PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2016 | 27 | nr 427 Klasyfikacja i analiza danych - teoria i zastosowania | 94--102
Tytuł artykułu

Segmentacja konsumentów smartfonów na podstawie preferencji wyrażonych

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Segmentation of Smartphones' Consumers on The Basis of Stated Preferences
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Celem artykułu jest identyfikacja preferencji i motywów dokonywania zakupów przez konsumentów smartfonów oraz klasyfikacja respondentów na podstawie preferencji wyrażonych. Analizy przeprowadzono na danych pochodzących z własnego badania empirycznego dotyczącego preferencji konsumentów względem atrybutów urządzenia typu smartfon. Do identyfikacji powodów dokonywania zakupów oraz preferencji konsumentów zastosowano tradycyjną metodę conjoint analysis. W celu wyodrębnienia grup nabywców smartfonów wykorzystane zostały informacje o preferencjach konsumentów. Klasyfikacji respondentów dokonano metodą k-średnich na podstawie użyteczności odwzorowujących reakcje konsumentów na określone profile(abstrakt oryginalny)
EN
The purpose of this article is to identify the preferences and purchase motives of smartphones' consumers and classification of respondents on the basis of stated preferences. The analyses were conducted using data from the empirical research on consumer preferences with respect to various smartphone attributes. To identify the reasons for purchasing and consumer preferences conjoint analysis was employed. Classification of respondents was based on obtained utilities maesuring consumer reactions to specific profiles with the application of k-means method(original abstract)
Twórcy
  • Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu
autor
  • Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu
Bibliografia
  • Bąk A., 2003, Algorytmy conjoint analysis w pakiecie statystycznym SAS/STAT, Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, nr 988, Taksonomia 10, s. 211-221.
  • Bąk A., Bartłomowicz T., 2012, Pakiet 'conjoint', http://cran.r-project.org/web/packages/conjoint.
  • Dziechciarz J., Walesiak M., 1995, Pomiar łącznego oddziaływania zmiennych (conjoint measurement) w badaniach marketingowych, [w:] A. Zeliaś (red.), Przestrzenno-czasowe modelowanie i prognozowanie zjawisk gospodarczych, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej w Krakowie, s. 149-158.
  • Dziechciarz J., Walesiak M., 1997, Gromadzenie i analiza danych marketingowych wspomagane komputerem, Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, nr 2 (743), s. 39-51.
  • Dziechciarz J., Walesiak M., Bąk A., 1999, An application of conjoint analysis for preference measurement, Argumenta Oeconomica, nr 1 (7), s. 169-178.
  • Kramer J., 1997, Konsumpcja w gospodarce rynkowej, PWE, Warszawa.
  • Polska jest mobi, 2015, www.tnsglobal.pl/coslychac/files/2015/POLSKA_JEST_MOBI_2015.pdf(8.09.2015).
  • Tibshrani R., Walther G., Hastie T., 2001, Estimating the number of clusters in a dataset via the gap statistic, Journal of the Royal Statistical Society, vol. 32, s. 411-423.
  • Walesiak M., Gatnar E. (red.), 2009, Statystyczna analiza danych z wykorzystaniem programu R, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171437292

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.