PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2016 | nr 430 Sukces w zarządzaniu kadrami. Dylematy zarządzania kadrami w organizacjach krajowych i międzynarodowych. Problemy zarządczo-psychologiczne | 205--216
Tytuł artykułu

Relacje przywódcze w warunkach akademickich

Autorzy
Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Leadership Relationships in Academic Conditions
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Artykuł ten jest wynikiem wieloletniej pracy autora ze studentami w ramach tzw. aktywnego studiowania, polegającej m.in. na inspirowaniu i motywowaniu studentów do podejmowania aktywności i zaangażowania na rzecz działań praktycznych w ramach uczelnianych struktur studenckich. Celem artykułu będzie ukazanie relacji przywódczych w procesie dydaktycznym na przykładzie studentów Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Łódzkiego w oparciu o przywództwo transformacyjne i powszechne(abstrakt oryginalny)
EN
This article is the result of many years of work with students in the so-called active study. These activities rely on inspiring and motivating to seek management practices through involvement in student organizations. The aim of the article is to show the relationship of leadership in the teaching process on the example of students of the Faculty of Management at the University of Lodz based on transformational leadership and leadership competencies research(original abstract)
Twórcy
  • Uniwersytet Łódzki
Bibliografia
  • Barabasz A., 2015, Relacja przełożony-podwładny w ujęciu psychoanalitycznym, [w:] Czajkowska M., Januszkiewicz K., Kołodziejczak M., Zalewska-Turzyńska M., Zachowania organizacyjne. Relacje społeczne w przestrzeni zmian, Wydawnictwo UŁ, Łódź.
  • Bergmann H., Hurson K., Russ-Eft D., 2000, Lider w każdym z nas, Wydawnictwo Galaktyka, Łódź.
  • Czerska M., Rutka R., 2004, Uczestnicy procesu zmian - cele, wnoszone korzyści, pełnione role, [w:] Stabryła A. (red.), Instrumenty i formy organizacyjne procesów zarządzania w społeczeństwie informacyjnym, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej w Krakowie, Kraków.
  • Drucker P., 2008, Myśli przewodnie Druckera, Wydawnictwo MT Biznes, Warszawa.
  • Kuźbik P., 2007, Organizacyjne formy aktywizacji uczestnictwa studentów w życiu uczelni, [w:] Czekaj J. (red.), Tradycja i współczesność w metodologicznym nurcie zarządzania, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej w Krakowie, Kraków.
  • Lencioni P., 2012, Przezwyciężanie pięciu dysfunkcji pracy zespołowej, Wydawnictwo MT Biznes, Warszawa.
  • Lowe T., 2010, Zmotywuj się!, Dom wydawniczy Rebis, Poznań.
  • Malewska K., 2004, Strategia zasobowa jako czynnik innowacyjności przedsiębiorstwa, [w:] Skalik J. (red.), Zmiana warunkiem sukcesu. Zmiana a innowacyjność organizacji, Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, nr 1045, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, Wrocław.
  • Mikuła B., 2001, Metody rozwoju kompetencji organizacji, [w:] Sikorski C., Czapla T., Malarski M. (red.), Przeszłość i przyszłość nauk o zarządzaniu. Metody i techniki zarządzania, Wydawnictwo UŁ, Łódź.
  • Mumford M.D., Licuanan B., 2004, Leading for Innovation: Conclusions, Issues, and Directions, Leadership Quarterly, no. 15.
  • Nowak J., 2005, Społeczeństwo informacyjne - geneza i definicje, [w:] Bliźniuk G., Nowak J., Społeczeństwo informacyjne 2005, Wydawnictwo PTI, Katowice.
  • Obłój K., 2001, Mikroszkółka zarządzania, Warszawa.
  • Polańska A., 2001, Współodpowiedzialność studenta za jakość swojej pracy na studiach, [w:] Dietl J., Sapijaszka Z. (red.), Podniesienie jakości studiów warunkiem przetrwania i rozwoju na rynku usług edukacji wyższej, Wydawnictwo FEP, Łódź.
  • Stoner J.A.F., Wankel Ch., 1997, Kierowanie, Wydawnictwo PWE, Warszawa.
  • Wojtczuk-Turek A., 2013, Jakość relacji lider - podwładny a kreowanie innowacyjności pracowników - empiryczna analiza zależności, [w:] Bednarska-Wnuk I., Michalak J., Świątek-Barylska I., Kierunki ewolucji zachowań organizacyjnych, FOE, nr 283, Wydawnictwo UŁ, Łódź.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171439884

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.