Czasopismo
Tytuł artykułu
Autorzy
Warianty tytułu
Języki publikacji
Abstrakty
Jedną z cech charakterystycznych dnia dzisiejszego są wzrastające wymagania konsumentów wobec jakości artykułów spożywczych. Nieodzowność doskonalenia systemu sterowania jakością w skali gospodarki narodowej, w ramach obrotu towarowego, a w tym w handlu spożywczym jest ważnym czynnikiem podnoszenia efektywności pracy handlu i działalności wytwórczej całego społeczeństwa. Doświadczenia praktyki kierowania, praktyki sterowania jakością towarów wskazują, że doskonalenie systemu sterowania jakością w obrocie artykułami spożywczymi wywiera istotny wpływ na: obniżenie ponadnormatywnych zapasów towarów, zwiększenie zysku organizacji handlowych, zmniejszenie ilości skarg konsumentów na jakość sprzedawanych towarów spożywczych, poprawę ochrony praw konsumentów nabywających towary spożywcze. Sterowanie jakością w handlu spożywczym jest to zbiór czynności, które nadają kierunek jakości towarów spożywczych. Ponieważ problematyka sterowania jakością towaru jest bardzo szeroka, niniejszy przyczynek poświęcony jest omówieniu tylko pewnych wybranych zagadnień dotyczących sterowania jakością towaru w handlu spożywczym. (fragment tekstu)
Rocznik
Strony
55--58
Opis fizyczny
Twórcy
autor
- Wyższa Szkoła Ekonomiczna w Bratysławie
Bibliografia
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171439152