PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2016 | nr 437 Finanse na rzecz zrównoważonego rozwoju Gospodarka - etyka - środowisko | 320--327
Tytuł artykułu

Innowacyjne podejście do CSR - ujęcie Vissera

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Innovative Approach to the CSR - Visser Approach
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W dobie rosnącej konkurencji, a także rosnącej świadomości społecznej, nowoczesny model zarządzania przedsiębiorstwem powinien skłaniać się ku firmom nie tylko rentownym, ale przede wszystkim społecznie i ekologicznie odpowiedzialnym. Mogło by się wydawać, iż w biznesie nie ma miejsca na etykę, jednakże biznes nie stanowi już tylko generowania zysków, ale przeplata się z życiem społecznym. W praktyce wiele przedsiębiorstw określa swoją aktywność CSR przy okazji jednorazowego przedsięwzięcia charytatywnego. Niestety, takie podejście jest błędne, działalność CSR bowiem nie ogranicza się jedynie do działalności filantropijnej, a działań w aspecie ekonomicznym, społecznym oraz ekologicznym. Oczywiście, działania charytatywne są elementem CSR, jednakże nie można mówić w pełni o odpowiedzialnym podejściu do zarządzania. W artykule zwrócono uwagę na innowacyjne podejście do koncepcji społecznej odpowiedzialności biznesu - CSR 2.0.(abstrakt oryginalny)
EN
At the time of growing competitiveness and also increasing social awareness the modern model of enterprise management ought to incline towards the companies which are not only profitable but, most of all, socially and ecologically responsible. It may seem that there is no place for ethics in business, however, business does not constitute only generating profits any longer, but it overlaps with social life. In practice, a lot of enterprises define their CSR activity while taking a single charity project. Unfortunately, such an approach is wrong since CSR activity is not only limited to the philanthropic activity but also to the activities in the economic, social and ecological aspects. Obviously, charity actions are the element of CSR, though it is not possible to fully talk about the responsible approach towards management. In the paper the attention has been drawn to the innovative approach to the concept of CSR - CSR 2.0.(original abstract)
Twórcy
  • Politechnika Częstochowska
Bibliografia
  • Baron D.P., 2006, Business and Its Environment, wyd. 5, Pearson Prentice Hall, Upper Saddle River.
  • Beurden P., Goessling T., 2008, The worth of values. A literature review on the relation between corporate social and financial performance, Journal of Business Ethics.
  • Blowfield M., Murray A., 2008, Corporate Responsibility. A Critical Introduction, Oxford University Press, New York
  • Chudy K., 2011, The Effectiveness of CSR Activities and Positive Image of Modern Organization, [w:] Kościelniak H. (red.), Determinants of Entrepreneurship Development. Monograph, Częstochowa.
  • Czubała A., 2011, Rola konsumentów w realizacji koncepcji społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstw, Konsumpcja i Rozwój, nr 1, s. 58-66.
  • Dialog z interesariuszami, 2010, Provident Polska, Warszawa.
  • Kroik J., Bachorski-Rudnicki M., 2011, Przedsiębiorstwo jako obiekt społecznej odpowiedzialności biznesu (CSR), Problemy Jakości. Czasopismo Federacji Stowarzyszeń Naukowo-Technicznych NOT (FSNT NOT), nr 3, s. 4-8.
  • Mazur-Wierzbicka E., 2012, CSR w dydaktyce, czyli jak uczyć studentów społecznej odpowiedzialności, Stowarzyszenie Kreatywni dla Szczecina, Szczecin.
  • Ocena stanu wdrażania standardów społecznej odpowiedzialności biznesu, 2011, PARP, Warszawa.
  • Paliwoda-Matiolańska A., 2009, Odpowiedzialność społeczna w procesie zrządzania przedsiębiorstwem, Wydawnictwo C.H. Beck, Warszawa.
  • Stecko J., 2012, CSR 1.0 a CSR 2.0 porównanie i analiza pojęć, Zeszyty Naukowe Politechniki Rzeszowskiej, nr 285, Zarządzanie i Marketing, z. 19, s. 119-125.
  • Szlasa K., 2012, Rozważ ponownie swój biznes, dodatek Media & Marketing Polska, CSR grudzień.
  • Visser W., 2010, CSR.2.0. The Evolution and Revolution of Corporate Social Responsibility, [w:] Pohl M., Tolhurst N. (red.), Responsible Business: How to Manage a CSR Strategy Successfully, Wiley, London.
  • Visser W., 2012, The Age of Responsibility: CSR 2.0 and The New DNA of Buisnes, Journal of Business Systems, Governance and Ethics.
  • www.odpowiedzialnybiznes.pl.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171433970

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.