PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2016 | nr 113 | 89--103
Tytuł artykułu

Innowacje w zakresie interakcji z klientem i komunikacji marketingowej w handlu dyskontowym

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Innovations in Customer Interactions and Marketing Communication in Discount Retail Market
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Celem opracowania jest identyfikacja i charakterystyka innowacyjnych form i sposobów komunikacji marketingowej, a także sposobów interakcji stosowanych przez dyskonty. Autorka posłużyła się metodą krytycznej analizy literatury krajowej i zagranicznej, a także analizą przypadków (case study research). Badania pokazały, że sieci dyskontowe skutecznie zmieniają wizerunek rynkowy, wykorzystując w tym celu nowe formy i środki komunikacji marketingowej. W ramach strategii repozycjonowania wizerunku i budowania silnej marki dyskonty zwiększają częstotliwość i intensywność kontaktu z marką, inspirują i podnoszą świadomość konsumentów w zakresie gotowania, a także zmniejszają dystans w relacjach z klientem. (abstrakt oryginalny)
EN
The aim of the study is to identify and characterize innovative forms and means of marketing communication, as well as new ways of interactions implemented by discount retailers. The method of critical analysis of literature and case study research are applied. Discount networks effectively changed the image of "cheap stores" using new forms and means of marketing communication. The (re)positioning strategy and building a strong brand are connected with increasing frequency and intensity of contact with the brand, inspiring and educating consumers, as well as engaging them. (original abstract)
Twórcy
  • Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach
Bibliografia
  • BAKER W.E., SINKULA J.M., 1999: The synergistic effect of market orientation and learning orientation on organisational performance. Journal of Academy of Marketing Science, Vol. 27 (4).
  • COHEN W.A., 2014: Drucker o marketingu, Wydawnictwo Słowa i Myśli, Lublin.
  • DAY G.S.,1994: The capabilities of market-driven organization. Journal of Marketing, Vol. 58.
  • DELEERSNYDER B., DEKIMPE M.G., STEENKAMP J.B., KOLL O., 2007: Win-win strategies at discount stores, Journal of Retailing and Consumer Services, Vol. 14.
  • Grocery Retailers in Poland. Euromonitor International. March 2014 (data dostępu 10.10.2015)
  • KUCHARSKA B., KUCIA M., MACIEJEWSKI G., MALINOWSKA M., STOLECKA-MAKOWSKA A., 2015: The retail trade in Europe - diagnostic and future perspective. Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach, Katowice.
  • KUMOR K., 2011: Społeczna recepcja product placement [w:] K. KUBIAK (red.): Społeczna recepcja Public Relations, Wyższa Szkoła Promocji, Warszawa.
  • MASIELLO B., MARASCO A., IZZO F., 2013: Co-creation in creative service: the role of client in advertising agencies' innovations, Mercati e Competitivita No 2.
  • MUTUM D., WANG Q., 2011: Consumer Generated Advertising in Blogs [w:] M.S. EASTIN, T. DAUGHERTY and N.M. BURNS (ed.): Handbook of Research on Digital Media and Advertising: User Generated Content Consumption. IGI Global.
  • PETRESCU M., SOUTHEASTERN N., 2014: Viral Advertising and the Implications of Social Media [in:] I. LEE (ed.): Integrating Social Media into Business Practice, Applications, Management, and Models, Advances in E-Business Research , IGI Global.
  • PILARCZYK B. 2011: Innowacje w komunikacji marketingowej. Zeszyty Naukowe Polskiego Towarzystwa Ekonomicznego, Nr 9.
  • PINE B. J., GILMORE J.H., 1999: The experience economy: Work is the theatre and every business is a stage. HBS Press, Boston.
  • Podręcznik Oslo. Zasady gromadzenia i interpretacji danych dotyczących innowacji, 2008, Wydanie trzecie. Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego, Warszawa.
  • POLDER M., LEEUWEN G.V., MOHNEN P., RAYMOND W., 2010: Product, process and organizational innovation: drivers, complementaritiy and productivity effects: UNUMERIT, Maastricht Economic and Social Research and Training Centre on Innovation and Technology.
  • PRAHALAD C.K., RAMASWAMY V., 2000: Co-opting customer competence, Harvard Business Review, Vol. 78 (1).
  • THOMPSON D.V., MALAVIVA P., 2013: Consumer-Generated Ads: Does Awareness of Advertising Co-Creation Help or Hurt Persuasion? Journal of Marketing, Vol. 77.
  • VARGO S.L., LUSCH R.F., 2004: Evolving to a new dominant logic for marketing, Journal of Marketing, Vol. 68 (1).
  • WANG Y., RODGERS S., 2011: Electronic Word of Mouth and Consumer and Generated Content: From Concept to Application [w:] M.S. EASTIN, T. DAUGHERTY and N.M. BURNS (ed.): Handbook of Research on Digital Media and Advertising: User Generated Content Consumption. IGI Global.
  • ZENTES J., MORSCHETT D., SCHRAMM-KLEIN H., 2012: Strategic Retail Management. Gabler Verlg, Springer Fachmedien Wiesbaden GmbH.
  • ZENTES J., RITTINGER S., 2009: Retailing in Germany: Current Landscape and Future Trends, European Retail Research, Vol. 23, Issue I.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171433658

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.