PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2012 | nr 24 | 173--183
Tytuł artykułu

Marketing szkół wyższych - nowe wyzwania strategiczne

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Marketing of Universities - New Strategic Challenges
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Celem artykułu jest ukazanie strategicznych wyzwań marketingowych, przed którymi stają obecnie polskie uczelnie. Autor analizuje te wyzwania w kontekście nowoczesnych koncepcji marketingu terytorialnego. Stawia tezę, ze strategie marketingowe szkół wyższych powinny być budowane w ścisłej symbiozie ze strategiami miast i regionów. Najlepsze uczelnie decydują bowiem w dużym stopniu o przyszłym rozwoju miast oraz regionów. Są one również ważnym elementem strategii pozycjonowania miast i regionów oraz budowania ich międzynarodowej marki. One też mają wpływ na przyciąganie najbardziej innowacyjnych jednostek oraz inwestorów z kraju i z zagranicy. Strategie marketingowe uczelni muszą być więc tworzone w ramach synergii ze strategiami rozwoju miast i regionów, w których się znajdują. W Polsce proces ten jest ciągle zbyt słabo rozwinięty i powinien być stymulowany w przyszłości. (abstrakt oryginalny)
EN
This paper presents new strategic marketing challenges faced by Polish universities. These challenges are analyzed in the context of territorial marketing. The author argues that marketing strategies of universities should be elaborated in close relationship with marketing of cities and regions. The best universities should have great influence on the future development of cities and regions. They play also an important role in the positioning of cities and regions and in their international branding strategies. Moreover, they influence the process of attracting innovative individuals and foreign and national investors. Marketing strategies of universities should be shaped in synergy with development strategies of cities and regions. In Poland, this kind of synergy still has to be developed and stimulated in future. (original abstract)
Słowa kluczowe
Twórcy
  • Uniwersytet Łódzki
Bibliografia
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171434236

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.