PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2016 | nr 437 Finanse na rzecz zrównoważonego rozwoju Gospodarka - etyka - środowisko | 328--337
Tytuł artykułu

Ecorating hoteli odpowiedzią na wymagania konsumentów

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Eco-rating of Hotels as a Response to Customers' Requirements
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Sektor hotelowy stanowi obecnie znaczącą pod względem szkodliwego oddziaływania na środowisko naturalne branżę gospodarki. Obserwowany w ostatnich latach rozwój proekologicznego podejścia dotyczy również funkcjonowania hoteli. Ze względu na aktualność oraz znaczenie problematyki w niniejszej pracy podjęto próbę oceny zasadności ekoratingu w przypadku hoteli. W ramach pracy zostanie przeprowadzona analiza zasad wybranego systemu ekoratingu hoteli w odniesieniu do faktycznego oddziaływania ich działalności na środowisko naturalne. Rozpoczęto od zaprezentowania sektora hotelowego na świecie oraz szkodliwych konsekwencji jego działalności dla środowiska naturalnego. Następnie przybliżono zmiany w nastawieniu proekologicznym konsumentów dotyczącym hoteli oraz zaprezentowano analizę przykładowego systemu ekoratingu hoteli. Zakończono wnioskami na temat badanego typu ratingu. Na potrzeby realizacji założonego celu wykorzystano następujące metody badawcze: opisowa, porównawcza, analiza literatury przedmiotu, analiza przypadków.(abstrakt oryginalny)
EN
Hospitality industry is one of the main sectors of the economy which has a substantially harmful impact on the environment. The main reasons of it are: the large scale of hotel industry worlwide and bad efficiency of resource use such as energy and water which are also responsible for creating a lot of waste. That is why observed development of awareness of environmental issues involved also hotels. Due to the importance and topicality of the issues this paper is focused on eco-rating of hotels. The date of the hospitality industry and the harmful effects of the hotels on the environment will be presented first. Next, changes in clients' attitude to ecological initiatives of hotels and finally an example of eco-rating system and some conclusions will be shown. The following methods are used in the article: descriptive method, comparative method, reference books analysis and case study.(original abstract)
Twórcy
  • Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu
Bibliografia
  • Ambardar A., Gupta M., 2015, Green Hotels: A Step Towards Environmental Sustainability, http://worldwidejournals.com/gra/file.php?val=March_2015_1426077581__20.pdf.
  • Chan W., 2009, Environmental measures for hotels' environmental management systems ISO 14001, International Journal of Contemporary Hospitality Management, vol. 21, s. 542-560.
  • D'Souza C., Taghian M., 2005, Green advertising effects on attitude and choice of advertising themes, Asian Pacific Journal of Marketing and Logistics, no. 17, s. 51-66.
  • Foster S., Sampson S., Dunn S., 2000, The impact of customer contact on environmental initiatives for service firms, International Journal of Operations & Production Management, vol. 20 (2), s. 187-203.
  • Gössling S., Hall M., Weaver D.B. (red.), 2009, Sustainable Tourism Futures. Perspectives on Systems Restructuring and Innovations, Routledge, New York.
  • Han H., Hsu L., Sheu C., 2010, Application of the theory of planned behavior to green hotel choice: testing the effect of environmental friendly activities, Tourism Management 31, s. 325-334.
  • Hu W., Wall G., 2005, Environmental management, environmental image and the competitive tourist attraction, Journal of Sustainable Tourism, no. 13 (6), s. 617-635.
  • Karagiorgias M., Tsoutsos T., Drosou V., Pouffary S., Pagano T., Lara G., Mendes J., 2006, HOTRES: renewable energies in the hotels. An extensive technical tool for the hotel industry, Renewable and sustainable Energy Reviews, vol. 10, s. 198-224.
  • Laroche M., Bergeron J., Barbaro-Forleo G., 2001, Targeting consumers who are willing to pay more for environmentally friendly products, Journal of Consumer Marketing, no. 18 (6), s. 503-520.
  • Liang H., 2013, Research on the Core Competitive Power Elements Evaluation System of Green Hotel, Journal of Economic Development, Environment and People, vol. 2 (4), s. 38-47.
  • Marques S., Batista T., Silva C., 2014, Eco-rating methodologies for private cars: driving cycle influence, Procedia - Social and Behavioral Sciences, no. 111, s. 682-691.
  • Nguyen B.K., Altan H., 2011, Comparative review of five sustainable rating systems, Procedia Engineering, no. 21, s. 376-386.
  • Pawłowski J., 2015, Ekorating telefonów komórkowych, Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, nr 395, s. 263-273.
  • Skowroński A., 2006, Zrównoważony rozwój perspektywą dalszego rozwoju cywilizacyjnego, Problemy Ekorozwoju, vol. 2, s. 47-57.
  • Sloan P., Legrand W., Chen J.S., 2013, Sustainability in the hospitality industry. Principles of sustainable operations, Routledge, New York.
  • Yim W., Penny K., 2007, The use of environmental management as a facilities management tool in the Macao hotel sector, Facilities, vol. 25, s. 286-295.
  • Young W., Hwang K., McDonald S., Oates C.J., 2010, Sustainable consumption: green consumer behaviour when purchasing products, Sustainable Development, no. 18 (1), s. 20-31.
  • http://www.tnooz.com/article/how-many-hotels-in-the-world-are-there-anyway-booking-com-keeps-adding-them/ (01.2016).
  • http://www.statista.com/statistics/245684/number-of-hotels-of-international-hotel-groups/ (01.2016).
  • http://www.dailymail.co.uk/travel/travel_news/article-3126799/Bigger-better-Infographic-reveals-20-largest-hotels-world-six-ten-Las-Vegas.html (01.2016).
  • http://www.seaqueenhotel.com/largest-hotels-in-the-world/ (01.2016).
  • http://www.statista.com/topics/1102/hotels/ (01.2016).
  • https://hmghotelsblog.com/2014/11/04/a-closer-look-at-growth-in-the-worldwide-hotel-industry-2014/ (01.2016).
  • http://www.4hoteliers.com/features/article/9026 (01.2016).
  • http://www.greenthehotels.com/eng/handenv.html (01.2016).
  • https://www.ecogreenhotel.com/ecogreen-newsletter/EGH_Jan/green_certifications.html (01.2016).
  • http://greenkeyglobal.com/programs/eco-rating-program/ (01.2016).
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171433980

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.