Czasopismo
Tytuł artykułu
Autorzy
Warianty tytułu
Języki publikacji
Abstrakty
Celem artykułu jest uwzględnienie specyfiki działalności przedsiębiorstw hotelarskich na sytuację majątkowo-kapitałową i zdolność do generowania korzyści ekonomicznych. W artykule zdefiniowano przedmiotową specyfikę przedsiębiorstwa hotelarskiego, zwrócono uwagę na problem jakości usług, które stanowią miarę kategoryzacyjną obiektów hotelarskich, dokonano oceny sytuacji majątkowo-kapitałowej Hotelu X za lata 2013-15, przeprowadzono analizę korzyści ekonomicznych kreowanych przez majątek Hotelu ze szczególnym uwzględnieniem wyniku finansowego jako przejawu racjonalnego gospodarowania majątkiem przedsiębiorstwa, mającego wpływ na wzbogacanie się właścicieli i samofinansowanie rozwoju. (abstrakt oryginalny)
Rocznik
Numer
Strony
103--123
Opis fizyczny
Twórcy
autor
- Wyższa Szkoła Zarządzania i Bankowości w Krakowie
- Wyższa Szkoła Zarządzania i Bankowości w Krakowie
Bibliografia
- [1] Borkowski S., Wszendybył E., Jakość i efektywność usług hotelarskich, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2007.
- [2] Gaworecki W., Turystyka, PWE, Warszawa 1997.
- [3] Iwaszkiewicz A., Zarządzanie jakością, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa-Kraków 1999.
- [4] Milewska M., Włodarczyk B., Hotelarstwo. Podstawowe wiadomości z zakresu hotelarstwa, WSTH, Łódź 2005.
- [5] Ustawa z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości, t. jedn. Dz. U. 2013, poz. 330 ze zm.40.
- [6] Ustawa z dnia 29 sierpnia 1997 r o usługach turystycznych, Dz. U. 1997, Nr 133 poz. 884, Rozdział I, art. 3, pkt 8.
- [7] http://stat.gov.pl/obszary-tematyczne/kultura-turystyka-sport/turystyka/baza-noclegowa-wedlug-stanu-w-dniu-31-lipca-2015-r-i-jej-wykorzystanie-w-i-polroczu-2015,4,12.html
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171433876