Czasopismo
Tytuł artykułu
Autorzy
Warianty tytułu
Języki publikacji
Abstrakty
Jakość jest obecnie elementem strategii przedsiębiorstwa. Dlatego ważnym podsystemem systemu zarządzania przedsiębiorstwa staje się zarządzanie jakością, które obejmuje działania decydujące o polityce jakości, celach i odpowiedzialności, a także o ich realizacji w ramach systemu jakości, za pomocą takich środków, jak: planowanie jakości, sterowanie jakością zapewnienie jakości i doskonalenie jakości. Nowoczesną metodą wspomagającą zarządzanie jakością i podejmowanie decyzji w tej dziedzinie działalności przedsiębiorstwa jest controlling jakości. (fragment tekstu)
Rocznik
Strony
169--174
Opis fizyczny
Twórcy
autor
- Akademia Ekonomiczna we Wrocławiu
Bibliografia
- Bieńkowska A., Kral Z.: Kontroling jakości jako nowoczesna metoda wspomagania i koordynacji zarządzania jakością. "Problemy Jakości" 1998, nr 10.
- Bieńkowska A., Kral Z.: Organizacja kontrolingu jakości w przedsiębiorstwie. "Problemy Jakości" 1999, nr 12.
- Gabrusewicz W., Kamela-Sowińska A., Poetsche H.: Rachunkowość zarządcza. Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 2000.
- Norma PN-ISO 8402, Zarządzanie jakością i zapewnienie jakości. Terminologia. Polski Komitet Normalizacyjny, 1996.
- www.wizard.ae.krakow.pl, dn. 3.03.2002.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171434374