PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2016 | 43 | nr 1 | 9--24
Tytuł artykułu

Budowa programów lojalnościowych

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Building Loyalty Programs
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W procesie rozwijania się marki istotne staje się inwestowanie w lojalnych klientów oraz budowanie trwałych i obopólnie korzystnych relacji między klientem a przedsiębiorstwem. Współczesne przedsiębiorstwa kładą znaczny nacisk właśnie na budowanie lojalności konsumenckiej, ponieważ lojalni klienci są jednym z ważniejszych aktywów przedsiębiorstwa. Jednak budowanie takiej więzi pomiędzy stronami to złożony i długotrwały proces, który wymaga zastosowania odpowiednich dla pożądanego efektu oraz możliwości przedsiębiorstwa narzędzi i metod działań. W niniejszym artykule przedstawiono wnioski z badań, których celem była identyfikacja metod i technik budowania lojalności konsumenckiej przez przedsiębiorstwa funkcjonujące w Polsce oraz konfrontacja tych wniosków z teorią. (abstrakt oryginalny)
EN
In the process of brand's developing it becomes increasingly important to invest into loyal customers and build lasting and mutually beneficial relationship between the client and the company. Modern companies put considerable emphasis exactly on building consumer loyalty, because loyal customers are one of the most important assets of the enterprise. But building such a relationship between the parties is a complex and lengthy process that requires the use of appropriate for the desired effect and the capacity of the enterprise tools and methods of action. This article presents the results of surveys which aim was to identify methods and techniques for building consumer loyalty by companies in Poland, and the confrontation of these proposals with the theory. (original abstract)
Rocznik
Tom
43
Numer
Strony
9--24
Opis fizyczny
Twórcy
  • Wyższa Szkoła Promocji Mediów i Show Businessu w Warszawie
  • Wyższa Szkoła Promocji Mediów i Show Businessu w Warszawie
Bibliografia
  • Baruk Agnieszka Izabela, (2006), Jak skutecznie oddziaływać na odbiorców?. Wybrane formy sprzedaży i wywierania wpływu na nabywców, Wydawnictwo Towarzystwo Naukowe Organizacji i Kierownictwa, Toruń.
  • Czubała Anna, Jonas Agata, Smoleń Tomasz, Wiktor Jan W., (2012), Marketing usług, Wydawnictwo Oficyna Ekonomiczna, Kraków.
  • Dejnaka Agnieszka, (2007), Budowanie lojalności klientów, Wydawnictwo Helion, Gliwice.
  • Deszczka Dariusz, Ostatni dzwonek przed końcem roku, http://www.marketing-news.pl/theme.php?art=1913
  • Frąckiewicz Ewa, (2006), Marketing internetowy, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.
  • Grupa Brandoo, Content marketing - głosem marki oraz siłą marketingu w XXI wieku, http://brandoo.pl/blog/content-marketing-glosem-marki-orazsila-marketingu-w-xxi-wieku/.
  • Hajduk Zygmunt, (2001), Ogólna metodologia nauk, wyd. 2 zmienione, Wydawnictwo KUL , Lublin.
  • Internetowy słownik języka polskiego, http://sjp.pwn.pl/slowniki/metoda.html
  • Internetowy słownik wyrazów obcych i zwrotów obcojęzycznych Władysława Kopalińskiego, http://www.slownik-online.pl/kopalinski/6B5506B69F1D-2300C12565EF00471529.php
  • Kamola Przemysław, (2012), Lojalny i zmotywowany, "Marketing w Praktyce", nr 3.
  • Knecht Zdzisław, (2005), Zarządzanie i planowanie marketingowe, Wydawnictwo C.H. Beck, Warszawa.
  • Kształtowanie lojalności konsumenckiej. Zeszyty Naukowe, red. A. Wiśniewska, Wyższa Szkoła Promocji, Warszawa 2/2013.
  • Kumar V., (2010), Zarządzanie wartością klienta, Wydawnictwo Naukowe PWN , Warszawa.
  • Liczmańska Katarzyna, (2015), Budowanie silnych marek produktowych w warunkach zakazu reklamy publicznej na przykładzie sektora alkoholi wysokoprocentowych, Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w T oruniu, Toruń.
  • Liczmańska Katarzyna, Konarski Sławomir, (2013), Determinanty lojalności konsumenckiej na przykładzie województwa kujawsko-pomorskiego [w:] red. A. Wiśniewska, Kształtowanie lojalności konsumenckiej. Zeszyty Naukowe, Wyższa Szkoła Promocji, Warszawa, s. 19.
  • Mazurek-Łopacińska Krystyna, (2002), Orientacja na klienta w przedsiębiorstwie, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa.
  • Niestrój Roman, (2002), Zarządzanie przedsiębiorstwem XXI wieku. Materiały konferencji naukowej Wydziały Zarządzania, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej w Krakowie, Kraków.
  • Pawlikowska Dorota, (2013), Programy lojalnościowe jako narzędzie wpływu na postawy i zachowania konsumentów [w:] Kształtowanie lojalności konsumenckiej. Zeszyty Naukowe, red. A. Wiśniewska, Wydawnictwo Wyższa Szkoła Promocji, Warszawa 2/2013.
  • Rudawska Edyta, (2005), Lojalność klientów, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa.
  • Słownik wyrazów obcych pod redakcją naukową prof. Ireny Kamińskiej-Szmaj, Wydawnictwo Europa, Warszawa 2001.
  • Tesławski Maciej, Lojalność, http://teslawski.pl/teksty/01.html
  • Tesławski Maciej, Narzędzie w programach lojalnościowych, http://teslawski.pl/teksty/08.html
  • Turska Renata, Dla kogo i po co program lojalnościowy, http://marketing.org.pl/index.php/go=2/act=2/w=1/aid=m4e2ca50aaf0c8
  • Urban Wiesław, Siemieniako Dariusz, (2008), Lojalność klientów, Modele motywacja i pomiar, Wydawnictwo PWN , Warszawa.
  • Wiśniewska Agnieszka, (2014), Strategia lojalności konsumentów, Zeszyty Naukowe: Acta Universitatis Nicolai Copernici. Zarządzanie - Nauki Humanistyczno-Społeczne, UM K, Toruń.
  • Wojciechowski Przemysław, (2012), Sztuka punktowania w B2B, "Marketing w Praktyce", nr 3.
  • Współczesne narzędzia doskonalenia systemów zarządzania organizacjami, red. naukowa Woźniak Krzysztof, Wydawnictwo Mfiles, Kraków 2012.
  • Zarządzanie marką, red. naukowa Urbanek Grzegorz, Kosińska Ewa, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 2002.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171434886

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.