PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2005 | 7 | z. 3 | 203--207
Tytuł artykułu

Bariery zakupu żywności ekologicznej w opinii polskich konsumentów

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Barriers to Buy Organic Food in the Opinion of Polish Consumers
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W niniejszym artykule przedstawiono opinię konsumentów o braku zainteresowania zakupami żywności ekologicznej. Omówiono najczęściej wymienione bariery zakupu żywności ekologicznej. Na koniec zostały przedstawione wyniki i ich omówienie.
EN
The most important barrier to buying organic products in the opinion of Polish consumer are availability, information and the level of prices for organic food. There is a lack of distributors being able to supply the necessary volumes to develop various sale channels for organic food and there is no clear message to consumers what organic is. To overcome these barriers it is necessary to stimulate as well supply as promote organic food and farming among Polish consumers. The decisive factors for further development of organic market are the strong growth of sales via supermarkets that could result in better availability of organic food and lower prices due to lower distribution costs and gross margins and the development of common logo for organic food in Poland to increase recognition and trust in organically produced food.(original abstract)
Słowa kluczowe
Rocznik
Tom
7
Numer
Strony
203--207
Opis fizyczny
Twórcy
  • Szkoła Główna Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie
Bibliografia
  • Alvensleben v R. 2001: Beliefs associated with Food Production Methods. [In:] Frewer L.J., Schifferstein H.(eds.): Food People and Society - An European Perspective of Consumers' Food Choice. Springer-Verlag, Berlin-Heidelberg-New York, p. 381-400.
  • Dekker P., Oude Ophuis P.A.M. 1993: Positionerings - strategieen voor biologische voedingsmiddelen: resultaten van een laddering - studie naar de hierarchische betekenisstructuur van waardendomeinen bij biologische voedingsmiddelen. Wageningen Universiteit.
  • Hamm U., Gronefeld F. 2004: The European market for organic food: Revised and Updated Analysis. School of management and Business. The University of Wales in Aberystwyth
  • . Informacja o wynikach kontroli prawidłowości wprowadzania do obrotu "żywności ekologicznej". Inspekcja Handlowa Główny Inspektorat. Biuro Kontroli i Bezpieczeństwa Produktów. 30 kwietnia 2004. Warszawa.
  • Wandel M., Bugge A. 1997: Environmental concern in consumer evaluation of food quality. Food Quality and Preference, vol. 8, 1, 19 26.
  • Zanoli R., Bahr M., Botschen M., Labrenz H., Naspetti S., Thelen E. 2004: The European Consumer and Organic Food. School of management and Business. The University of Wales in Aberystwyth.
  • Żakowska-Biemans S., Gutkowska K. 2003: Rynek żywności ekologicznej w Polsce i innych krajach Unii Europejskiej. Wydawnictwo SGGW, Warszawa.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171435796

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.