PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2016 | nr 436 Rachunkowość na rzecz zrównoważonego rozwoju. Gospodarka - etyka - środowisko | 253--260
Tytuł artykułu

Istota społecznej odpowiedzialności biznesu w procesie kreowania wartości przedsiębiorstwa

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
The Essence of Corporate Social Responsibility in Creating Company Value
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Nasilenie procesów konkurencyjnych zmusza przedsiębiorstwa do poszukiwania nowych, unikatowych strategii rozwoju. Coraz częściej w ich konstrukcji dominującą rolę odgrywa zdobywanie przewagi nad konkurentami poprzez efektywne wykorzystanie rzadkich zasobów będących w posiadaniu przedsiębiorstwa, zwłaszcza niematerialnych. Jednym z przejawów generowania wartości jest stosowanie strategii społecznej odpowiedzialności biznesu. W pracy przedstawiono typy działań CSR oraz ich wpływ na wartość przedsiębiorstwa. Działania CSR mają wpływ na czynniki, które kształtują wartość przedsiębiorstwa, m.in. kapitał innowacyjny, markę, reputację i jakość produktów lub usług. Przedsiębiorstwa nie zawsze badają wpływ tych czynników na wartość dla poszczególnych interesariuszy oraz udziałowców w wymiarze finansowym. CSR wpływa pozytywnie na wykreowany wizerunek przedsiębiorstwa, co ma swoje odzwierciedlenie w zwiększeniu jego wartości. Celem niniejszej pracy jest zaprezentowanie podejścia do generowania wartości podmiotów gospodarczych przy wykorzystaniu koncepcji społecznej odpowiedzialności biznesu(abstrakt oryginalny)
EN
The intensity of the competitive processes forces companies to look for new and unique development strategies. More and more often companies build their growth strategies based on resources. Resources that are valuable and rare can lead to the creation of competitive advantage. One of the symptoms of value creation strategy is using a corporate social responsibility strategy. The article presents the types of CSR activities and their impact on enterprise value. The purpose of this paper is to present an approach to generate value using the concept of corporate social responsibility(original abstract)
Twórcy
  • Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu
  • Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu
Bibliografia
  • Bartkowiak G., 2011, Społeczna odpowiedzialność biznesu w aspekcie teoretycznym i empirycznym, Difin, Warszawa.
  • Dobiegała-Korona B., Doliński T., 2006, Współczesne źródła wartości przedsiębiorstwa, Difin, Warszawa.
  • Dodd E.M., 1932, For whom are Corporate Managers Trustees?, Harvard Law Review, no. 45.
  • European Commission, 2011, A Renewed EU Strategy 2011-14 for Corporate Social Responsibility, COM (2011) 681, Brussels.
  • Friedman M., 1962, Capitalism and Freedom, University of Chicago Press, Chicago.
  • http://www.odpowiedzialni.gpw.pl.
  • Makuch Ł., 2013, Raportowanie społeczne w Polsce, [w:] Cwik N. (red.), Wspólna odpowiedzialność rola raportowania społecznego, Forum Odpowiedzialnego Biznesu, http://odpowiedzialnybiznes.pl/public/ les/Wspolna odpowiedzialnosc_Raportowanie spoleczne-PODGLAD.pdf.
  • Nita B., 2007, Metody wyceny i kształtowania wartości przedsiębiorstwa, PWE, Warszawa.
  • Paździor A., 2013, Wycena wartości przedsiębiorstwa w warunkach destabilizacji rynków finansowych, Difin, Warszawa.
  • Porter M.E., Kramer M.R., 2011, Creating shared value, Harvard Business Review, no. 1.
  • Ratajczak P., 2014, Powiązanie działalności społecznie odpowiedzianej ze strategią przedsiębiorstwa a wartość dla jego właścicieli oraz pozostałych interesariuszy, Studia Oeconomica Posnaniensia, vol. 2, nr 11.
  • Stefańska M., 2011, CSR a wartość przedsiębiorstwa, [w:] Pisz Z., Rojek-Nowosielska M. (red.), Społeczna odpowiedzialność organizacji. Polityczna poprawność czy obywatelska postawa?, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, Wrocław.
  • Visser W., 2011, Rewolucja w CSR, Harvard Business Review Polska, Odpowiedzialny Biznes, lipiec.
  • Welsh G.A., Anthony R.N., 1997, Fundamentals of Financial Accounting, Richard D. Irwin, Homewood, Il.
  • Zboroń H., 2011, Dyskurs o społecznej odpowiedzialności ekonomistów (z kryzysem w tle), [w:] Pisz Z., Rojek-Nowosielska M. (red.), Społeczna odpowiedzialność organizacji. Polityczna poprawność czy obywatelska postawa?, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, Wrocław.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171440968

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.