PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2016 | 43 | nr 2 | 141--152
Tytuł artykułu

Visual merchandising na przykładzie sieci sklepów Mohito

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Visual Merchandising on the Example of Network Shop Mohito
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Visual merchandising jest intensywnie rozwijającą się dziedziną, szczególnie w ostatnich latach, kiedy zauważalna jest niezwykle silna konkurencja rynkowa. W dobie internetu, kiedy konsumenci mogą dokonywać zakupów jednym kliknięciem palca, tradycyjni sprzedawcy muszą mocno się starać, aby przyciągnąć uwagę potencjalnego klienta. Nietypowe okno wystawowe, czy aranżacja wnętrza powinna wyróżniać się spośród innych, oferowanych przez konkurencję, dlatego do tematyki merchandisingu wizualnego przykłada się wielką wagę i stanowi on ważny aspekt przewagi konkurencyjnej. Celem pracy jest ocena wpływu, jaki wywiera marketing wizualny na zachowania klientów w salonach sieci Mohito. Dokonano analizy wpływu zmian w zasadach visual merchandisingu oraz zmian aranżacji salonu sprzedaży na decyzje zakupowe klientów. Autorki postawiły hipotezę mówiącą, że zmiany w zasadach visual merchandisingu pozytywnie wpływają na zainteresowanie klientów produktem. Zastosowaną techniką badawczą w niniejszej pracy było badanie ankietowe. (abstrakt oryginalny)
EN
Visual merchandising is intensively developing field, especially in recent years when observe a very strong market competition. In the Internet age, when consumers can make purchases with one click finger, traditional sellers have to try hard to attract the attention of a potential customer. Unusual shop window or interior design should stand out from others, offered by the competition, which is why the theme of visual merchandising attaches a great importance and it constitutes an important aspect of competitive advantage. The aim of the study is to assess the impact of marketing on the visual behavior of clients in salons network Mohito. The analysis of the impact of changes in the rules of visual merchandising and change the arrangement of the showroom on the purchasing decisions of customers. The authors posed the hypothesis that changes in the visual merchandising positive effect on customer interest product. Research technique used in this study was to survey. (original abstract)
Rocznik
Tom
43
Numer
Strony
141--152
Opis fizyczny
Twórcy
  • Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu
  • Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu
Bibliografia
  • Borusiak B. (2005), Merchandising, Akademia Ekonomiczna w Poznaniu, Poznań.
  • Harłacz M. (2013), Visual merchandising - dzień dobry!, "Branża dziecięca", nr 1.
  • Nowacki R. (2003), Visual promotion i merchandising jako czynniki aktywizujące sprzedaż przedsiębiorstwa handlowego, "Handel wewnętrzny", nr 4-5.
  • Pałgan R. (2012), Merchandising, Akademia Morska w Gdyni, Gdynia.
  • Pickton D., Broderick A. (2001), Integrated Marketing Communications, Pearson Education.
  • Białoń L., Gawron A., Kamińska A., Stupałkowski M., Szymańska K., Werner E. (2011), Marketing w handlu, pod red. L. Białoń, Wydawnictwo Wyższej Szkoły Menedżerskiej w Warszawie, Warszawa.
  • Borusiak B. (2005), Merchandising, Akademia Ekonomiczna w Poznaniu, Poznań.
  • Diamond J., Diamond E. (2007), Merchandising. Magnetyzm przestrzeni handlowej, Gliwice.
  • Kolasińska - Morawska K.(2011), Merchandising z kreacją atmosfery jako forma komunikacji z klientem w miejscu sprzedaży, [w:] Trippner M., Al-Noorachi M. (red.), Przedsiębiorczość i zarządzanie, SWSPiZ w Łodzi, Tom XII, Zeszyt 5.
  • Skowron S., Jakubiuk E. (2012), Visual Merchandising jako efektywny sposób przyciągania klientów, Politechnika Lubelska, Marketing przyszłości. Trendy. Strategie. Instrumenty. Komunikacja rynkowa podmiotów rynkowych, Zeszyty naukowe nr 712, Problemy zarządzania, finansów i marketingu, nr 26, Uniwersytet Szczeciński, Szczecin.
  • Visual Merchandising Blog, // www.visualmerchandising.blog.pl, (12.08.2015).
  • Wiśniewska A.M., Dudko M. (2016), Budowa programów lojalnościowych, AUNC Zarządzanie, Wydawnictwo Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu.
  • Witek L. (2006), Wykorzystanie merchandisingu w sterowaniu wyborami konsumentów, Studia i prace kolegium zarządzania i finansów, Zeszyt Naukowy 69, SGGW w Warszawie, Wyd. Elipsa.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171437312

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.