PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2016 | nr 5 | 15--28
Tytuł artykułu

Zarządzanie procesami a poziom organizacji pracy

Warianty tytułu
Process Management for the Effects of the Organisation Performance
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Organizacje wciąż poszukują nowych rozwiązań umożliwiających osiągnięcie poprawy efektywności działania. Wyrazem tego jest wdrażanie do praktyki koncepcji zarządzania procesowego, która polega na traktowaniu przedsiębiorstwa jako spójnego systemu, odwołującego się do procesów. Zarządzanie organizacją w układzie procesowym powinno zapewnić jej wyższy poziom organizacji pracy, większą elastyczność działania oraz przyspieszyć szybkość reagowania na zmieniające się wymagania. Okazuje się jednak, że może pełnić także funkcję formalną i nie pozostawać w bezpośrednim związku z procesami realizacji zadań. Celem artykułu jest wskazanie jak wdrożenie zarządzania procesami może wpływać na organizację pracy.(abstrakt oryginalny)
EN
Organisations are always looking for new solutions to achieve efficiency. This concept is called process management and involves treating the company as a coherent system referring to the process. Process management should ensure the higher level of organisation performance, greater flexibility and accelerate the speed of response to changing requirements. But in some situation it could be only a formal solution which does not support the company. The aim of the article is to show how to implement process management can influence the organisation performance. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
15--28
Opis fizyczny
Twórcy
  • Wyższa Szkoła Bankowa we Wrocławiu
  • Wyższa Szkoła Bankowa we Wrocławiu
  • Wyższa Szkoła Bankowa we Wrocławiu
  • Politechnika Opolska
Bibliografia
  • 1. Bednarz K. K., (2009), Podejście procesowe w komunikacji wewnętrznej przedsiębiorstwa, Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, nr 52.
  • 2. Boxall P., Hutchison A., Wassenaar В., (2015), How do high-involvement work processes influence employee outcomes? An examination of the mediating roles of skill utilisation and intrinsic motivation, International Journal of Human Resource Management, Vol. 26 Issue 13
  • 3. BPMInstitute.org, (2006), State of Business Process Management: Assessing the Current State of BPM Awareness and Usage, Westboro: BPMInstitute.org
  • 4. Brajer-Marczak R., (2012), Wymagania kompetencyjne wobec pracowników w organizacji zorientowanej na procesy, Zeszyty Naukowe wyższej Szkoły Bankowej we Wrocławiu, nr 30
  • 5. Cieciura M., (2010), Istota zarządzania procesowego a wartość firmy i wartość przedsiębiorstwa, Zeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Bankowej w Poznaniu, nr 28
  • 6. Dijkman, R. Lammers, S. V., Jong, A. (2015), Properties that influence business process management maturity and its effect on organizational performance, Information Systems Frontiers, Springer, DOI 10.1007
  • 7. Grajewski P., (2014), Przesłanki podejścia procesowego do projektowania i zarządzania organizacją, Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego We Wrocławiu, nr 340
  • 8. Gregorczyk S., Ogonek K., (2007), Uwarunkowania strategiczne zarządzania procesowego, [w:] Studia i Prace Kolegium Zarządzania i Finansów, Zeszyt Naukowy nr 82, Szkoła Główna Handlowa w Warszawie
  • 9. Hodges К., Wotring J., (2012), Outcomes Management: Incorporating and Sustaining Processes Critical to Using Outcome Data to Guide Practice Improvement, The Journal of Behavioral Health Services & Research, No 39:2
  • 10. Kalinowski Т. В., (2012), Ocena stopnia wdrożenia zarządzania procesowego w badanych przedsiębiorstwach, Problemy Zarządzania, vol. 10, nr 2 (37)
  • 11. Kandora M., (2011), Enterprise Resource Planning [w:] Współczesne metody zarządzania w teorii i praktyce, red. Marian Hopeja, Zygmunt Kral, Oficyna Wydawnicza Politechniki Wrocławskiej
  • 12 Mathur G., Jugdev К., Tak Shing F., (2014), The relationship between project management process characteristics and performance outcomes, Management Research Review, Vol. 37 Issue 11
  • 13. McCormack K., Johnson W., (2001), Business process orientation: Gaining the Ebusiness competitive advantage, Delray Beach: St. Lucie Press
  • 14. Nowosielski S.(red.) (2008), Procesy i projekty logistyczne, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
  • 15. Nogalski В., Czapiewski R., (2013), Zarządzanie procesowe a kształtowanie się struktury organizacyjnej w przedsiębiorstwie, Prace Naukowe Wyższej Szkoły Bankowej w Gdańsku, nr 22
  • 16. Nowosielski S., (2012), Orientacja na wyniki - modele, metody i dobre praktyki Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, nr 264
  • 17. Olszewska K., (2004), Organizacja zorientowana na procesy - ujęcie modelowe [w:] Podejście procesowe w zarządzaniu, t. I, red. M. Romanowska, M. Trocki, SGH, Warszawa
  • 18. Osbert-Pociecha, G., (2011), Procesowość jako sposób kreowania i osiągania elastyczności w organizacji, Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, nr 169
  • 19. Piotrowicz, P., (2012), Zarządzanie procesowe kluczem do efektywności w dobie kryzysu, Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Ekonomiczne Problemy Usług, nr 46
  • 20. Porter M.E., (2007), Czym jest strategia?, [w:] Sekrety skutecznych strategii, Harvard Business Review Polska, Warszawa
  • 21. PWC (2010), Raport PricewaterhouseCoopers
  • 22. Ruzevicius J., Klimas D., Veleckaite R., (2012), Influence of organizational culture on the success of business process management in Lithuanian public sector organizations, Current Issues of Business & Law, Vol. 7 Issue 1
  • 23. Rohloff, M. (2011), Advances in business process management implementation based on a maturity assessment and best practice exchange, Journal Information Systems and e-Business Management Vol. 01, No.9
  • 24. Safari, H., Moradi-Moghadam, M., Hosein Soleimani.Sarvestani, M. and Reza Fathi, M.(2013), Assessing Process Maturity by EFQM and Maturity Models and Ranking by Similarity-Based Approach, Journal of Applied Sciences Research, No. 9(3)
  • 25. Schermerhorn J. R. (2008), Zarządzanie, PWE, Warszawa
  • 26. Skrzypek E., Hofman M., (2010), Zarządzanie procesami w przedsiębiorstwie, Oficyna Wolters Kluwer business, Warszawa
  • 27. Sońta-Drączkowska E. (2009), Zarządzanie projektami ukierunkowane na tworzenie wartości przedsiębiorstwa, [w:] M. Trocki, E. Sońta-Drączkowska, Strategiczne zarządzanie projektami, Bizarre, Warszawa
  • 28. Weiss E., (2012), Instrumenty podejścia procesowego w zarządzaniu przedsiębiorstwem, Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego, nr 737 Finanse, Rynki Finansowe, Ubezpieczenia, nr 56
  • 29. Śkrinjar, R., Stemberger, M. and Hernaus, Т., (2007), The impact of business process orientation on organizational performance, Proceesings of the 2007 Informing Science and IT Education Joint Conference, http://proceedingsinformingsdence.org/lnSITE2007/lnSITE07p171-185Skri357.pdf, dostęp: 30.03.2016
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171435234

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.