PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
Czasopismo
2016 | nr 7 (CD) | 42--52
Tytuł artykułu

Kanały dystrybucji paliw płynnych wybranego przedsiębiorstwa z sektora paliwowego

Warianty tytułu
Channels of Distribution of Liquid Fuels Selected Company Sector Fuel
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Artykuł stanowi studium przypadku na temat kanałów dystrybucji przedsiębiorstwa z sektora paliwowego. Celami artykułu są: przedstawienie istoty i rodzajów kanałów dystrybucji oraz strategii dystrybucji w przedsiębiorstwie z sektora paliwowego, a także czynników wpływających na dobór pośredników w kanale dystrybucji. Bodźcem intelektualnym do podjęcia niniejszej tematyki jest identyfikacja luki poznawczej w zakresie kanałów dystrybucji paliw płynnych z perspektywy dystrybutora i doświadczenie zawodowe jednego z autorów w przedsiębiorstwie z analizowanej branży. Postawione cele determinują wybór następujących metod badawczych: analiza literatury polskiej i zagranicznej oraz badania empiryczne dokumentacji wewnętrznej przedsiębiorstwa. Osiągnięcie celów jest odzwierciedlone w strukturze artykułu. (abstrakt oryginalny)
EN
The article is a case study on distribution channels the company from the petroleum sector. The objectives of the article are: to present the essence and types of distribution channels and distribution strategy in the company of the petroleum sector and the factors influencing the selection of intermediaries in the distribution channel. Intellectual stimulus to the adoption of this theme is to identify the cognitive gap in the distribution channels of liquid fuels from the perspective of a distributor and experience one of the authors in the company of the analyzed industry. Set goals that determine the choice of the following test methods: analysis of polish and foreign literature and empirical studies of internal documentation of the company. Achieving goals is reflected in the structure of the article. (original abstract)
Czasopismo
Rocznik
Numer
Strony
42--52
Opis fizyczny
Twórcy
  • Politechnika Rzeszowska
  • Blumar Sp. z o.o.
Bibliografia
  • 1. Bełch, P. (2015). Analiza kosztów rodzajowych w sektorze paliwowym. W: E. Nowak, M. Kowalewski (red.), Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu Zarządzanie kosztami i dokonaniami, nr 398, 53-61. Wrocław: Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu.
  • 2. Bełch, P., Marzec, A. i Łysakowski T. (2015). Czynniki doboru partnerów do współpracy w kanale dystrybucji w wybranym przedsiębiorstwie z branży metalowej. Logistyka, nr 4, 8677-8683.
  • 3. Bełch, P., Siek, K. i Szylar, K. (2015). Determinanty wyboru kanałów dystrybucji wyrobów makaronowych - studium przypadku. Logistyka, nr 4, 2460-2467.
  • 4. Czubała, A. (2001). Dystrybucja produktów, Warszawa: PWE.
  • 5. Dent, J. (2014). Technology Distribution Channels: Understanding and Managing Channels to Market. London: KoganPage.
  • 6. Dohn, K., Matusek, M. i Odlanicka-Paczobutt, M. (2012). Ocena efektywności kanałów dystrybucji w wybranym przedsiębiorstwie produkcyjnym - część I. Logistyka nr 4, 99-106.
  • 7. Gazda, A. (2012). Logistyka dystrybucji W: Liberko I., Pacana A., Gazda A. Wybrane zagadnienia logistyki, Rzeszów: Oficyna Wydawnicza Politechniki Rzeszowskiej.
  • 8. Harrison, A. i van Hoek, R. (2008). Logistics Management and Strategy: Competing Through the Supply Chain. Harlow: FT Prentice Hall.
  • 9. Heide, J. B. (1994). Interorganizational Governance in Marketing Channels. Journal of Marketing, January, 71-85.
  • 10. Pisz, I., Sęk, T. i Zielecki, W. (2013). Logistyka w przedsiębiorstwie, Warszawa: PWE.
  • 11. Polska Organizacja Przemysłu i Handlu Naftowego. (2013). Raport roczny Polskiej Organizacji Przemysłu i Handlu Naftowego "Przemysł i Handel Naftowy 2014", Warszawa: POPiHN.
  • 12. Rolnicki, K. (1998). Managing Channels of Distribution, New York: Amacom.
  • 13. Rosenbloom, B. (2013). Marketing Channels. A Management View, Mason: South-Western.
  • 14. Spyra, Z. (2008). Kanały dystrybucji. Kształtowanie relacji, Warszawa: CeDeWu.
  • 15. Szydełko, M. (2014). Uwarunkowania wyboru strategii dystrybucji przez przedsiębiorstwo. Logistyka, nr 3, 6175-6184.
  • Charakterystyka rynku paliw ciekłych. W: http://www.ure.gov.pl/pl/rynki-energii/paliwa-ciekle/charakterystyka-rynku/6163,2014.html (10.02.2016).
  • Polska Organizacja Przemysłu i Handlu Naftowego. (2015). Konsumpcja paliw płynnych po trzech kwartałach 2015 roku. W: http://www.popihn.pl (29.03.2016).
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171435790

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.