PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2016 | nr 1(33) | 211--224
Tytuł artykułu

Reklama internetowa w promocji ruchu turystycznego na wsi

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Online Advertising in Promotion of Tourist Movement in Rural Areas
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Reklama internetowa, dzięki popularności internetu, staje się powszechnym źródłem informacji o turystyce wiejskiej. Pozwala efektywnie dotrzeć z informacją do różnych grup konsumentów. Celem artykułu jest ukazanie znaczenia reklamy internetowej w rozwoju ruchu turystycznego na wsi. Wskazano, że jest ona istotnym źródłem przekazywania i pozyskiwania informacji na temat turystyki wiejskiej; że zorganizowany system reklamy internetowej w zakresie turystyki na wsi jest skuteczniejszy niż reklama prowadzona indywidualnie przez wiejskie podmioty turystyczne. Artykuł napisany został na podstawie analizy literatury przedmiotu, analizy danych ilościowych otrzymanych z materiałów wtórnych oraz wyników badań empirycznych opublikowanych w raportach badawczych. (abstrakt oryginalny)
EN
With growing popularity of the Internet, online advertising is becoming a popular source of information about rural tourism. This helps effectively provide commercial information for various groups of consumers. The aim of the paper is to illustrate the importance of online advertising to development of tourist movement in rural areas. It was demonstrated that online advertising represents an essential source of transfer and acquisition of information about rural tourism, and, that the system of online advertising in the area of rural tourism is more efficient than the advertising used by tourist entities in rural areas. The paper was written based on the literature review, analysis of the quantitative data obtained from secondary materials and results of empirical studies published in research reviews. (original abstract)
Słowa kluczowe
Rocznik
Numer
Strony
211--224
Opis fizyczny
Twórcy
autor
  • Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu
  • Akademia Wychowania Fizycznego im. Eugeniusza Piaseckiego w Poznaniu
Bibliografia
  • Bosiacki S., Sikora J., 1999, Podstawy marketingu w turystyce i rekreacji, Akademia Wychowania Fizycznego w Poznaniu, Poznań.
  • Durydiwska M., 2005, Zróżnicowanie rozwoju funkcji turystycznej na obszarach wiejskich w Polsce, w: Uwarunkowania rozwoju turystyki związanej z obszarami wiejskimi, red. B. Sawicki, J. Bergier, Wydawnictwo PWSzZ w Białej Podlaskiej, Biała Podlaska.
  • Gołembski G., 2004, Turystyka wiejska, Czy osiągnęła masę krytyczną i wytworzyła miejsca pracy i dochody wystarczające do zrekompensowania schyłku rolnictwa? w: Rozwój agroturystyki, czyli małe gminy w dużej Unii, MTP, Katedra Turystyki AE, Poznań.
  • Jasiński A., 2014, Skuteczność promocji z wykorzystaniem internetowych portali agroturystycznych w świetle opinii ich użytkowników - koncepcja badania, w: Ekspertyza. Ocena zawartości stron internetowych w zakresie promocji turystyki wiejskiej dla Ministerstwa Rolnictwa i Rozwoju Wsi, red. M. Thlon, Bluehill Solutions, Quality Watch Consulting & Research, Warszawa.
  • Kruczek Z., Walas B., 2004, Promocja i informacja turystyczna, Proksenia, Kraków.
  • Majewski J., Lane B., 2003, Turystyka wiejska i rozwój lokalny, Fundacja Edukacja dla Demokracji, Warszawa.
  • Milewski A., 2008, Promocja produktu turystycznego. Turystyka miejska, Difin, Warszawa.
  • Narodowy spis powszechny ludności i mieszkań 2011, 2012, Główny Urząd Statystyczny, Warszawa.
  • Panasiuk A. (red.), 2013, Marketing w turystyce i rekreacji, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.
  • Panasiuk A., 2014, Rynek turystyczny. Studium strukturalne, Difin, Warszawa.
  • Rocznik statystyczny rolnictwa 2012, 2013, 2013, 2014, GUS, Warszawa.
  • Sammel A., 2014, Gospodarstwa agroturystyczne jako punkty informacji turystycznej na obszarach wiejskich w Polsce, w: Turystyka i rozwój lokalny. Informacja i promocja w rozwoju regionalnym, red. A. Warenkowska, nr 2, Wydawnictwo SGGW, Warszawa.
  • Sikora J., 2012, Agroturystyka. Przedsiębiorczość na obszarach wiejskich, Wydawnictwo C.H. Beck, Warszawa.
  • Sztucki T., 1999, Promocja - sztuka pozyskiwania nabywców, Agencja Wydawnicza "Placet", Warszawa.
  • Szubert-Zarzeczny M., 2002, Ekonomiczne podstawy turystyki, Wydawnictwo Akademii Rolniczej we Wrocławiu, Wrocław.
  • Thlon M. (red.), 2014, Ekspertyza. Ocena zawartości stron internetowych w zakresie promocji turystyki wiejskiej dla Ministerstwa Rolnictwa i Rozwoju Wsi, Bluehill Solutions, Quality Watch Consulting & Research, Warszawa.
  • Tokarz A., 2003, Internet jako instrument promocji usług turystycznych, w: Gospodarka turystyczna w regionie, red. A. Rapacz, Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, nr 1000, Wydawnictwo AE, Wrocław.
  • Wiatrak A.P., 2003, Baza agroturystyczna w Polsce i uwarunkowania jej rozwoju, w: Turystyka wiejska w Polsce od rozproszonych działań do kompleksowych strategii, red. J. Kania, E. Kmita-Dziasek, L. Strzembicki, Zeszyty Naukowe Akademii Rolniczej w Krakowie, nr 90, Kraków.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171433250

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.