PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2012 | nr 6 | 17--27
Tytuł artykułu

Wybrane zagadnienia ekologicznego wymiaru produkcji rolniczej

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Chosen Questions of the Ecological Dimension of the Agricultural Production
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Przedmiotem niniejszego opracowania jest ukazanie i omówienie najważniejszych zagadnień związanych z ekologicznym aspektem działalności rolniczej. W artykule zaprezentowane zostały zagadnienia związane m.in. z żywnością ekologiczną, z ekologicznymi oznakowaniami produktów oraz ekologicznym aspektem ich projektowania. Wszystkie zagadnienia zostały omówione w oparciu o obowiązujące regulacje prawne, zarówno te obowiązujące w naszym kraju, jak i w Unii Europejskiej. (abstrakt oryginalny)
EN
The objective of this paper is to show and discuss the most important questions connected with the ecological aspect of the agricultural activity. The issue connected with the ecological food, ecological projecting products and the ecological aspect of projecting, in the article were presented. All questions were discuss over in the support about valid legally legistation, both these valid in our country, as and in European Union. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
17--27
Opis fizyczny
Twórcy
  • Politechnika Częstochowska
Bibliografia
  • 1. Ansoff H.I., Zarządzanie strategiczne, PWN, Warszawa 1985.
  • 2. Behrendt S., Pfitzner R., Kreibich R., Wettbewerbs-vorteile durch okologische Dienstleistungen, Institut für Zukunftsstudien und Technologiebewertung, Springer, Berlin 1996.
  • 3. Brendzel-Skowera K., Puto A., Projektowanie produktów i marek globalnych, [w:] Zarządzanie organizacjami w warunkach globalizacji. Nowe trendy, strategie, techniki, Monografia pod red. A. Pabiana, Wyd. WZPCzęst., Częstochowa 2009.
  • 4. Kramer M., Strebel H., Buzek L., Międzynarodowe zarządzanie środowiskiem, tom III: Operacyjne zarządzanie środowiskiem w aspekcie międzynarodowym i interdyscyplinarnym, Studia Ekonomiczne, C.H. Beck, Warszawa 2005.
  • 5. Kotler P., Lee N., Marketing w sektorze publicznym, Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne, Warszawa 2007.
  • 6. Plan działań dla żywności i rolnictwa ekologicznego w Polsce na lata 2011-2014, Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi, Warszawa 2011.
  • 7. Puto A., Grabowska M., Produkty regionalne i tradycyjne polskich producentów żywności na rynku europejskim, [w:] Przedsiębiorstwo na rynku kapitałowym, pod red. J. Duraja, T. II, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2005.
  • 8. www.zieloneznaki.pl, hasło:Eko-znaki
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171437042

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.