PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
Czasopismo
2016 | nr 7 | 38--44
Tytuł artykułu

Uwarunkowania wdrożenia koncepcji tworzenia wspólnej wartości (CSV) w krajach rozwijających się

Warianty tytułu
Considerations for the Creating Shared Value Concept Implementation in Developing Countries
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Koncepcja tworzenia wspólnej wartości (Creating Shared Value, CSV) zakłada uzyskanie przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstw przez powiązanie strategii biznesowych z celami społecznymi. W artykule opisano główną ideę koncepcji a także trzy sposoby wprowadzania jej w życie. Celem pracy jest zidentyfikowanie obszarów postrzeganych jako kluczowe czynniki sukcesu przez przedsiębiorstwa działające w krajach rozwijających się i wdrażające koncepcję CSV. Oprócz źródeł wtórnych w analizie wykorzystano dane uzyskane podczas wywiadów pogłębionych z założycielami firm realizujących trzy odmienne formy CSV w Ugandzie, na Madagaskarze i w Indiach. (abstrakt oryginalny)
EN
The concept of Creating Shared Value (CSV) is about gaining company's competitive advantage by linking business strategies with social objectives. The article describes the main idea of the concept as well as three ways for its implementation. The aim of the study is to identify areas perceived as key success factors by CSV companies operating in developing countries. Alongside secondary sources the analysis is based on data obtained during in-depth interviews with founders of companies engaged in three different forms of CSV in Uganda, Madagascar and India. (original abstract)
Czasopismo
Rocznik
Numer
Strony
38--44
Opis fizyczny
Twórcy
  • Szkoła Główna Handlowa w Warszawie
autor
  • Technical University Berlin, Niemcy
Bibliografia
  • Brown, J. i Forster, W. (2013). CSR and Stakeholder Theory. A Tale of Adam Smith. Journal of Business Ethics, 112 (2), 301-312.
  • Carroll, A.B. (1979). A Three-Dimensional Conceptual Model of Corporate Performance. The Academy of Management Review, 4 (4), 497-505.
  • Crane, A., Palazzo, G., Spence, L.J. i Matten, D. (2014). Contesting the Value of "Creating Shared Value". California Management Review, 56 (2), 130-153.
  • Dahlsrud, A. (2008). How Corporate Social Responsibility Is Defined. An Analysis of 37 Definitions. Corporate Social Responsibility and Environmental Management, 15 (1), 1-13.
  • Dobbs, R., Remes, J. i Schaer, F. (2012). Unlocking the Potential of Emerging-Market Cities. McKinsey Quarterly, (September). Pozyskano z: http://www.mckinsey.com/insights/winning_in_emerging_markets/unlocking_the_potential_of_emerging-market_cities (10.01.2016).
  • Elkington, J. (1998). Accounting for the Triple Bottom Line. Measuring Business Excellence, 2 (3), 18-22.
  • Emerson, J. (2003). The Blended Value Proposition. Integrating Social and Financial Returns. California Management Review, 45 (4), 35-51.
  • Ennes, M. (2014). What's the Value of Shared Value? Shared Value Initiative. Pozyskano z: https://sharedvalue.org/groups/shared-value-initiative-community/what s-value-shared-value (10.01.2016).
  • European Commission (2011). Communication from the European Commission to the European Parliament, the Council, the European Economic and Social Committee and the Committee of the Regions. A Renewed EU Strategy for 2011-14 for Corporate Social Responsibility. Pozyskano z: http://ec.europa.eu/enterprise/policies/sustainable-business/files/csr/new-csr/act_en.pdf (15.01.2016).
  • Filatotchev, I. i Nakajima, C. (2014). Corporate Governance, Responsible Managerial Behavior, and Corporate Social Responsibility: Organizational Efficiency versus Organizational Legitimacy. The Academy of Management Perspectives, 28 (3), 289-307.
  • Hartman, L.P., Rubin, R.S. i Dhanda, K.K. (2007). The Communication of Corporate Social Responsibility: United States and European Union Multinational Corporations. Journal of Business Ethics, 74, 373-389.
  • Jahdi, K.S. i Acikdilli, G. (2009). Marketing Communications and Corporate Social Responsibility (CSR): Marriage of Convenience or Shotgun Wedding? Journal of Business Ethics, 88, 103-113.
  • Luo, X. i Bhattacharya, С.B. (2006). Corporate Social Responsibility, Customer Satisfaction, and Market Value. Journal of Marketing, 70 (4), 1-18.
  • Marshall, S., Brown, D., Sakarias, B. i Cai, M. (2013). Madécasse Competing with a 4X Fairtrade Business Model. Pozyskano z: http://oikos-international.org/publications/madecasse/ (17.03.2016).
  • Porter, M.E. i Kramer, M.R. (2002). The Competitive Advantage of Corporate Philanthropy. Harvard Business Review, 80 (12), 56-68.
  • Porter, M.E. (2008). On Competition. Boston: Harvard Business School Publishing Corporation.
  • Porter, M.E. i Kramer, M.R. (2006). Strategy & Society. The Link Between Competitive Advantage and Corporate Social Responsibility. Harvard Business Review, 84 (12), 78-92.
  • Porter, M.E. i Kramer, M.R. (2011). Creating Shared Value. How to Reinvent Capitalism - and Unleash a Wave of Innovation and Growth. Harvard Business Review, 89 (1-2), 62-78.
  • Prahalad, C. (2002). Strategies for the Bottom of the Economic Pyramid. India as a Source of Innovation. Reflections, 3 (4), 6-17.
  • Zaborek, P. (2014). CSR and Financial Performance: The Case of Polish Small and Medium Manufacturers. International Journal of Management and Economics, 43, 53-73.
  • Zeschky, M.B., Winterhalter, S. i Gassmann, O. (2014). From Cost to Frugal and Reverse Innovation. Mapping the Field and Implications for Global Competitiveness. Research Technology Management, 57, 20-27.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171434948

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.