PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2011 | nr 3 | 108--117
Tytuł artykułu

Efektywna komunikacja w organizacji

Autorzy
Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Effective Communication in the Organization
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Artykuł prezentuje najistotniejsze czynniki wpływające na interpersonalną oraz grupową komunikację w organizacjach. Autorka ukazuje główne teorie i badaczy, którzy zajmują się problematyką efektywności komunikacji. We współczesnych czasach, czasach skracających się dystansów i globalizacji, umiejętności komunikacyjne stają się coraz bardziej niezbędne. Artykuł omawia główne problemy dotyczące efektywnej komunikacji w organizacji, w tym organizacji funkcjonującej w środowisku międzynarodowym i międzykulturowym. Przedstawia sugestie i uwagi dotyczące efektywnego procesu komunikacji, zarówno na poziomie interpersonalnym, jak i organizacyjnym oraz wskazuje główne organizacyjne oraz społeczne determinanty komunikowania się. (abstrakt oryginalny)
EN
The paper presents the most significant factors influencing interpersonal and group communication in organizations. The author mentions the main theories and authors taking up the subject of effectiveness of communication. In contemporary times, times of shortening distances and globalization, communicative skills are becoming more and more important. The article highlights the issues connected with effective communications in organization, including organization functioning in the international, intercultural environment. It points out main suggestions and remarks concerning effective process of communication, both on interpersonal as well as on the organizational and management level as well as main organizational and social determinants of communication. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
108--117
Opis fizyczny
Twórcy
  • Politechnika Częstochowska
Bibliografia
  • 1. Carneiro A., How does knowledge management influence influence innovation and competitiveness? "Journal of Knowledge Management", tom 4, nr 2, MCB University Press 2000.
  • 2. Hampden-Turner Ch., Trompenaars A., Siedem kultur kapitalizmu, Dom Wyd. ABC, Oficyna Wyd., Kraków 2000.
  • 3. Jashapara A., Zarządzanie wiedzą. Zintegrowane podejście, PWE, Warszawa 2006.
  • 4. Mikułowski-Pomorski J., Jak narody porozumiewają się ze sobą w komunikacji międzykulturowej i komunikowaniu medialnym, Universitas, Kraków 2007.
  • 5. Mole J. W tyglu Europy. Wzorce i bariery kulturowe w przedsiębiorstwach, Wyd. Prószyński i S-ka, Warszawa 2000.
  • 6. Olsztyńska A., Komunikacja wewnętrzna w przedsiębiorstwie, [w:] Komunikowanie się w biznesie, red. H. Mruk, Wyd. AE w Poznaniu, Poznań 2002.
  • 7. Stankiewicz J., Komunikowanie się w organizacji, Wyd. PZ, Zielona Góra 1998.
  • 8. Szopski M., Komunikowanie międzykulturowe, WSiP, Warszawa 2005.
  • 9. Żur A., Komunikacja w organizacji opartej na wiedzy, Zeszyty Naukowe AE w Krakowie nr 671, Kraków 2005.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171441530

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.