PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2016 | nr 2 | 94--103
Tytuł artykułu

Informational Function of Dermocosmetics' Packagings

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Informacyjność opakowań dermokosmetyków
Języki publikacji
EN
Abstrakty
EN
The aim of the study was to identify and assess of importance of the information placed on unit packaging of face care dermocosmetics, which are perceived and analysed by consumers during the purchase process. A direct personal interview survey, conducted at the turn of March and April 2015 in the Wielkopolskie Province, covered a group of 150 female consumers making regular purchases of dermocosmetic products. The survey has revealed that dermocosmetic packaging is an essential medium of information on packed product for respondents. Key information, for respondents, placed on the dermocosmetics packaging are: purpose of the product, description of dermocosmetic action, declared active ingredients, expiry date and "free-off" declarations. In the opinion of most respondents, dermocosmetics packaging contain enough amount of information and they declare that read most information placed on dermocosmetics packaging or read only those that are the most essential to them. As especially incomprehensible the respondents enlisted: nomenclature used in English and Latin, symbols of the packaging material, detailed product composition (ingredients) and specialist medical/cosmetological language. In the opinion of most respondents, the main element influencing readability of information contained on dermocosmetics packaging is the font size and the arrangement of information on the packaging. (original abstract)
Celem pracy była identyfikacja i ocena znaczenia informacji zamieszczonych na opakowaniach jednostkowych dermokosmetyków do pielęgnacji twarzy, które są postrzegane i analizowane przez konsumentów w procesie zakupu. Przeprowadzono wywiady indywidualne kwestionariuszowe bezpośrednie wśród 150 konsumentek powyżej 18 roku życia, deklarujących regularne zakupy dermokosmetyków, na przełomie marca i kwietnia 2015 roku w województwie wielkopolskim. Przeprowadzone badanie wykazało, że opakowanie dla respondentek jest istotnym nośnikiem informacji o opakowanym dermokosmetyku. Czytają one takie informacje jak: przeznaczenie produktu, opis jego działania, deklarowane składniki aktywne, termin jego trwałości oraz deklaracje "free-off". Przeważająca część respondentek deklaruje, że ilość informacji zamieszczona na opakowaniach dermokosmetyków jest wystarczająca i że czyta większość tych informacji lub tylko te najważniejsze dla siebie. Jako szczególnie niezrozumiałe informacje respondentki wymieniają stosowaną nomenklaturę w języku angielskim i łacińskim, symbole materiału opakowaniowego, szczegółowy skład produktu oraz fachowy język medyczny/kosmetyczny. Głównym elementem mającym wpływ na czytelność informacji zamieszczonych na opakowaniach dermokosmetyków jest według respondentek wielkość czcionki i umiejscowienie informacji na opakowaniu. (abstrakt oryginalny)
Rocznik
Numer
Strony
94--103
Opis fizyczny
Twórcy
  • Poznań University of Economics and Business, Poland
Bibliografia
  • [1] Lisińska-Kuśnierz M. 2009. "Informacyjność opakowań produktów częstego zakupu w opinii konsumentów". Marketing i Rynek 11: 21-27.
  • [2] Lisińska-Kuśnierz M., Ucherek M. 2006. "Opakowania w ochronie konsumenta". Kraków: Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej w Krakowie.
  • [3] Szymczak J., Ankiel-Homa M. 2007. "Opakowania jednostkowe produktów jako narzędzie komunikacji rynkowej". Marketing i Rynek 6: 16-20.
  • [4] Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) Nr 1223/2009 z 30 listopada 2009 roku dotyczące produktów kosmetycznych.
  • [5] Ustawa z dnia 7 maja 2009 roku o towarach paczkowanych.
  • [6] Korzeniowski A., Skrzypek M., Szyszka G.. 2010. "Opakowania w systemach logistycznych". Poznań: Instytut Logistyki i Magazynowania.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171434280

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.