PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2015 | t. 16, z. 11, cz. 2 Zarządzanie - nowe perspektywy : heurystyczne podejście do innowacyjności | 9--21
Tytuł artykułu

Innowacyjne podejście do zarządzania wiedzą na przykładzie szkolenia osób 50+

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Innovative Approach to Knowledge Management, Based on Training and Development People 50+
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Omówiono skutki zjawiska starzenia się społeczeństwa,a następnie przedstawiono zagadnienia związane ze szkoleniami, metody szkoleniowe, styl ich prowadzenia oraz specyfikę uczenia osób 50+.
EN
The statistics figures are showing us that process of ageing in Poland and Western Europe is becoming a huge demographic problem. The are many reasons of that situations such as good quality of healthcare, changes in lifestyles and economic reasons. Those factors implicate deep changes in economy. The workforce is becoming much older and their training and developing is a real challenge for trainers and HR departments. Despite of deep demographical changes we can indicate effective training methods, which work properly in work environment. We must adopt new methods of training people 50+ and this matter concerns this article. (original abstract)
Twórcy
  • Społeczna Akademia Nauk
Bibliografia
  • Antoszkiewicz J. D., Starzenie się społeczeństwa a zagadnienia edukacyjne, "Zarządzanie: nowe perspektywy w dobie zmian demograficznych", t. XV, z. 111, cz. 1.
  • Antoszkiewicz J., Pawlak Z. (2010), Techniki menedżerskie - skuteczne zarządzanie firmą, Warszawa.
  • Aronowska I. (2014), Efektywna praca w zespołach międzypokoleniowych, "Zarządzanie: nowe perspektywy w dobie zmian demograficznych", t. XV, z. 11, cz. 2.
  • Clutterbuck D. (2012), Każdy potrzebuje mentora. Jak kierować talentami. Dobra komunikacja, Wydawnictwo PETiT, Warszawa.
  • Dygas R., Przywieczerski P. (2014), Wpływ współczesnych procesów demograficznych na kształtowanie polityki gospodarczej Polski, "Zarządzanie: nowe perspektywy w dobie zmian demograficznych", t. XV, z. 111, cz. 1.
  • Gołębiowska E. (2014), Zarządzanie dobrostanem społecznym w dobie zmian demograficznych, "Zarządzanie: nowe perspektywy w dobie zmian demograficznych", t. XV, z. 111.
  • Kirkpatrick D. (2001), Cztery poziomy oceny efektywności szkoleń, EMKA, Warszawa.
  • Knot K. (2014), Determinanty indywidualnych zachowań innowacyjnych w perspektywie młodszych i starszych pracowników, "Zarządzanie: nowe perspektywy w dobie zmian demograficznych" t. XV, z. 111.
  • Materiały konferencyjne MPiPS (2015), Activ 50+ kompetencje zdobywa się z wiekiem, Warszawa.
  • Materiał podsumowujący dla uczestników szkolenia (2015), Jak efektywnie uczyć osoby 50+: Wskazówki i uwarunkowania pracy trenerskiej z osobami w wieku powyżej 50 r. ż. , CDS, Kraków.
  • Ostrowska A. (2014), Podejście do starzejącego się społeczeństwa na przykładzie rozwiązań międzynarodowych, "Zarządzanie: nowe perspektywy w dobie zmian demograficznych", t. XV, z. 111.
  • Pietrzyk S. (2015), Metodyka szkolenia osób 50+, "Personel i Zarządzanie" 08/2015.
  • Rae L. (2001), Planowanie i projektowanie szkoleń, Kraków.
  • Richert-Każimierska A., Stankiewicz K. (2014), Dyskryminacja pracowników w starszym wieku-wybrane zagadnienia, "Zarządzanie: nowe perspektywy w dobie zmian demograficznych" t. XV, z.11, cz. 2.
  • Richert-Każimierska A., Stankiewicz K. (2014), Poczucie zadowolenia z pracy czy wiek ma znaczenie, "Zarządzanie: nowe perspektywy w dobie zmian demograficznych", t. XV, z. 11, cz. 2.
  • Silberman M., Auerbach C. (2004), Metody aktywizujące na szkoleniach, Kraków.
  • Świerszczak K., Ziemba M., Poczucie zadowolenia z pracy: czy wiek ma znaczenie?, "Zarządzanie wiekiem w przedsiębiorstwie: szansa czy zagrożenie?", t. XV, z. 11, cz. 2.
  • Wróblewska V., Charakterystyka wpływu czynnika strategicznego na zarządzanie wiedzą, "Zarządzanie: nowe perspektywy w dobie zmian demograficznych" t. XV, z. 111.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171437386

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.