PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2016 | z. 89 | 379--395
Tytuł artykułu

Modelowanie relacji z dostawcą na bazie doświadczeń CRM - badania ankietowe

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Modelling of Relationship With Supplier Based on Experience of CRM - Survey Research
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W artykule przedstawiono wyniki ankiety dotyczące poziomu relacji dostawca - firma - klient przeprowadzonej na wybranej próbie przedsiębiorstw. Przeprowadzone badanie ankietowe oraz pogłębione wywiady bezpośrednie pozwoliły na opracowanie algorytmu zarządzania relacjami z dostawcami oraz optymalizacji procesu realizacji dostaw, który spełniałby oczekiwania badanych przedsiębiorstw. Celem artykułu było wskazanie wstępnych wytycznych do modelowania współpracy z dostawcami opierając się na doświadczeniach CRM (ang. Customer Relationship Management) oraz przeprowadzonych badaniach.(abstrakt oryginalny)
EN
The article presents the results of a survey of the level of relations supplier - company - client carried out on a sample of companies. Conducted survey and in-depth personal interviews allowed us to develop an algorithm of supplier relationship management and process optimization of delivery that meets the expectations of the surveyed companies. The aim of the article was to present initial guidelines for modeling cooperation with suppliers based on the experience of CRM (Customer Relationship Management) and conducted survey.(original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
379--395
Opis fizyczny
Twórcy
  • Politechnika Śląska
  • Politechnika Opolska
  • Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach
Bibliografia
  • 1. Bateman J.: Customer Relationship Menagement to Client Managed Relationship. The Phillip Group, Great Britain 2001.
  • 2. Beliczyński J.: Koncepcja zarządzania relacjami z klientami. Zeszyty Naukowe, nr 700. Akademia Ekonomiczna, Kraków 2006.
  • 3. Christopher M.: Logistyka i zarządzanie łańcuchem dostaw. Polskie Centrum Doradztwa Logistycznego, Warszawa 2000.
  • 4. Dembińska-Cyran I., Hołub-Iwan J., Perenc J.: Zarządzanie relacjami z klientem. Difin, Warszawa 2004.
  • 5. Dyche J.: CRM. Relacje z klientami. Helion, Warszawa 2002.
  • 6. Gordon I.H.: Relacje z klientem, Marketing partnerski. PWE, Warszawa 2001.
  • 7. Gutek B.A.: The Dynamics of Service. Reflections on Changing Nature of Customer/ Provider Interactions. Jossey-Bass Publishers, San Francisco 1995.
  • 8. Harrison A., van Hoek R.: Zarządzanie logistyką. PWE, Warszawa 2010.
  • 9. Hutt M.D., Speh T.W.: Zarządzanie marketingiem. Strategia rynku dóbr i usług przemysłowych. PWN, Warszawa 1997.
  • 10. Irons K.: The Word of Superservice. Creating profit throuth a passion for customer service. Addison-Wesley, 1997.
  • 11. Kotomski M.: Customer Relationship Management: Oswoić klienta. "PC Kurier", nr 26, grudzień 2000.
  • 12. Lotko A.: Zarządzanie relacjami z klientem. Politechnika Radomska, Radom 2006.
  • 13. Mazur A., Jaworska K., Mazur D.: CRM. Zarządzanie kontaktami z klientami. Madar, Zabrze 2001.
  • 14. Odlanicka-Poczobutt M.: Problemy współczesnego zarządzania w ujęciu wielowątkowym, Sitko W. (red.). Lublin 2006.
  • 15. Opic M.: Model współpracy dostawca-firma-klient na bazie metod SRM i CRM w wybranych przedsiębiorstwach. Praca magisterska pod kierunkiem dr M. Odlanickiej-Poczobutt. Politechnika Śląska, Gliwice 2010.
  • 16. Rabiel P.: Kurs na CRM. Businessman Magazine. Business Press Sp. z o.o., 2000.
  • 17. Rodawski B.: Logistyka w przedsiębiorstwie - wykłady. Teoretyczne podstawy zarządzania łańcuchami dostaw. Uniwersytet Ekonomiczny, Wrocław 2009/2010.
  • 18. Stachowicz-Stanusch A., Stanusch M.: CRM - powrót do przyszłości, www.logistyka.net.pl/index.php?option=com_content&task=view&id=1980&Itemid=40.
  • 19. Sudolska A.: Strategiczne partnerstwo przedsiębiorstw w ramach łańcucha dostaw. "Logistyka", nr 2, 2008.
  • 20. Targosz B.: Zarządzanie relacjami z dostawcami, e-logistyka, www.e-logistyka.pl/ Zarzadzanie-relacjami-z-dostawcami/zakupy,25,0.htm, 13.01.2015.
  • 21. Tischner J.: Myślenie według wartości. PWN, Kraków 1982.
  • 22. Rogoziński K. (red.): Zarządzanie relacjami w usługach. Difin, Warszawa 2006.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171434994

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.