PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2015 | 43 | nr 1 | 30--34
Tytuł artykułu

Potencjał nieruchomości handlowych w procesach ożywiania obszarów miejskich

Warianty tytułu
Commercial Real Estate Potential in the Process of Urban Areas Revival
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W programowaniu procesów ożywiania miast w niewystarczającym stopniu bierze się pod uwagę możliwości, jakie daje ewolucja form handlu detalicznego. Zmiany w handlu podążają w kierunku zaspokajania różnego typu potrzeb ludzkich, m.in. z zakresu estetyki, socjalizacji, kultury i rozrywki. Potencjał przemian wizerunkowych, budowa przestrzeni publicznej, kreowanie miejsc spotkań, promowanie nowoczesnego stylu życia, wzbudzanie efektów współzależności na rynku nieruchomości to składniki towarzyszące przeobrażeniom sfery handlu, która może się skutecznie wpisać w zjawiska odnowy miejskiej. Optymalizacja kierunków rozwoju miast w Polsce wymaga uwzględniania obecności obiektów handlowych i oceny możliwości ich wykorzystania w budowie publicznych programów rewitalizacji. (abstrakt oryginalny)
EN
Programming the processes of urban revitalization not sufficiently take into account the opportunities provided by the evolution of forms of retailing. Changes in the trade are moving in the direction of satisfying various types of human needs, including of aesthetics, socialization, culture and entertainment. The potential change of image, the creating public space and meeting places, promoting a modern lifestyle, inducing effects on the real estate market interdependence are the ingredients accompanying transformation of trade sphere that can effectively enter into the phenomenon of urban renewal. Optimizing the directions of urban development in Poland requires taking into account the presence of commercial properties and evaluate the possibility of its use in projecting public revitalization programmes. (original abstract)
Rocznik
Tom
43
Numer
Strony
30--34
Opis fizyczny
Twórcy
  • Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu
Bibliografia
  • Budner W., 2014, Handel w rozwoju miasta, Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu-Katedra Ekonomiki Przestrzennej i Środowiskowej, Poznań.
  • Budner W., Palicki S., 2013, Społeczna percepcja poziomu rozwoju rynku nieruchomości handlowych w Lesznie jako przesłanka w planowaniu potencjalnych działań inwestycyjnych, "Biuletyn Stowarzyszenia Rzeczoznawców Majątkowych Województwa Wielkopolskiego", nr 1-2 (35-36), s. 48-55.
  • Ciechomski W., 2010, Koncentracja handlu w Polsce i jej implikacje dla strategii konkurowania przedsiębiorstw handlowych, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu, Poznań.
  • Hełdak M., Stacherzak A., Więckowicz Z., 2015, Quasi-Public Space Real Estate Within The City of Wrocław, "Real Estate Management and Valuation", vol. 23, iss. 1, pp. 75-83.
  • Mikołajczyk J., 2012, Kreowanie wartości centrum handlowego: perspektywa interesariuszy, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu, Poznań.
  • Palicki S., Nowak M., 2014, Następstwa gentryfikacji dzielnic na przykładzie polskich miast, [w:] Palicki S., Romanowski R. (red.), Marketing terytorialny: innowacje w przestrzeni (w druku).
  • Przegląd rynku nieruchomości: powierzchnie handlowe I połowa 2014, 2014, Colliers International.
  • Rącka I., Palicki S., 2015, Wartość lokali mieszkalnych wobec zmian wizerunkowych przestrzeni miejskiej, [w:] Palicki S. (red.), Nieruchomość w przestrzeni, Wydawnictwo Uczelniane PWSZ w Kaliszu (w druku).
  • Smith N., Williams P. (red.), 1986, Gentrification of the City, Allen and Unwin, Boston.
  • Ziobrowski Z., 2010, Rewitalizacja miast polskich - podsumowanie projektu, I Kongres Rewitalizacji Miast Polskich, Kraków.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171440738

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.