PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2015 | nr 414 Konsumpcja jako forma komunikacji społecznej. Nowe paradygmaty i konteksty badawcze | 77--90
Tytuł artykułu

Masowa kastomizacja jako forma komunikacji rynkowej z konsumentami

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Mass Customization as a Form of the Market Communication with Consumers
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Celem niniejszego artykułu jest wskazanie możliwości i przykładów wykorzystania strategii masowej kastomizacji w komunikacji marketingowej z konsumentami. Kastomizacja jest jedną z nowoczesnych form komunikacji producentów towarów z klientami i stanowi bardzo interesujący i aktualny przedmiot badań. Masowa kastomizacja polega na personalizacji oferty firmy na dużą skalę, co jest możliwe dzięki dynamicznemu rozwojowi technologii produkcji oraz dogłębnej znajomości potrzeb i preferencji konsumentów. Jej celem jest optymalne zaspokojenie potrzeb nabywców poprzez włączenie ich w proces projektowania towarów. Indywidualizacja produktów znajduje szczególne zastosowanie w branży motoryzacyjnej, jubilerskiej, odzieżowej i obuwniczej. W niniejszym artykule, opierając się na fachowej literaturze i źródłach internetowych, wyeksponowano przykłady wykorzystania masowej kastomizacji stosowane przez właścicieli renomowanych marek. Wśród opisywanych marek znalazły się między innymi Nike, Dell, Ikea i Nutella, przy czym za kryterium ich doboru uznano stopień natężenia działań na rzecz indywidualizacji oferty.(abstrakt oryginalny)
EN
The main purpose of this article is to indicate the possibilities and examples of using the mass customization strategy in the marketing commu-nication with consumers. It is one of the modern ways of goods producers' communication with customers and it is a very interesting and current research subject. The mass customization consists in a personalization of the company's offer on a large scale which is possible due to the rapid development of the production technology and thorough knowledge of the consumers' needs and preferences. Its aim is to optimize customers' satisfaction by including them into the process of the goods design. The individualization of the products finds a special application in the motorization, jeweler's, clothing and shoe industry. In the article, based on professional literature and Internet sources, the examples of the usage of mass customization applied by owners of prestigious brands are emphasized.(original abstract)
Twórcy
  • Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu
Bibliografia
  • Bandler R., 2010, Alchemia manipulacji, Helion, Gliwice.
  • Gawlik K., Kociankowski M., Wódkowski A., 2014, Nowe nurty konsumenckie, Harvard Business Review Polska.
  • Kotler Ph., 1989, From mass marketing to mass customization, Planning Review, no. 17.
  • Kotler Ph., Keller K.L., 2012, Marketing, Rebis, Poznań.
  • Kuleszak P., 2012, Strategie produktowe - różnicować czy upodabniać. Podejście teoriogrowe oraz weryfikacja eksperymentalna, CeDeWu, Warszawa.
  • Pine B.J., 1993, Mass Customization: The New Frontier in Business Competition, Harvard Business School Press.
  • Rutkowski I.P., 2011, Strategie produktu koncepcje i metody zarządzania ofertą produktową, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa.
  • Sojkin B., 2012, Komercjalizacja produktów żywnościowych, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa.
  • Wanat T., 2010, Atrybuty produktu a konstruowanie preferencji przez nabywców, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu, Poznań.
  • Hager Ł., Dorastanie w konsumpcji, http://lajfstajl.blox.pl/2012/09/ (19.09.2015).
  • Kulik R., Konsumpcjonizm - uwarunkowania i wpływ na świat, http://issuu.com/pnrwi (15.09.2015).
  • Lech A., 15-tego maja Polska zacznie dzielić się Colą, http://cojamysle.pl (20.09.2015).
  • Prokurat S., Od masowej produkcji do masowej kastomizacji - przedsiębiorczość w perspektywie zmian gospodarczych, Wyższa Szkoła Gospodarki Euroregionalnej w Józefowie, http://www.academia.edu (19.09.2015).
  • Zaprojektuj własną etykietę, http://sklep.tymbark.com/kreator (15.09.2015).
  • www1, http://clickray.pl/inbound-marketing (15.09.2015).
  • www2, http://www.sotrender.pl/trends/facebook/reports/201504/categories (15.09.2015).
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171434436

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.