR definitions has been analyzed in this article with different methodological approaches. In addition, the social responsibility model of family firms has been proposed with providing two cases of family firms. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
95--108
Opis fizyczny
Twórcy
autor
  • Szkoła Główna Handlowa w Warszawie
autor
  • Szkoła Główna Handlowa w Warszawie
Bibliografia
  • Adamczyk J., Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw. Teoria i praktyka, PWE, Warszawa 2009.
  • Aluchna M., Dobre praktyki corporate governance. Światowe tendencje a polskie doświadczenia, E-mentor 2008, nr 2(24). http://www.e-mentor.edu.pl/artykul/index/numer/24/id/529.
  • Astrachan J.H., Family Firm and the Community Culture, "Family Business Review" 1988, nr 2 (1).
  • Bowen H.R., Social responsibilities of the businessman, Harper & Brothers, New York 1953.
  • Carrol A.B., A Three-Dimensional Conceptual Model of Corporate Performance, "Academy of Management Review" 1979, nr 4 (4).
  • Dahlsrud A., How Corporate Social Responsibility is defined: An analysis of 37 definitions, "Corporate Social Responsibility and Environmental Management", nr 15 (1).
  • Di Maggio P.J., Powell W.W., The iron cage revisited: Institutional isomorphism and collective rationality in organizational fields, "American Sociological Review" 1983, nr 48.
  • Dziwiński P., Barcik A., Sánchez-Hernández M., Gallardo-Vázquez D., Aktualne trendy w Hiszpanii i w Polsce. Studium przypadku: La Caixa i PKN Orlen, "Zeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Humanitas. Zarządzanie" 2015 (1).
  • Foster J.M., The communitarian organization. Preserving cultural integrity in the transnational economy, Garland Publishing, Inc. Nowy Jork - Londyn, 1998.
  • Gabrusewicz T., Społeczne aspekty nadzoru korporacyjnego, "Studia Prawno-Ekonomiczne" 2014, t. XCI/2.
  • Ho C., Corporate governance and corporate competitiveness: An international analysis, "Corporate Governance: An International Review" 2005, nr 13 (2).
  • Jamali D., Safieddine A.M., Rabbath M., Corporate Governance and Corporate Social Responsibility Synergies and Interrelationships, "Corporate Governance: An International Review" 2008, nr 16 (5).
  • Kietliński K., Reys V.M., Oleksyn T., Etyka w biznesie i zarządzaniu, Oficyna Ekonomiczna, Kraków 2005.
  • Klimek J., Społeczna odpowiedzialność biznesu w Polsce, Wydawnictwo Adam Marszałek, Toruń 2012.
  • Klimkiewicz K., Odpowiedzialne przedsiębiorstwo w odpowiedzialnym otoczeniu. Procesy integracyjne i dezintegracyjne we współczesnej gospodarce. Cz. 5: Integracja i dezintegracja w sektorze realnym, red. B. Polszakiewicz i J. Boehlke, Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Mikołaja Kopernika, Toruń 2012.
  • Krzysztofek A., Społeczna odpowiedzialność jako mechanizm nadzoru korporacyjnego, "Studia Prawno-Ekonomiczne" 2014, t. XCI/2.
  • Lulewicz-Sas A., Społeczna odpowiedzialność biznesu w wybranych krajach Unii Europejskiej, "Ekonomia i Prawo" 2013, red. B. Polszakiewicz, J. Boehlke, Tom XII, nr 4.
  • Malara Z., Kroik J., Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstwa - konstytuowanie koncepcji w perspektywie strategicznej, "Organizacja i Kierowanie" 2012, nr 1.
  • Matejun M., Społeczna odpowiedzialność biznesu firm rodzinnych, red. Z. Pisz, M. Rojek-Nowosielska M., Społeczna odpowiedzialność organizacji. Metodyka, narzędzia, ocena, "Prace Naukowe UE we Wrocławiu" 2011, nr 156.
  • Porter M.E., Kramer M.R., Tworzenie wartości dla biznesu i społeczeństwa, "Harvard Business Review Polska" 2011, nr 99.
  • Rok B., Odpowiedzialny biznes w nieodpowiedzialnym świecie, Forum Odpowiedzialnego Biznesu, Akademia Rozwoju Filantropii, Warszawa 2004.
  • Roszkowska P., Rewolucja w raportowaniu biznesowym, Difin, Warszawa 2011.
  • Safin K., Przedsiębiorstwa rodzinne - istota i zachowania strategiczne, Wydawnictwo AE im. O. Langego we Wrocławiu, Wrocław 2007.
  • Stefańska M., Podstawy teoretyczne i ewolucja pojęcia społeczna odpowiedzialność biznesu (CSR), red. Z. Pisz, M. Rojek-Nowosielska M., Społeczna odpowiedzialność organizacji. W poszukiwaniu paradygmatów, metodologii i strategii, "Prace Naukowe UE we Wrocławiu" 2013, nr 288.
  • Szczepankiewicz E.I., Ewolucja sprawozdawczości przedsiębiorstw - problemy zapewnienia porównywalności zintegrowanych raportów z zakresu zrównoważonego rozwoju i CSR, "Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego" nr 832 "Finanse, Rynki Finansowe, Ubezpieczenia" 2014, nr 71.
  • Śnieżek E., Wiatr M., Zintegrowane raportowanie biznesowe przedsiębiorstwa społecznie odpowiedzialnego w dobie zrównoważonego rozwoju, "Studia Prawno-Ekonomiczne" 2014, t. XCI/2.
  • Wachowiak P., Raportowanie społeczne przedsiębiorstwa jako przejaw jego odpowiedzialności, "Przegląd Organizacji" 2008, nr 10.
  • Villalonga B., Amit R., How do family ownership, control, and management affect firm value?, "Journal of Financial Economics" 2006, nr 80.
  • Visser W., The age of responsibility: CSR 2.0 and the new DNA of business, "Journal of Business Systems, Governance and Ethics" 2010, nr 3 (5).
  • Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości, Badanie firm rodzinnych. Raport końcowy, 2009.
  • CSRinfo, Analiza instytucjonalnych modeli promocji CSR w wybranych krajach, Warszawa 2011.
  • Ipsos, Raport z badań: Postawy wobec społecznej odpowiedzialności biznesu, Warszawa 2009.
  • Ministerstwo Gospodarki, Podręcznik dla małych i średnich przedsiębiorstw, Warszawa 2009.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171433124

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.