PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2011 | nr 19 | 51--59
Tytuł artykułu

Informacja pasażerska jako jeden z elementów marketingu wspomagających usługi komunikacji miejskiej

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
The Passenger Information System as a One of Elements of Marketing Supporting Services in Public Transport
Języki publikacji
PL
Abstrakty
We współczesnym świecie środki przekazu informacji odgrywają dużą rolę w funkcjonowaniu społeczeństw. Również w komunikacji miejskiej zyskują coraz większe znaczenie, mają bezpośredni wpływ na postrzeganie tego rodzaju transportu, a w konsekwencji powodują wzrost jego atrakcyjności. Opisane w artykule środki pozwalają na wysunięcie następujących wniosków: 1. Organizatorzy komunikacji miejskiej dysponują nowoczesnymi narzędziami do kształtowania popytu na odbywanie podróży wewnątrz i na zewnątrz obszarów zurbanizowanych. 2. Jednym z elementów kształtowania popytu na podróże komunikacją miejską są środki informacji pasażerskiej. 3. Rozwój nowoczesnych systemów teleinformatycznych znalazł szerokie zastosowanie w komunikacji miejskiej, między innymi w informacji pasażerskiej. 4. Systemy informacji pasażerskiej funkcjonują w dwóch aspektach - przy planowaniu podróży (na przykład rozkłady jazdy) oraz przy odbywaniu podróży (na przykład informacja o funkcjonowaniu komunikacji miejskiej w czasie rzeczywistym). (abstrakt autora)
EN
The universal accessibility to cars and the development of the road network became the strong competitor for the public transport. Both management and carriers operating in the area of the public transport are staying forced to treating the passenger as the customer. The name passenger often loses meaning and a customer of the public transport is gaining the expression. Organizers of the public transport will melt before new objectives - with fight by the customer. In the article one of elements facilitating performing the travel as part of the system for residents of cities was described of public transport - information means. It is possible to call marketing such action, because facilitating the journey is tantamount to the incentive for her to make.(author's abstract)
Twórcy
  • Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach
Bibliografia
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171434208

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.