PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2003 | nr 987 Kierunki rozwoju controllingu a praktyka polskich przedsiębiorstw | 169--174
Tytuł artykułu

Controlling jakości w zarządzaniu przedsiębiorstwem

Warianty tytułu
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Jakość jest obecnie elementem strategii przedsiębiorstwa. Dlatego ważnym podsystemem systemu zarządzania przedsiębiorstwa staje się zarządzanie jakością, które obejmuje działania decydujące o polityce jakości, celach i odpowiedzialności, a także o ich realizacji w ramach systemu jakości, za pomocą takich środków, jak: planowanie jakości, sterowanie jakością zapewnienie jakości i doskonalenie jakości. Nowoczesną metodą wspomagającą zarządzanie jakością i podejmowanie decyzji w tej dziedzinie działalności przedsiębiorstwa jest controlling jakości. (fragment tekstu)
Twórcy
  • Akademia Ekonomiczna we Wrocławiu
Bibliografia
  • Bieńkowska A., Kral Z.: Kontroling jakości jako nowoczesna metoda wspomagania i koordynacji zarządzania jakością. "Problemy Jakości" 1998, nr 10.
  • Bieńkowska A., Kral Z.: Organizacja kontrolingu jakości w przedsiębiorstwie. "Problemy Jakości" 1999, nr 12.
  • Gabrusewicz W., Kamela-Sowińska A., Poetsche H.: Rachunkowość zarządcza. Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 2000.
  • Norma PN-ISO 8402, Zarządzanie jakością i zapewnienie jakości. Terminologia. Polski Komitet Normalizacyjny, 1996.
  • www.wizard.ae.krakow.pl, dn. 3.03.2002.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171434374

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.