Czasopismo
Tytuł artykułu
Autorzy
Warianty tytułu
Personalised Learning Pathways - Proposal of More Flexible Study Program
Języki publikacji
Abstrakty
W artykule dokonano analizy koncepcji spersonalizowanych ścieżek kształcenia (SSK) dedykowanej tym kierunkom, których programy studiów składają się w znacznej części z treści z zakresu informatyki ekonomicznej. Koncepcja ta stanowi propozycję uelastycznienia programu studiów przede wszystkim przez rezygnację ze specjalności i znaczące zwiększenie puli przedmiotów do wyboru. Podstawę wnioskowania stanowiły wyniki reprezentatywnego badania ankietowego przeprowadzonego wśród 108 studentów kierunku informatyka (I stopień) na Wydziale Ekonomiczno-Socjologicznym Uniwersytetu Łódzkiego. Studenci podczas wypełniania ankiety odnosili się do wybranych elementów koncepcji spersonalizowanych ścieżek kształcenia, a także wskazywali potencjalne korzyści i wyzwania, które mogą się wiązać z tą koncepcją.(abstrakt oryginalny)
n the article, the authors analyse the concept of personalised learning pathways (SSK) dedicated to the fields of studies which make up a large part of the contents of Business Informatics. This concept proposes a more flexible study program primarily through the resignation from the specialties and the significant increase in the pool of subjects to choose from. The basis of conclusions were the results of a representative survey conducted among 108 students of Computer Science (Bachelor`s Studies) at the Faculty of Economics and Sociology, University of Lodz. Students completing the questionnaire referred to the selected elements of the concept of SSK, and also pointed to the potencial benefits and challenges that may be associated with this concept.(original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
31--44
Opis fizyczny
Twórcy
Bibliografia
- Chmielecka E. (red.), 2010, Autonomia programowa uczelni: ramy kwalifikacji dla szkolnictwa wyższego, Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego, Warszawa.
- http://ib.ue.wroc.pl (30.03.2016).
- http://ue.poznan.pl/pl/uniwersytet,c13/wydzialy,c18/wydzial-informatyki-i-gospodarki-elektro-nicznej,c22/sciezki-studiow,c2483 (30.03.2016).
- Jelonek D., Łukasik-Makowska B., 2014, Efekty kształcenia jako podstawa projektowania programu studiów na kierunku Informatyka Ekonomiczna, Informatyka Ekonomiczna, nr 2(32), Wrocław.
- Kardasz A., 2009, Mobilność studentów w europejskim obszarze szkolnictwa wyższego, [w:] K. Mazurek-Łopacińska (red.), Proces Boloński w kształtowaniu systemu zapewnienia jakości kształcenia, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, Wrocław.
- Korczak J., Abramowicz W., Gołuchowski J., Kobyliński A., Owoc M., 2014, Wzorcowy program studiów licencjackich kierunku Informatyka ekonomiczna - koncepcja wstępna, Informatyka Ekonomiczna, nr 2(32), Wrocław.
- Korczak K., Szymański K., 2014, Wykorzystanie wiedzy z zakresu informatyki ekonomicznej w procesie modelowania ścieżek kształcenia, Informatyka Ekonomiczna, nr 2(32), Wrocław.
- Kraśniewski A., 2006, Proces Boloński: dokąd zmierza europejskie szkolnictwo wyższe?, Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego, Warszawa.
- Kraśniewski A., 2011, Jak przygotowywać programy kształcenia zgodnie z wymaganiami Krajowych Ram Kwalifikacji dla Szkolnictwa Wyższego?, Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego, Warszawa.
- Ostasiewicz S., Rusnak Z., Siedlecka U., 2006, Statystyka. Elementy teorii i zadania, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, Wrocław.
- Rozporządzenie Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 3 października 2014 r. w sprawie warunków prowadzenia studiów na określonym kierunku i poziomie kształcenia, Dz.U. 2014, poz. 1370.
- Szyjewski Z. (red.), 2015, Profesjonalne kwalifikacje informatyczne, Zeszyty Rady Naukowej Polskiego Towarzystwa Informatycznego, Szczecin.
- Zając T., 2012, (Nie)mobilność pionowa studentów UW. Analiza efektów wdrażania Procesu Bolońskiego, Zarządzanie Publiczne, 3(19).
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171438520