PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
Czasopismo
2016 | nr 3 | 48--51
Tytuł artykułu

Możliwości rozwoju usług spedycyjnych w odniesieniu do państw Bliskiego Wschodu na przykładzie przedsiębiorstwa Trans-Logistic Dębica

Autorzy
Warianty tytułu
Development Opportunities with Reference to Freight Forwarding Services in the Middle East Countries on the Example of the Trans-Logistic Dębica Company
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Usługi spedycyjne są nieodłącznym elementem sektora transportu. Na skutek wysokiego poziomu konkurencji w Europie, warto zastanowić się nad rozwojem spedycji w odniesieniu na nowe rynki, charakteryzujące się wysokim potencjałem ekonomiczno-handlowym. Obecnie przedsiębiorstwa działające na rynkach Unii Europejskiej powinny poszukiwać możliwości dywersyfikacji swojej działalności. Z punktu widzenia ekonomicznego, interesującym regionem pozostają państwa Zatoki Perskiej. Biorąc pod uwagę ekspansję swojej działalności we współpracy z placówkami dyplomatycznymi Rzeczypospolitej Polskiej w tym regionie, rozpoczęcie nowej strategii usług spedycyjnych nie jest nacechowane wysokim poziomem ryzyka, bądź ponoszeniem kosztów finansowych w początkowym okresie. Celem opracowania jest objaśnienie obecnej kondycji rynku spedycyjnego w Europie, ze wskazaniem na możliwości rozwoju w państwach Bliskiego Wschodu, w których warunki ekonomiczne wskazują na opłacalność świadczenia usług z wykorzystaniem przewozu towarów transportem lotniczym. Celem nadrzędnym artykułu jest wskazanie praktycznych rozwiązań dla polskich firm spedycyjnych charakteru świadczenia usług spedycyjnych w przewozie żywności i artykułów spożywczych. W artykule przedstawiono metodę badawczą polegającą na analizie możliwości rozwojowych przedsiębiorstwa transportowego Trans-Logistic Dębica aktywnie uczestniczącego w sektorze transportu na arenie międzynarodowej. (abstrakt oryginalny)
EN
Forwarding services are part of the functioning of the transport sector. In Europe due to the high level of the competition in the transport market, it is worth considering the development of services in relation to countries with high economic and trade potential, such as the region of the Middle East. Assessment of one's ability to provide new services combined with knowledge of freight forwarding, a new market is a process crucial to take steps to allow the appropriate way to enter and developing in this area. This is a crucial issue for an effective freight forwarding activity in new foreign markets. Considering cooperation with the diplomatic missions of countries, to start implementing the new strategy of forwarding services is not characterized by a high level of risk, such as incurring significant financial costs in the initial period. The aim of this article is to clarify the current market situation of freight forwarding services in Europe, opportunities for development in the countries of the Middle East, where the economic conditions show the profitable provision of forwarding services in the transport sector with the use of air transport. (original abstract)
Czasopismo
Rocznik
Numer
Strony
48--51
Opis fizyczny
Twórcy
  • Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie, absolwent
Bibliografia
  • Bartosik-Purgat M., (2010), Otoczenie kulturowe w biznesie międzynarodowym, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa.
  • Cena w transporcie lotniczym, [online] http://www.spedytor.expert/cena-w-transporcie-lotniczym/ dostęp: Czerwiec 2015.
  • Departament Promocji i Współpracy Dwustronnej Ministerstwa Gospodarki, [online] http://www.mg.gov.pl/Kontakt/DPD
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171434040

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.