PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2015 | 20 (XX) | nr 22 (4) | 59--72
Tytuł artykułu

Reflection of Promotional Strategy in the Diversity of National Pavilions During Expo 2015

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Odzwierciedlenie strategii promocyjnej w zróżnicowaniu pawilonów narodowych podczas Expo 2015
Języki publikacji
EN
Abstrakty
EN
This paper aims to classify pavilions prepared for universal expositions. For the purpose of the classification, cohesion between displays and assumptions of national branding, as well as the central idea of Expo was taken into consideration. The first part of the article presents the key areas and determinants of managing a performance project during a world exposition. The second part of the publication contains an assessment and classification of national pavilions, which were based on the observation conducted by the author during Expo 2015. In the context of nation branding indicated: pavilions which fit squarely into a current promotional strategy; pavilions which are not connected with a current concept of promotion, however, which consider existing social, economic or political factors; pavilions which are not in line with a long-term concept of country promotion and do not take into account present social, economic or political factors. Moreover, taking into consideration the level of adjustment of particular countries' performances to a theme of Expo, pavilions were be categorised as: pavilions which correspond closely with the exhibition theme; pavilions which correspond loosely with the exhibition theme; pavilions which do not correspond at all with the exhibition theme. The exposures of Ethiopia, France, Germany, Slovakia, Slovenia and Turkmenistan are given as examples. Special attention was given to the Polish pavilion. Finally, the author focused on whether participation in world exhibitions in the 21st century is legitimate - taking into account the context of costs related to the preparation of pavilions and universal access to the Internet. (original abstract)
Celem artykułu jest sklasyfikowanie pawilonów przygotowanych na wystawy światowe. Przeprowadzając klasyfikację uwzględniono z jednej strony spójność poszczególnych wystąpień narodowych z założeniami brandingu narodowego, z drugiej zaś - dopasowanie tych wystąpień do przewodniej idei Expo. W pierwszej części artykułu przedstawiono kluczowe płaszczyzny i determinanty zarządzanie projektem przygotowania oraz realizacji wystąpienia podczas wystawy światowej. Z kolei w drugiej części publikacji, na podstawie obserwacji przeprowadzonej przez autora podczas Expo 2015, zaproponowano podział pawilonów narodowych. W kontekście kreowania wizerunku kraju wyodrębniono: pawilony ściśle wpisujące się w aktualną strategię promocyjną kraju (spełniające założenia brandingu narodowego); pawilony niezwiązane z obecną koncepcję promowania kraju, wpisujące się jednak w aktualne uwarunkowania społeczne, gospodarcze lub polityczne; pawilony oderwane od długofalowej koncepcji promowania kraju i niewpisujące się w aktualne uwarunkowania społeczne, gospodarcze lub polityczne. Ponadto, biorąc pod uwagę dopasowanie wystąpień poszczególnych krajów do wiodącego tematu wydarzenia, wyodrębniono: pawilony ściśle nawiązujące do idei przewodniej wystawy; pawilony luźno nawiązujące do idei przewodniej wystawy; pawilony, w których wystąpił brak odwołania do idei przewodniej wystawy. W ramach egzemplifikacji przywołano ekspozycje: Etiopii, Francji, Niemiec, Słowacji, Słowenii i Turkmenistanu. Szczególną uwagę poświęcono polskiemu pawilonowi. Autor zaprezentował także krytyczne spojrzenie na zasadność uczestnictwa państw w wystawach światowych w XXI wieku - w kontekście wysokich kosztów przygotowania ekspozycji, jak również powszechnego dostępu do internetu. (abstrakt oryginalny)
Rocznik
Tom
Numer
Strony
59--72
Opis fizyczny
Twórcy
  • Rzeszow University of Technology, Poland
Bibliografia
  • Bjórner E., Berg P.O., Strategie creation of experiences at Shanghai WorldExpo: apractice of communification, "International Journal of Event and Festival Management", 2012/3(1).
  • Chen N., Branding national images: The 2008 Beijing Summer Olympics, 2010 Shanghai WorldExpo, and 2010 Guangzhou Asian Games, "Public Relations Review", 2012/38(5).
  • De Carlo M., Canali S., Pritchard A., Morgan N., MovingMilan towards Expo 2015: designing culture into a city brand, "Journal of Place Management and Development", 2009/2(1).
  • Deng C.Q., Li M., A model of event-destination image transfer, "Journal of Travel Research", 2014/53(1).
  • Deng C.Q., Li M., Shen H., Developing a measurement scale for event image, "Journal of Hospitality & Tourism Research", 2015/39 (2).
  • Expo Milano 2015. Short guide, Mondadori Electa, 24 Ore Cultura, Milan 2015.
  • Feeding the Planet, Energy for Life. Expo Milano 2015. Official Catalogue, Mondadori Electa, 24 Ore Cultura, Milan 2015.
  • Kysiak M., Architektura pawilonów wystawowych, Oficyna Wydawnicza Politechniki Warszawskiej, Warszawa 1998.
  • Lee Ch.-K., Kang S.K., Lee Y.-K., Segmentation of Mega Event Motivation: The Case of Expo 2010 Shanghai China, "Asia Pacific Journal of Tourism Research", 2013/18(6).
  • Świątek W., Trzy polskie pawilony na wystawy światowe Expo, "Czasopismo Techniczne. Mechanika" 2012/26.
  • Unmissable: Pavilion attractions, http://www.expo2015.org/en/unmissable--pavilion-attractions (access on: 21.09.2015).
  • Xue K., Chen X., Yu M., Can the World Expo change a city's image through foreign media reports?, "Public Relations Review", 2012/38(5).
  • Yu L., Wang Ch., Seo J., Mega event and destination brand: 2010 Shanghai Expo, "International Journal of Event and Festival Management", 2012/3(1).
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171438374

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.