PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2015 | nr 414 Konsumpcja jako forma komunikacji społecznej. Nowe paradygmaty i konteksty badawcze | 237--249
Tytuł artykułu

Wirtualizacja konsumpcji polskiego społeczeństwa

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Virtualization of Consumption in Polish Society
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Problematyka rynkowych zachowań konsumentów w dobie globalizacji i "nowej konsumpcji", ze względu na dynamikę zmian ją cechującą, jest ważnym i wciąż aktualnym problemem naukowym, podlegającym nieustannym badaniom. Współczesna konsumpcja i zachowania konsumentów na rynku ulegają ciągłym przemianom. Rozwój nowoczesnych technik i technologii, a zwłaszcza Internetu, stał się dla społeczeństwa powszechnym sposobem na zaspokajanie potrzeb konsumpcyjnych i wpłynął na pojawienie się nowych tendencji w zachowaniach konsumentów, np. wirtualizacji konsumpcji. Celem artykułu jest wskazanie, czy w polskim społeczeństwie można zauważyć to zjawisko. W opracowaniu podjęto rozważania teoretyczne na podstawie literatury przedmiotu oraz wykorzystano dane pochodzące z badań własnych autorki, raportów CBOS i GUS.(abstrakt oryginalny)
EN
The problem of consumer market behaviours in the age of globalization and "new consumption" which as a process undergoes dynamic changes, is a significant and still topical subject matter under continual research. Modern consumption and consumers behaviour are still changing in the contemporary world. Development of new techniques and technologies, and particularly the Internet has become a common way manner to meet consumers' demands and it has contributed to the occurrence of new trends in consumers behaviour, for example: virtualization of consumption. The objective of the article is to answer the question if the Polish society is subject to this trend. The paper includes a theoretical deliberation based on the literature on the subject as well as data derived from the author's own research and from reports published by Public Opinion Research Centre (CBOS) and Central Statistical Office of Poland (GUS).(original abstract)
Twórcy
  • Uniwersytet Szczeciński
Bibliografia
  • Antonides G., van Raaij W.F., 2003, Zachowania konsumenta. Podręcznik akademicki, PWN, Warszawa.
  • Bywalec C., 2010, Konsumpcja a rozwój gospodarczy i społeczny, C.H. Beck, Warszawa.
  • CBOS, 2015, Internauci 2015. Komunikat z badań nr 90/2015, Warszawa.
  • Dąbrowska A., Bylok F., Janoś-Kresło M., Kiełczewski D., Ozimek I., 2015, Kompetencje konsumentów. Innowacyjne zachowania. Zrównoważona konsumpcja, PWE, Warszawa.
  • GUS, 2014, Społeczeństwo informacyjne w Polsce. Wyniki badań statystycznych z lat 2010-2014. Informacje i opracowania statystyczne, Warszawa.
  • Hipple van E., 1978, Users as innovators, Technology Review, no. 80.
  • Mohr J., 2001, Marketing of High-Technology Products and Services, Prentice Hall, Upper Saddle River.
  • Prahalad C.K., Ramaswamy V., 2000, Co-Opting customers competence, Harvard Business Review, styczeń.
  • Ritzer G., 2012, Magiczny świat konsumpcji, Muza, Warszawa.
  • Schiffman L.G., Wisenblit J.W., 2015, Consumer Behavior, 11th Edition, Pearson.
  • Solomon M.R., 2006, Zachowania i zwyczaje konsumentów, One Press Helion, Gliwice.
  • Swamm G.W., 2002, Innovation in consumption and economic growth, [w:] Michie J., Smith J.G. (eds.), Globalization, Growth and Governance: Towards and Innovative Economy, Oxford University Press, New York.
  • Windham L., Orton K., 2001, Dusza nowego konsumenta. Postawy, zachowania i preferencje e-klientów, CeDeWu, Warszawa.
  • Włodarczyk K., 2013, Rynkowe zachowania polskich konsumentów w dobie globalizacji konsumpcji, Wydawnictwo Adam Marszałek, Toruń.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171434680

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.