PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2016 | nr 6 | 17--22
Tytuł artykułu

Innowacje organizacyjne i kooperacja a rozwój przedsiębiorstwa - opis przypadku Tramwaje Warszawskie Sp. z o.o.

Warianty tytułu
Organizational Innovation and Cooperation and the Development of the Company - a Case Report of Tramwaje Warszawskie Sp. z o.o.
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Celem artykułu, w oparciu o analizę literatury i opis przypadku, jest odpowiedź na następujące pytania badawcze: ● w jaki sposób innowacje organizacyjne mogą wspierać rozwój przedsiębiorstwa? ● w jaki sposób kooperacja może pobudzać wdrażanie innowacje organizacyjnych? Uzyskane dane pozwalają wysnuć wnioski podkreślające znaczenie innowacji organizacyjnych w rozwijaniu firm, często stanowiących punkt wyjścia do budowania przewagi konkurencyjnej. Jednym z głównych czynników ułatwiających wdrażanie innowacji organizacyjnych jest kooperacja, zarówno wewnętrzna w firmie, jak i z zewnętrznymi partnerami. Determinuje ona implementowanie nowych rozwiązań na poziomie funkcjonowania organizacji. (abstrakt oryginalny)
EN
This article, on the analysis of literature and case, aims to answer the following research questions based: ● how innovation can support the organizational development of the company? ● how cooperation can stimulate the implementation of organizational innovation? The obtained data allow draw conclusions highlighting the importance of organizational innovation in the development of businesses, which are often the starting point for building a competitive advantage. One of the main factors facilitating the implementation of organizational innovation is cooperation, both inside the company and with external partners. It determines implement new solutions in the functioning of the organization. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
17--22
Opis fizyczny
Twórcy
  • Szkoła Główna Handlowa w Warszawie
  • Szkoła Główna Handlowa w Warszawie
Bibliografia
  • Aluchna, M., Cygler, J., Materna G., Witek-Hajduk, M.K., Marciszewska, E. (2013). Kooperencja przedsifbiorstw w dobie globalizacji (16). Warszawa: Wolters Kluwer.
  • Armbrustera, H., Bikfalvib, A., Kinkela, S., Laya, G., (2008). Organizational innovation: The challenge of measuring non-technical innovation in large-scale surveys. Technovation, (28), 644-657.
  • Battisti, G., Stoneman, P. (2010). How Innovative are UK Firms? Evidence from the Fourth UK Community Innovation Survey on Synergies between Technological and Organizational Innovations. University of Warwick institutional repository: http: //go.warwick.ac.uk/wrap.
  • Cygler, J. (2009). Kooperencja jako tendencja w zarządzaniu przedsiębiorstwem w dobie globalizacji. W: Studia i Prace Kolegium Zarzą dzania i Finansów, Zeszyt Naukowy, (94). Warszawa: Szkoła Główna Handlowa.
  • Czerniachowicz, B. (2012). Zarządzanie procesami restrukturyzacji. Koncepcje, strategie, analiza (139-151). Kraków.
  • Damanpour, F., Aravind, D. (2011). Managerial Innovation: Conceptions, Processes, and Antecedents. Management and Organization Review.
  • Drucker, P. (1992). Innowacja iprzedsiębiorczość. Praktyka i zasady (21). Warszawa: PWE.
  • Evangelista, R., Vezzani A. (2011). The impact of technological and organizational innovations on employment in European firms. Industrial and Corporate Change.
  • Gołębiowski, T., Lewandowska, M.S. (2011). Struktura własnościowa przedsiębiorstw a kooperacja w innowacjach. International Journal of Management and Economics, (32), 163-184.
  • Hamel, G., (2006). The Why, What, and How of Management Innovation. Harvard Business Review, (2), 75.
  • Herman, A. (2006). Kilka refleksji na temat nowych zrodel wzrostu wartosci przedsi?biorstwa. W: B. Dobiegala-Korona, A. Herman (red.), Wspolczesne zrodla wartosciprzedsifbiorstwa. Warszawa: Difin.
  • Lachiewicz, S. (2014). Innowacyjność współczesnych organizacji. Koncepcje i modele (cz. 1). Seria: H. Bieniok (red.), Zeszyty Naukowe Wydziałowe Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach. Studia Ekonomiczne (183). Katowice: Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach.
  • Lam, A. (2004). Organizational Innovation. Handbook of Innovation. Oxford.
  • University Press. Edited by Jan Fagerberg, David Mowery and Richard R. Nelson. Dostępny: http://mpra.ub.unimuenchen.de/11539/.
  • Laskowska-Rutkowska, A. (2007). Czas, kooperacja, innowacja - presja czasu a innowacyjne formy kooperacji sieciowej. W: Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego, 123 (453). Ekonomiczne problemy usług, (8).
  • Le Roy, F., Czakon, W. (2016) Managing coopetition: the missing link between strategy and performance. Industrial Marketing Management, (53), 3-6.
  • Markiewicz, J. (2007). Wpływ instytucji wsparcia na rozwój kooperencji i innowacyjności przedsiębiorstw w województwie Zachodniopomorskim. W: Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego, 133 (453). Ekonomiczne Problemy Usług, (8).
  • Mikos, A., Kozioł, W., Bełzowski P. (2014), Wpływ kooperacji w ramach aliansów wiedzy na zdolność innowacyjną przedsiębiorstwa. Tarnów: Zeszyty Naukowe Małopolskiej Wyższej Szkoły Ekonomiczne] w Tarnowie, 24 (1).
  • Nowak, D. (2008). Kryteria wyboru dostawców w kooperacji przemysłowej. W: E. Urbańczyk, Studia i Prace Wydziału Nauk Ekonomicznych i Zarządzania, (7). Szczecin: Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego.
  • OECD, (2009). Innovation in firms: a microeconomic perspective. Dostępny: http://www.oecd.org/science/inno/innovationinfirmsamicroeconomicperspective.htm.
  • Radley, S. (2008). Innovation results from collaboration (9.2008); http://www.worksmanagement.co.uk/ 2010-08-16.
  • Ratajczak-Mrozek, M. (2011). Motywy współpracy małych i średnich przedsiębiorstw - wyniki badań. W: A. Adamik (red.), Kształtowanie konkurencyjności i przewagi konkurencyjnej małych i średnich przedsiębiorstw. Warszawa: Wydawnictwo C.H. Beck.
  • Soham, A., Vigoda-Gadot, E., Ruvio, A., Schwabsky, N. (2012). Testing an organizational innovativeness integrative model across cultures. Journal of Engineering and Technology Management, (29), 226-240.
  • Wang, C.L., Ahmed, P.K. (2004). The development and validation of the organisational innovativeness construct using confirmatory factor analysis. European Journal of Innovation Management, 7(4), 303-313.
  • Wang, Z. Min, Kwek, C. Ling, Tan, H. Piew (2016). The Effects of Technological Innovation, Organizational Innovation and Absorptive Capacity on Product Innovation: A Structural Equation Modeling Approach, Asian Social Science, 12(1).
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171435312

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.