PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
Czasopismo
2016 | 4 | nr 2 | 16--23
Tytuł artykułu

Społeczno-kulturowe uwarunkowania innowacji w organizacji

Autorzy
Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Socio-cultural Determinants of Innovations in Organizations
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Nowoczesne organizacje coraz częściej poszukują alternatywnych źródeł budowania przewagi konkurencyjnej. Jedną ze zmiennych wspierających budowanie sukcesu jest proces innowacyjny oraz innowacyjność. Zdolność do kreowania i tworzenia innowacji zależy od wielu czynników - zarówno twardych, jak i miękkich. Celem artykułu jest zwrócenie uwagi na wymiar uwarunkowań społeczno- -kulturowych w organizacji, które umożliwiają tworzenie innowacji, a ta jest produktem ludzkiej wyobraźni i umysłu. Materiał powstał na podstawie studiów literaturowych.(abstrakt oryginalny)
EN
Modern organizations are increasingly looking for alternative sources of competitive advantage. One of the variables to support building success is innovation process and innovation. The ability to create and innovate depends on many factors, both hard and soft. The aim of this article is to draw attention to the dimension of socio-cultural organizations that create opportunities for innovation, which is a product of human imagination and the mind. The material is based on literature studies.(original abstract)
Czasopismo
Rocznik
Tom
4
Numer
Strony
16--23
Opis fizyczny
Twórcy
  • Społeczna Akademia Nauk w Łodzi
Bibliografia
  • Baruk J., 2006, Zarządzanie wiedzą i innowacjami, Wyd. A. Marszałek, Poznań.
  • Bębenek B., 2008, Zarządzanie konkurencyjnością w przedsiębiorstwach Doliny Lotniczej - w świetle badań empirycznych, [w:] Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu nr 20, A. Kaleta, K. Moszkowicz (red.), Zarządzanie strategiczne w badaniach teoretycznych i praktyce, Wyd. Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, Wrocław.
  • Bigliardi B., Dormio A.I., 2009, An empirical investigation of innovation determinants in food machinery enterpraises, European Journal of Innovation Management, vol. 12, nr 2.
  • Brzeziński M., 2015, Wdrażanie innowacji technologicznych, Wyd. Difin, Warszawa.
  • Bukowski M., Szpor A., Śniegocki A., 2012, Potencjał i bariery polskiej innowacyjności, Wyd. Instytut Badań Strukturalnych, Warszawa.
  • Crosier M., 1993, Przedsiębiorstwo na podsłuchu. Jak uczyć się zarządzania postindustrialnego, PWE, Warszawa.
  • Drucker P.F., 2002, Innowacja i przedsiębiorczość. Praktyka i zasady, PWE, Warszawa.
  • Griffin R., 2004, Podstawy zarządzania organizacjami, PWN, Warszawa.
  • Grudzewski W., Hejduk I., 2008, Zarządzanie technologiami. Zaawansowane technologie i wyzwanie ich komercjalizacji, Difin, Warszawa.
  • Janasz W., Kozioł-Nadolna K., 2011, Innowacje w organizacji, PWN, Warszawa.
  • Kasper G., Closhey S., 2008, International Innovation How Getting More Systematic about Innovation Could Improve Philanthropy and Increase Social Impact, W.K. Kellog Foundation, August, s. 1-13, htpp://monitorinstitiute.com/downloads/what-we-think/intentional- innovation/International_Innovation, Exec_Summary.pdf (maj 2015).
  • Konsala R., Boratyńska-Sala A., Jurczyk-Bunkowska M., Moczała A., 2013, Zarządzanie innowacjami, PWE, Warszawa.
  • Kowalczyk A., Nogalski B., 2007, Zarządzanie wiedzą. Koncepcje i narzędzia, Difin, Warszawa.
  • Koźmiński A., Jemielniak D., 2008, Zarządzanie wiedzą. Podręcznik akademicki, WAiP, Warszawa.
  • Koźmiński A., Piotrowski W. (red.), 1995, Zarządzanie. Teoria i praktyka, PWN, Warszawa.
  • Labuda G., 2008, Rozważania nad teorią i historią cywilizacji, Wyd. Poznańskie, Poznań.
  • Matusiak K.B. (red.), 2011, Innowacje i transfer technologii. Słownik pojęć, Wyd. PARP, Warszawa.
  • Nilles J., 2003, Telepraca. Strategie kierowania wirtualną załogą, Wyd. NT, Warszawa.
  • Nogalski B. (red.), 1999, Kultura organizacyjna. Duch organizacji, Oficyna Wydawnicza Ośrodka Postępu Organizacyjnego, Bydgoszcz.
  • Nogalski B., Karpacz J., Wójcik-Karpacz A., 2004, Funkcjonowanie i rozwój małych i średnich przedsiębiorstw, AJG: Ośrodek Postępu Organizacyjnego, Bydgoszcz.
  • Pasieczny L., Więckowski J., 1981, Ekonomika przedsiębiorstw, Wyd. PWE, Warszawa.
  • Piech K., 2009, Wiedza i innowacje w rozwoju gospodarczym: w kierunku pomiaru i współczesnej roli państwa, Instytut Wiedzy i Innowacji, Warszawa.
  • Pierścionek Z., 2003, Strategie konkurencji i rozwoju przedsiębiorstw, PWN, Warszawa.
  • Schumpeter J.A., 1960, Teoria rozwoju gospodarczego, PWN, Warszawa.
  • Stabryła A., Małkus T., 2014, Strategie zarządzania organizacjami w społeczeństwie informacyjnym, Mfiles.pl, Kraków.
  • Stankiewicz M., 2005, Konkurencyjność przedsiębiorstwa, Towarzystwo Naukowe Organizacji i Kierowania "Dom Organizatora", Toruń.
  • West A.M., 2000, Rozwijanie kreatywności wewnątrz organizacji, PWN, Warszawa.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171433432

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.