PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2016 | nr 430 Sukces w zarządzaniu kadrami. Dylematy zarządzania kadrami w organizacjach krajowych i międzynarodowych. Problemy zarządczo-psychologiczne | 228--236
Tytuł artykułu

Spojrzenie na pracownika z perspektywy zarządzania społecznie odpowiedzialnego

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Perceiving An Employee from The Socially Responsible Perspective
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Jednostki gospodarcze funkcjonujące w zmiennym otoczeniu podejmują coraz to nowe próby zwiększania konkurencyjności. Dokonuje się to m. in. poprzez wprowadzanie przez nie działań społecznie odpowiedzialnych. Istotnym obszarem odpowiedzialności społecznej przedsiębiorstw jest dbałość o warunki pracy, klimat organizacyjny, a zwłaszcza umożliwienie rozwoju pracownikom. Warto wprowadzać praktyki odpowiedzialności społecznej, zdobywając tym samym niezbędną dla działalności akceptację społeczną, a jednocześnie zapewnić sobie lojalną i kompetentną kadrę, utożsamiającą się z celami przedsiębiorstwa. Aktywne działania kierownictwa przedsiębiorstwa w tym zakresie są wyrazem poszanowania godności pracowników i pozytywnej odpowiedzi na ich potrzeby wyższego rzędu, a jednocześnie sprzyjają rozwojowi ekonomicznemu jednostki gospodarczej. Ważne jest zatem, aby w polskich przedsiębiorstwach aktywnie podchodzić do oczekiwań pracowników, a realizując strategie rozwoju, zauważać efekty powstające zarówno w sferze ekonomicznej, jak i społecznej(abstrakt oryginalny)
EN
Business entities operating in unstable environment apply new approaches to increase their competitiveness. However, such attempts are combined with increased education, awareness as well as aspirations of society. In order to maximize the profit, companies have to be at the same time socially responsible that means they have to take other aspects than economic into account, including: minimizing pollution of the environment, counteracting any abuses and considering the society's interest. The crucial issue in socially responsible companies is taking care of working conditions, organization climate, especially allowing for employee development. It is worth implementing socially responsible practices as a company wins at the same time social acceptance as well as loyal and competent personnel identifying with the company objectives. Active steps taken by the company management in the said field show they respect employees' dignity and respond in a positive manner to their higher needs and facilitate the economic development of a given company. Therefore, it is of vital importance that Polish companies respond actively to their employees' expectations, and then by implementing development strategies they will be beneficial both economically and socially(original abstract)
Twórcy
  • Uniwersytet Szczeciński
Bibliografia
  • Adamczyk J., 2009, Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw, PWE, Warszawa.
  • G4 Sustainability Reporting Guidelines, 2013, Global Reporting Initiative.
  • Gołaszewska-Kaczan U., 2009, Zaangażowanie społeczne przedsiębiorstwa, Wydawnictwo Uniwersytetu w Białymstoku, Białystok.
  • Guryn H., 2013, Ewolucja CSR, Personel i Zarządzanie, nr 1.
  • ISO 26000 Guidance on social responsibility, 2014, International Organization for Standardization, Switzerland.
  • Jarecki W., Kunasz M., Mazur-Wierzbicka E., Zwiech P., 2013, Podstawy zarządzania zasobami ludzkimi, Economicus, Szczecin.
  • Kobus S., Woszczyk P., 2012, Zrównoważony rozwój firmy, Personel i Zarządzanie, nr 2.
  • Mazur-Wierzbicka E., 2012, CSR w dydaktyce, czyli jak uczyć studentów społecznej odpowiedzialności, Wydawnictwo Stowarzyszenie Kreatywni dla Szczecina, Szczecin.
  • Mazur-Wierzbicka E., 2013, Zaufanie jako komponent kapitału społecznego w kontekście społecznej odpowiedzialności biznesu, [w:] Młokosiewicz M. (red.), Rozwój kapitału społecznego: możliwości, bariery, różnice, Economicus, Szczecin.
  • Paliwoda-Matiolańska A., 2009, Odpowiedzialność społeczna w procesie zarządzania przedsiębiorstwem, C.H. Beck, Warszawa.
  • Rudnicka A., 2012, CSR - doskonalenie relacji społecznych w firmie, Wolters Kluwer, Warszawa.
  • Stanek-Kowalczyk A. (red.), 2012, Warto mieć standardy czyli Kodeks odpowiedzialnego Biznesu oraz podręcznik do jego wdrażania, Pracodawcy Rzeczypospolitej Polskiej, Warszawa.
  • Strenberg E., 1998, Czysty biznes. Etyka biznesu w działaniu, PWN, Warszawa.
  • Zwiech P., 2011, Funkcja personalna przedsiębiorstwa jako źródło przewagi konkurencyjnej, Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu, nr 172, Poznań
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171439888

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.