PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2016 | z. 63, nr 1207 | 59--69
Tytuł artykułu

Znaczenie różnic kulturowych podczas negocjacji handlowych w Japonii, Indiach i Chinach

Autorzy
Treść / Zawartość
Warianty tytułu
The Meaning of Cultural Differences in Business Negotiations in Japan, India and China
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Wzrost znaczenia krajów azjatyckich na arenie międzynarodowej w ostatnich latach jest powodem coraz częstszych kontaktów między nimi a Europą, w tym Polską. Znaczne różnice kulturowe często utrudniają procesy negocjacyjne, gdyż bywa, że niezwykle łatwo jest popełnić faux pas i obrazić przyszłych partnerów biznesowych. W artykule zostały porównane główne aspekty podejścia do języka rozmów, ubioru, powitań, przebiegu pierwszych spotkań oraz ogólnego charakteru negocjacji. W niektórych przypadkach różnice te są znaczne i warto o nich pamiętać, aby nie urazić nikogo i nie przekreślić szans na współpracę lub wynegocjowanie korzystniejszych warunków kontraktu. Dotyczy to szczególnie powitań, podarunków oraz modeli negocjowania.(abstrakt oryginalny)
EN
The increasing international importance of Asian countries in recent years causes more frequent connections with Europe and in this Poland. Significant cultural differences causes often a problems during business negotiations, because it is easy to make a mistake which can insult our future partners. This article compares the main aspects of the language of negotiations, outfit, greetings, first meetings and the general nature of negotiations. In some cases the differences are considerable and it is worth to remember about them, to not to offend anyone and miss the chance for cooperation or more favourable contract terms. This is particularly for greetings, gifts and types of negotiating process.(original abstract)
Rocznik
Strony
59--69
Opis fizyczny
Twórcy
autor
  • Politechnika Śląska
Bibliografia
  • [1] Portal internetowy The World Bank, http://data.worldbank.org/indicator/NY.GDP.MKTP.CD/countries/JP-IN CN?display=graph, (dostęp: 06.11.2015).
  • [2] Salacuse J.: Negocjacje na rynkach międzynarodowych. Wyd. PWE, Warszawa 1994.
  • [3] Adair W.L., Brett J.M., Okumura T.: Negotiation Behavior When Cultures Collide: The United States and Japan. "Journal of Applied Psychology" 2001, No 80 (3).
  • [4] Brdulak H., Brdulak J.: Negocjacje handlowe. PWE, Warszawa 2000.
  • [5] Witek L., Adamczyk J.: Marketing międzynarodowy. Oficyna Wydawnicza Politechniki Rzeszowskiej, Rzeszów 2008.
  • [6] Gesteland R.: Różnice kulturowe a zachowanie w biznesie. Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2000.
  • [7] Ddelhey J., Newton K.: Predicting cross-national levels of social trust: Global pattern or Nordic exceptionalism?, "European Sociological Review" 2005, No. 21(4).
  • [8] Branzei O., Vertinsky I., Camp R.D.: Culture-contingent signs of trust in emergent relationships. "Organizational Behavior and Human Decision Processes" 2007, No. 104(1).
  • [9] Stępień B.: Transakcje handlu zagranicznego. Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 2004.
  • [10] Kowalik K.A.: Kulturowe zróżnicowanie stylów negocjacyjnych. http://www.kampanianegatywna.pl/spoeczestwo/68-kulturowe-zroznicowaniestylow- negocjacyjnych.html?start=1, (dostęp 15.12.2015).
  • [11] Portal internetowy Polak za granicą, http://polakzagranica.msz.gov.pl/Japonia,JPN.html (dostęp: 06.11.2015).
  • [12] Portal internetowy Doing Business Guide, http://www.japan.doingbusinessguide.co.uk/the-guide/etiquette,-languages-culture/ (dostęp: 06.11.2015).
  • [13] Chang L.A.: Study on Japanese culture and styles of business negotiation. Hsuan Chuang University, Taiwan 2006.
  • [14] Mackiewicz A.: Czas na wizytówkę. Portal Promocji Eksportu. https://www.trade.gov.pl/pl/vademecum-rynkowe/swiat/roznice kulturowe/roznicekulturowe/ 12046,czas-na-wizytowke.html/ (dostęp 28.12.2015).
  • [15] Mackiewicz A.: Różnice kulturowe. Portal Promocji Eksportu. https://india.trade.gov.pl/pl/o-kraju/indyjski-elementarz/8426,roznicekulturowe. html/ (dostęp 07.11.2015 r.).
  • [16] Leonard M.: Zrozumieć Chiny. Wydawnictwo Nadir, Warszawa 2010.
  • [17] Konsulat Generalny RP w Hongkongu: Negocjacje w Chinach. Etykieta w spotkaniach z Chińczykami. Wydział Ekonomiczno-Handlowy Konsulatu Generalnego RP w Hongkongu, Hongkong 2002.
  • [18] Bryła J.: Negocjacje międzynarodowe. Wydawnictwo "Terra", Poznań 1997.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171436416

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.