PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2016 | nr 114 | 81--93
Tytuł artykułu

Zachowania nabywców na rynku certyfikowanej żywności dla niemowląt i małych dzieci

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Consumer Behavior on Certified Baby Food Market
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Celem przeprowadzonego badania było poznanie specyfiki zachowań nabywców na rynku certyfikowanej żywności dla niemowląt i małych dzieci, w szczególności w zakresie ich determinant. W toku badań wykorzystano autorski kwestionariusz ankiety. Wyjątkowy charakter relacji między nabywcą i konsumentem na rynku (matką i dzieckiem) mógł mieć wpływ na uzyskane wyniki. Cena nie jest kluczową determinantą zachowań nabywców na rozważanym rynku, ponadto nie występuje zależność między dochodami netto per capita w gospodarstwie domowym a wydatkami na certyfikowaną żywność dla niemowląt i małych dzieci. (abstrakt oryginalny)
EN
The aim of the study was to unveil the specifics of consumer behavior on the certified baby food market, in particular with regard to their determinants. A questionnaire was used as a tool to conduct this study. A unique nature of the relationship between the buyer and the consumer on the market (a mother and a child) could have influenced the results obtained. Price is not the key determinant of behavior of buyers on the market. In addition, there is no correlation between the net income per capita and household expenditure on certified baby food. (original abstract)
Twórcy
autor
  • Szkoła Główna Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie
  • Szkoła Główna Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie
Bibliografia
  • ANTONIDES G., VAN RAAIJ W.F., 2003: Zachowanie konsumenta. Podręcznik akademicki, PWN, Warszawa.
  • GAJEWSKI S., 1997: Zachowanie się konsumenta a współczesny marketing, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź.
  • GARBARSKI L., 1998: Zachowania nabywców, PWE, Warszawa.
  • Klient Baby Food jest ważny dla każdego sklepu!, http://dystrybucja.eurocash.pl/wp-content/ uploads/2014/03/ulotka_Nutricia.pdf, data dostępu: 28-10-2015.
  • JANOŚ-KRESŁO M., MRÓZ B., 2006: Konsument i konsumpcja we współczesnej gospodarce, Oficyna Wydawnicza SGH w Warszawie, Warszawa.
  • KIEŻEL E. (red.), 2000: Rynkowe zachowania konsumentów, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej w Katowicach, Katowice.
  • KOŁODRUB M., 2008: Raport o polskim rynku żywności dla niemowląt i dzieci w okresie czerwiec 2007 - maj 2008, http://www.nutricia.com.pl/cliparts/press_room/BF_raport/ 2008/Raport_Rynku_Zywnosci_dla_Niemowlat_i_Dzieci_2007_2008.pdf, data dostępu: 05.04.2015.
  • KUFEL J., MRUK H., 1998: Konsument jako instytucja ekonomiczna i prawna, W: Ochrona prawna konsumenta w uregulowaniach publicznoprawnych, Zeszyty Naukowe Akademii Ekonomicznej w Poznaniu, Poznań, s. 7-21.
  • MINISTERSTWO PRACY I POLITYKI SPOŁECZNEJ, 2015: Sytuacja kobiet i mężczyzn na rynku pracy w 2014 roku, https://www.mpips.gov.pl/analizy-i-raporty/raporty-sprawozdania/ rynek-pracy/sytuacja-kobiet-na-rynku-pracy/, data dostępu: 27.10.2015.
  • PATRZAŁEK W. (red.), 2002: Zachowania konsumenckie, Oficyna Wydawnicza Arboretum, Wrocław.
  • RUDNICKI L., 2012: Zachowania konsumentów na rynku, PWE, Warszawa.
  • SMYCZEK S., SOWA I., 2005: Konsument na rynku: zachowania, modele, aplikacje, Difin, Warszawa.
  • SOLOMON M.R., 2006: Zachowania i zwyczaje konsumentów, Wydawnictwo Helion, Gliwice.
  • STOSIO-RÓG M., 2009: Sprzedażowy (baby) boom, http://www.zyciehandlowe.com.pl/zycie_ handlowe_pelna.php?lista_wezlow=1,5,10,712,717, data dostępu: 28.10.2015.
  • WŁODARCZYK K., 2013: Rynkowe zachowania polskich konsumentów w dobie globalizacji konsumpcji, Wydawnictwo Adam Marszałek, Toruń.
  • ZALEGA T., 2012: Konsumpcja: determinanty, teorie, modele, PWE, Warszawa.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171436728

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.