PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2015 | t. 16, z. 9, cz. 2 Agile-Commerce - zarządzanie w erze cyfrowej | 83--97
Tytuł artykułu

Młody konsument w erze informacji - postawy i zachowania pokolenia XXI wieku

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Young Consumers in the Information Age - Attitudes and Behavior of the XXI Century Generation
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Celem niniejszego artykułu jest prezentacja wpływu dzieci epoki info, jako młodych konsumentów, mających styczność z nowoczesnymi formułami komunikacyjnymi, na decyzje zakupowe współczesnych gospodarstwach domowych w Polsce. (fragment tekstu)
EN
Growing commercialization in XXI century touches almost every citizen of the modern world and almost every aspect of life. The Internet as an integrated medium passes through almost all spheres of life of modern man. The information carrying capacity of multi-faceted communication scheme makes it is perceived as an integral part of human existence. In this process the children as the youngest members of society and consumers at the same time become on the one hand very attractive business growth potential while on the other hand children become subject of educational treatments for entrepreneurs, scientists, teachers, media, parents or guardians. (original abstract)
Twórcy
  • Społeczna Akademia Nauk
Bibliografia
  • Acuff D.S., Reiher R.H. (2006), Kidnaping. Jak marketerzy kontrolują umysł Twojego dziecka, Helion, Gliwice.
  • Bańko M. (red.) (2000), Inny słownik języka polskiego, PWN, Warszawa.
  • Comstock G., Scharrer E. (2007), Media and the American Child, Elsevier Science Ltd., Oxford.
  • Encyklopedia pedagogiczna XXI wieku (2003), Żak, Warszawa.
  • Gajda J., Juszczyk S., Siemieniecki B. i in. (2006), Edukacja medialna, Adam Marszałek, Toruń.
  • Górniewicz J. (2005), Teoria wychowania (wybrane zagadnienia), Olsztyńska Szkoła Wyższa im. Józefa Rusieckiego, Olsztyn.
  • Harwas-Napierała B., Trempała J. (red.) (2006), Psychologia rozwoju człowieka. Charakterystyka okresów życia, PWN, Warszawa.
  • Kolasińska-Morawska K. (2014), Perswazja komunikatów reklamowych a zachowania młodego konsumenta, "Pedagogika Rodziny", nr 4.
  • Korczak J. (1993), Dzieła, t.7, Jak kochać dziecko. Prawo dziecka do szacunku, Oficyna Wydawnicza Latona, Warszawa.
  • Kotler P. (1994), Marketing. Analiza, planowanie, wdrażanie i kontrola, Gebethner i S-ka, Warszawa.
  • Kufel J., Mruk H. (1998), Konsument jako instytucja ekonomiczna i prawna, AE, Poznań.
  • Lisowska-Magdziarz M. (2010), Pasażer z tylnego siedzenia. Media, reklama i wychowanie w społeczeństwie konsumpcyjnym, Oficyna Wydawnicza Łośgraf, Warszawa.
  • Malarewicz A. (2009), Konsument a reklama. Studium cywilnoprawne., Wolters Kluwer Polska, Warszawa.
  • Mc Neal J. (1998), Kid's markets, "American Demographics", nr 20.
  • Piaget J. (1966), Studia z psychologii dziecka, PWN, Warszawa.
  • Pomykało W (red.) (1995), Encyklopedia biznesu, Fundacja Innowacja, Warszawa.
  • Roedder J.D. (2008), Consumer Socialization of Children: A Retrospektive Look at Twenty - Five Years of Research, [za:] "Journal of Consumer Research", No. 26/1999.
  • Sala P. (2013), E-marketing. Współczesne trendy. Pakiet startowy, PWN, Warszawa.
  • Schaffer H.R. (2006), Rozwój społeczny, dzieciństwo i młodość, UJ, Kraków.
  • Solomon M., Bamossy G., Askegaar S. (1999), Consumer Behavior. A European Perspective, Prentice - Hall Europe, Paris.
  • Szacka B. (2003), Wprowadzenie do socjologii, Oficyna Naukowa, Warszawa.
  • Webb R.C. (1999), Psychology of the Consumer and its Development: an Introduction, Kluwer Academic, New York.
  • Wygotsky L.S. (2006), Narzędzie i znak w rozwoju dziecka, PWN, Warszawa.
  • http://www.stat.gov.pl/
  • Raport INTERNET STANDARD (2012), Interaktywny Instytut Badań Rynkowych.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171438240

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.