PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2016 | nr 7 | 55--64
Tytuł artykułu

Rodzaj gościa jako determinanta kształtowania produktu hotelowego

Autorzy
Warianty tytułu
Type of Guest as Forming Hotel Product Determinant
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Celem artykułu jest specyfikacja produktów hotelowych oferowanych dla poszczególnych rodzajów gości. W pracy wykorzystano trzy główne metody badawcze: metodę dedukcji przeprowadzając analizę literatury krajowej i zagranicznej, metodę badania dokumentów analizując opracowania statystyczne oraz metodę sondażu diagnostycznego realizując wywiad pogłębiony dotyczący lokalizacji i dominujących subproduków w hotelach. W toku badań wykazano, że ważną determinantą procesu kształtowania produktu hotelowego jest rodzaj klientów, do których jest on adresowany. Innego zakresu wartości użytkowych, głównie programu usługowego i lokalizacji obiektu, oczekiwać będą goście podróżujący w celach służbowych, a innego osobistych, np. wypoczynkowych, czy poznawczych.(abstrakt oryginalny)
EN
The purpose of this article is the hotel's specification of the products offered for different types of visitors. The study used three main research methods: deductive method by analyzing domestic and foreign literature, the method of examination of documents by analyzing statistical studies and diagnostic survey method for realizing the depth interview location and dominant subproduków in hotels. The study demonstrated that an important determinant of the process of shaping the kind of hotel product customers, to whom it is addressed. Another range of utility, mainly service program and the location of the object will expect the guests traveling on business, and other personal, eg. recreation, or cognitive.(original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
55--64
Opis fizyczny
Twórcy
  • Wyższa Szkoła Bankowa we Wrocławiu
Bibliografia
  • 1. Borkowski S., Wszendybył E., 2007, Jakość i efektywność usług hotelarskich, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.
  • 2. Dudziak S., Borzyszkowski J., 2012, Analiza oferty specjalnych pakietów pobytowych i ich wykorzystania w obiekcie hotelarskim na przykładzie Royal Park Hotel & Spa w Mielnie, Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Ekonomiczne Problemy Usług, nr 96.
  • 3. Dziedzic E., 1998, Obszar recepcji turystycznej jako przedmiot zarządzania strategicznego, Oficyna Wydawnicza Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie, Warszawa.
  • 4. Garbarski L., Rutkowski I., Wrzosek W., 2001, Marketing, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa.
  • 5. Goranczewski B., Puciato D., 2011, Zastosowanie ankiety SERVQUALw pomiarze jakości usług hotelowych, Polish Journal of Sport and Tourism, nr 11.
  • 6. Goranczewski B., Kowalczyk-Szeliga A., 2015, Jakość usług turystycznych i rekreacyjnych, Wydawnictwo CeDeWu, Warszawa.
  • 7. Grobelna A., Marciszewska B., 2013. Rola usług Spa & Wellness w kreowaniu pozytywnych doświadczeń konsumentów na przykładzie produktów hotelowych. Zeszyty Naukowe SGGW w Warszawie. Polityki Europejskie, Finanse i Marketing, nr 58.
  • 8. Hundert M., Pawlicz A., 2014, Wybrane czynniki wpływające na ceny usług hotelarskich w polskich miastach wojewódzkich. Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Ekonomiczne Problemy Turystyki, 25.
  • 9. Jędrzejczyk I., 2014, Innowacyjność funkcjonalno-organizacyjna przedsiębiorstw na rynku turystycznym. Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Ekonomiczne Problemy Turystyki, 26.
  • 10. Johann M., 2009, Strategie marketingowe w turystyce, Difin, Warszawa.
  • 11 Jones P., Lockwood A., 1999, The management of hotel operations. An innovative approach to the study of hotel management, Cassel Education Ltd, London.
  • 12. Konieczna-Domańska A., 2012, Gospodarka turystyczna, Oficyna Wydawnicza Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie, Warszawa.
  • 13. Kotler R., 2005, Marketing, Wydawnictwo Rebis, Poznań.
  • 14. Kwiatkowski W., 1982, Efektywność gospodarki hotelowej w Polsce, Wydawnictwo Szkoły Głównej Planowania i Statystyki w Warszawie, Warszawa.
  • 15. Markiewicz E., 2012, Rynkowe determinanty różnicowania produktu globalnego w przedsiębiorstwie hotelarskim, Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Ekonomiczne Problemy Usług, nr 84.
  • 16 Niezgoda A., Zmyślony P., 2006, Popyt turystyczny. Uwarunkowania i perspektywy rozwoju, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej w Poznaniu, Poznań.
  • 17. Orfin K., Sidorkiewicz M., 2012, Znaczenie platform zakupowych w kreowaniu popytu na usługi hotelarskie, Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Ekonomiczne Problemy Usług, nr 83.
  • 18. Panasiuk A., 2011, Ekonomika turystyki i rekreacji, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.
  • 19. Puciato D., 2012, Przesłanki lokalizacji wybranych przedsiębiorstw hotelowych z Opola, Infrastmktura i Ekologia Terenów Wiejskich, nr 2.
  • 20 Puciato D., 2014a, Przestrzenne uwarunkowania innowacyjności hoteli z Wrocławia, Ekonomika i Organizacja Przedsiębiorstwa, nr 3.
  • 21. Puciato D., 2014b, Przesłanki lokalizacji hoteli w Polsce, Praca doktorska, Szkoła Główna Handlowa, Warszawa.
  • 22. Puciato D., Goranczewski B., 2011, Application of relationship marketing tools by hotel companies, Studies in Physical Culture and Tourism, nr 1.
  • 23 Rapacz A., 2007, Przedsiębiorstwo turystyczne, Difin, Warszawa.
  • 24. Sidorkiewicz M., Pawlicz A., 2015, Propedeutyka hotelarstwa, Difin, Warszawa.
  • 25. Turkowski M., 2009, Marketing usług hotelarskich, PWE, Warszawa.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171440564

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.